E-mailmarketing: dood of springlevend?

E-mailmarketing zoals die 10 jaar geleden gedaan werd, werkt tegenwoordig niet meer. Daar is iedereen het mee eens. Maar dit houdt niet in dat we e-mailmarketing volledig moeten afschrijven. Door de jaren heen zijn er heel wat veranderingen doorgevoerd op vlak van e-mailing waardoor e-mails nog steeds uitermate belangrijk zijn om klanten en prospecten te bereiken!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Is e-mailmarketing dood?

Neen, e-mailmarketing is helemaal niet dood! Integendeel, het groeit nog steeds! Bedrijven gebruiken zeer graag deze marketingtechniek omdat ze op die manier persoonlijker kunnen communiceren. Bedrijven gebruiken nog altijd de e-mail om hun producten in de kijker te zetten, maar het helpt hen ook om klantenrelaties te versterken. Als bedrijf is e-mailmarketing bijna een noodzaak geworden als ze hun klanten willen behouden.

Het enige wat de afgelopen jaren veranderd is, zijn de toestellen waarmee men mails bekijkt. Consumenten bekijken hun mails steeds meer via mobile devices.

Door de opkomst van sociale media is er een heel ander medium ontstaan om de klant te bereiken. De klanten en doelgroepen kunnen nu op een persoonlijkere manier bereikt worden, op een willkeurig tijdstip en zelf met beeldmateriaal. Maar e-mailmarketing moet hier niet voor onderdoen want uiteindelijk kunt u dit allemaal ook met e-mailmarketing doen, alleen zal dit op een andere manier gebeuren.

E-mailmarketing is nog steeds in.

Een krachtige tool

E-mailmarketing is een krachtige tool om mensen terug te laten komen naar uw website en om een groter publiek te bereiken. Het is een vorm van direct marketing die e-mail gebruikt om commerciële boodschappen naar een doelgroep te sturen.

We weten dat e-mailmarketing werkt, maar daarvoor moet alles ook wel in orde zijn. Als u uw klanten wilt behouden dient u op regelmatige basis een nieuwsbrief te sturen en dient u ervoor te zorgen dat ze die e-mail werkelijk in hun mailbox ontvangen.

Call-to-action is nodig

Uw mail moet zeker de aandacht van de klant trekken, anders zal hij of zij snel geneigd zijn om de mail te verwijderen. Grijp dus hun aandacht met een goede en krachtige titel, nl. een call-to-action. Maak uw boodschap daarna duidelijk en persoonlijk. Als laatste is het uw taak om uw klant aan te sporen om actie te ondernemen.

Meer informatie over e-mailmarketing?

Heeft u nog vragen over e-mailmarketing en wenst u ook een uitgekiende e-mailmarketing? Neem vrijblijvend contact op met ons via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Positionering Google: website hoog in Google plaatsen

Positionering Google: website hoog in Google plaatsen

De positionering van uw site binnen de zoekmachine google is letterlijk van kapitaal belang. We moeten het niet onder stoelen of banken steken maar het succes van uw website hangt grotendeels af van uw positionering binnen zoekmachines zoals Google.

Sociale media marketing voor uw onderneming

Sociale media marketing voor uw onderneming

Een groeiende aandacht voor sociale media marketing is bij heel wat bedrijven aan de orde. Wilt u in dialoog gaan met uw klanten en uw boodschap optimaal verspreiden onder de consumenten, dan is deze marketingvorm de ideale manier! Een sterk actieve aanwezigheid op sociale media kan uw onderneming heel wat voordelen bieden.

Google Analytics

Google Analytics

Nauwkeurig het gedrag van uw website bezoekers volgen? Geen probleem met Google Analytics, een gratis dienst van Google.