Het belang van de juiste zoekwoorden in Google AdWords
Het kiezen van de zoekwoorden in uw Google AdWords-campagne is de belangrijkste stap. Juiste zoekwoorden zullen leiden tot een effectief resultaat. Alle advertentiegroepen moeten zoekwoorden rond één bepaald thema bevatten. Om goede zoekwoorden te vinden kijkt u naar de doelgroep, uw bedrijf, de regio waarop u zicht richt en de campagne die u wilt opstarten.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Zoekwoorden selecteren
Soorten zoekwoorden
Wilt u de juiste klanten bereiken? Target uw campagnes met brede zoekwoorden en probeer uitsluitingszoekwoorden toe te voegen:
Brede zoekwoorden: uw advertentie kan weergegeven worden wanneer iemand op zoek is naar uw zoekwoord of een interessante variant ervan. Deze brede zoekwoorden bereiken de meeste mensen. Onthoudt hierbij dat deze zoektermen veel concurrentie kennen.
Voorbeeld: t-shirt
Specifieke zoekwoorden: hoe specifieker uw doelgroep, hoe specifieker uw zoekwoorden waardoor er minder concurrentie is.
Voorbeeld: rode t-shirt
Negatieve zoekwoorden: ook wel uitsluitingszoekwoorden genoemd. Deze woorden voorkomen dat uw advertentie weergegeven wordt bij een bepaalde zoekterm. Hiervoor zet u een minteken voor het zoekwoord.
Manieren om zoekwoorden te vinden
Er zijn heel wat manieren om zoekwoorden te verzinnen. De volgende zijn de meest interessante en kunnen u helpen bij het opstellen van uw zoekwoordenlijst(en):
- brainstorm en bedenk zelf zoekwoorden: gebruik synoniemen, meervouden,...
- kijk naar de metatags van een site
- kijk naar de zoekwoorden van concurrenten
Tip: maak een lange zoekwoordenlijst en plaats de belangrijkste woorden bovenaan de lijst. Dit vergemakkelijkt de keuze voor uw definitieve zoekwoordenlijst.
Tips voor het kiezen van de juiste zoekwoorden
- Gebruik negatieve zoekwoorden
- Controleer uw zoekwoorden regelmatig: nauwelijks opgezochte woorden kennen een lagere waarde waardoor u ze beter verwijdert uit de zoekwoordenlijst
- Denk zoals uw klanten: welke zoekwoorden zouden zij in Google ingeven
- Stem uw zoekwoorden af op uw advertentietekst: schrijf een advertentie die bij de zoekwoorden past, zodat er altijd een relevante advertentie bij de zoekopdrachten van uw potentiële klanten verschijnt
- Zoekwoordplanner: indien uw inspiratie op is, maak dan gebruik van deze tool die te vinden is binnen Google AdWords zelf.
- Kies specifieke zoekwoorden: brede zoekwoorden hebben meer traffic en zijn bijgevolg veel duurder. Tracht de middenweg te vinden tussen brede en specifieke zoekwoorden
Zin in zo'n Google AdWords-campagne?
Heeft u de smaak te pakken om met Google AdWords aan de slag te gaan, maar weet u niet hoe u moet beginnen? Neem dan contact op via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Wij helpen u graag verder in het creëren van een interessante advertentie.
Gerelateerde artikels
website optimalisatie software
In de wereld van de zoekmachine optimalisatie worden vaak software pakketten aangeboden die het makkelijker moet maken om uw website te optimaliseren. Deze pakketen beloven vaak uitstekende resultaten die uw website tot een ware marketingbom moeten maken en optimaal aan website optimalisatie te doen voor u.
Virale marketing: een nieuw luik in de marketingcommunicatie
Het internet zorgt ervoor dat informatie snel verzonden kan worden. Dit heeft ervoor gezorgd dat de marketingcommunicatie hiervan de vruchten plukt. Virale marketing heeft een boost gekregen door de komt van het internet. We laten je kennis maken met virale marketing.
Hoger in zoekmachines staan met uw website
Een website een hoge positie laten scoren in de zoekresultaten van Google is geen gemakkelijk opdracht. Zoekmachine optimalisatie is geen exacte wetenschap. Hoger in zoekmachines staan met uw website is de droom van mening ondernemer of webmaster.
Webdesigner Publi4U BV








©2025