Google Adwords

Google Adwords zijn een zeer belangrijk promotiemiddel voor uw website. Daarnaast is het ook één van de belangrijkste vormen van inkomen voor het bedrijf Google zelf.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.

Hoe werkt Google Adwords?

De techniek van Google adwords bestaat eruit dat kleine tekst of banner advertenties worden weergegeven op een website. Wanneer een willekeurige bezoeker dan klikt op een dergelijke advertentie komt hij terecht op de website van de persoon die de advertentie heeft geplaatst. De kosten verbonden aan Google Adwords zijn ook volledige voor de persoon die de advertenties wenst weer te geven. Deze persoon moet een bijdrage betalen wanneer een internetter op de advertentie klikt en dus ook degelijk op de website terecht komt.

Waar staan de advertenties van Google Adwords?

Google Adwords zie je tussen de zoekresultaten van Google verschijnen, maar kunnen ook worden weergeven op jouw persoonlijke website. Het ingenieuze aan het concept van Google Adwords is dat elke betrokken partij er voordeel uit haalt. Eerst en vooral wordt het voor Google zelf mogelijk om inkomsten te genereren. Ook de persoon die Google Adwords wens te plaatsen op zijn website kan hiervoor inkomsten verwerven. En uiteindelijk is ook de persoon die op de advertentie geklikt heeft tevreden want hij komt in vele gevallen terecht op een website die te maken heeft met het onderwerp waarnaar hij op zoek was.

Er bestaan twee soorten Google Adwords

Er bestaat ook een verschil in aanpak tussen de twee soorten Google Adwords. Zo zullen de adwords die worden weergegeven op een persoonlijke website vaak worden aangepast aan de content van de website. De eigenaar van de website kan hier weinig aan veranderen. De advertenties die echter worden weergegeven tussen gewone zoekresultaten kunnen wel bepaalt worden. Zo kan je kiezen voor welke specifieke zoektermen de adwords advertenties moeten worden weergegeven. Ook kan je bijvoorbeeld bepalen aan welke geografische groep personen de adwords moeten worden weergegeven. Kortom je kan de inhoud van je adwords campagne zo goed als zelf gaan bepalen.


Gerelateerde artikels

Website bovenaan laten oppikken door google

Website bovenaan laten oppikken door google

Een website maken is één zaak, maar hem bovenaan laten oppikken door Google is een ander paar mouwen. In dit artikel lichten we enkele basiszaken toe die u dient te weten over zoekmachine optimalisatie. Met zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd, bedoelen we de wetenschap en know how om uw website bovenaan te laten verschijnen in zoekmachines zoals Google.

Video marketing: voordelen en valkuilen

Video marketing: voordelen en valkuilen

Video marketing is een online marketingtool die sterk in de lift zit. Video zorgt er mede voor dat u sneller gevonden wordt op het internet. Bovendien stimuleren online video's het vertrouwen in uw bedrijf.  Dit is zowel naar bestaande als potentiële klanten voordelig. Video wint steeds meer aan terrein op tekst. 

Hoe creëert u content die iedereen aanspreekt?

Hoe creëert u content die iedereen aanspreekt?

Contentmarketing is een begrip dat intussen al goed ingeburgerd is in de marketingwereld. Bedrijven zetten alles op alles op nuttige content te creëren voor hun klanten. Maar niet iedereen houdt van dezelfde soort content. Hoe creëert u dan content die iedereen aanspreekt?