Marketingtools om klanten te scoren

Elke business, ook al is deze klein of groot, heeft nood aan krachtige marketing om haar omzet te verzekeren. Velen zijn helaas terughoudend om geld in marketing te investeren omdat het te veel kost, maar niets is minder waar! Zij verliezen uit het oog dat deze investeringen zullen opbrengen op lange termijn! Door verschillende marketingtools te hanteren, kan u uw boodschap versterken waardoor de kans vergroot dat u de consument raakt!

 

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb

Vandaag de dag vinden we in de samenleving twee marketingtypes terug, online en offline. Een succesvolle combinatie van beide zal uw boodschap versterken en zorgen voor herkenning bij uw doelpubliek!

Binnen elk marketingtype vindt u verschillende handige marketingtools terug.

Online marketing

Een professionele website

Een professionele en aantrekkelijke website is de basis voor een succesvolle communicatie. Tegenwoordig zoekt de consument eerst online informatie op over producten en diensten. Uw onderneming mag hier dus zeker niet ontbreken!

Sociale media kanalen

De laatste jaren zijn sociale media de norm geworden. Vele bedrijven hebben op deze nieuwe media kanalen hun eigen stekje waar ze snel kunnen communiceren met hun fans en volgers. Het leuke voordeel aan deze sociale media is dat het in een mum van tijd heel wat mensen bereikt waardoor uw naamsbekendheid steeds groter wordt.

E-mailmarketing

De discussie of e-mailmarketing dood of springlevend is laaide even op, maar de conclusie is duidelijk: e-mailmarketing is nog steeds een krachtige tool om mensen terug te laten komen naar uw website! Via een aantrekkelijke nieuwsbrief kan u persoonlijk en gericht consumenten aanspreken. 

Online video

Online video kende de laatste jaren een enorme groei. En terecht ook want dankzij online video wordt de kern van uw boodschap krachtig overgebracht! Via zo'n video kan u uw bedrijf, producten, diensten of klanten extra in de kijker zetten!

Online video opnemen in de marketingstrategie

Content marketing

'Content is king', een leuze die de laatste jaren weergalmt op de gangen van marketingbureaus. Deze marketingtool houdt in dat consumenten er van houden gevoed te worden met informatie die hen interesseert. Een goede content marketing zal er voor zorgen dat mensen geïnteresseerd zijn waardoor de stap veel kleiner is om hen om te toveren tot klant. Let wel op dat deze content niet naar zelfpromotie neigt, want dan slaat u de bal volledig mis!

Online adverteren

Naast het klassieke adverteren kwam de laatste jaren de online variant tevoorschijn. Via het adverteerprogramma Google AdWords, kan u gericht advertenties laten verschijnen bij de zoekresultaten. Hierdoor springt uw website onmiddellijk in het oog van de surfer en bereikt u hem op het moment dat hij op zoek is naar hetgeen u aanbiedt.

Ook via sociale media kan u tegenwoordig advertenties weergeven. Denk maar aan de Facebook-advertenties en die van LinkedIn.

Offline marketing

Er bestaan zeer veel tools om offline aan marketing te doen. Hieronder focussen we ons op een aantal van hen.

Visitekaartjes

Visitekaartjes bestaan al zeer lang! Deze offline marketingtool is zeer handig om uw persoonlijke contactgegevens mee te geven met klanten of potentiële klanten. Ze kunnen dit kaartje bewaren in hun portefeuille waardoor ze uw contactgegevens steeds bij de hand hebben.

Flyer, brochure of magazine

In flyers, brochures of magazines kan u heel wat informatie over uw bedrijf en haar producten kwijt. Het zijn nog steeds effectieve manieren om de consument te bereiken. Wanneer deze professioneel ontworpen zijn, zullen veel consumenten deze zorgvuldig bewaren waardoor ze steeds uw contactgegevens in de buurt hebben.

Auto-belettering

Een auto die beletterd is, is een rijdend reclamebord! Hierdoor kan u uw onderneming extra promoten in het straatbeeld.

Roll-up banner en spandoek

Een roll-up banner is een leuke manier om bijvoorbeeld uw bedrijf of tijdelijk een campagne te promoten. Dankzij een handige draagtas kan u deze overal meenemen en eenvoudig opzetten. 

Een spandoek aan een gevel of in de voortuin, allebei hebben ze tot doel om de nieuwsgierigheid op te wekken en om het bedrijfsimago uit te stralen.

Uw bedrijf heeft baat bij een effectieve marketing?

Effectief communiceren met uw doelgroep via de juiste kanalen, daar draait het om! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. We helpen u zeer graag verder!


Gerelateerde artikels

Waarom de QR Code nog steeds nuttig is

Waarom de QR Code nog steeds nuttig is

Zo'n vijf jaar geleden was de QR Code hot in marketingland. Marketeers maakten hiervan gretig gebruik en de codes verschenen overal. De QR Code leek echter al snel over zijn hoogtepunt heen te zijn: sommigen hadden het zelfs over de dood van deze code. Maar nu is dit marketingtool terug aan zijn opgang bezig!

Slimme tips voor de perfecte nieuwsbrief

Slimme tips voor de perfecte nieuwsbrief

Een digitale nieuwsbrief versturen simpel, toch? Het lijkt zo, maar niets is minder waar. Mails worden al snel als spam gezien en rechtstreeks naar de prullenbak verplaatst. Een hele opdracht dus om uw boodschap over te brengen. Deze tips helpen u alvast op weg!

Niche websites opzetten en concentreren op een bepaald trefwoord

Niche websites opzetten en concentreren op een bepaald trefwoord

Stel je hebt een webshop die reeds voldoet aan alle voorwaarden om hoog te scoren in Google of andere zoekmachines.  De verkoop loopt als een trein maar je voelt dat er nog veel meer uit te halen valt.  Dan kan je het overwegen om niche websites op te zetten.