Een professionele nieuwsbrief gebruiken om uw klanten te bereiken. Waar op moet u letten?

Een nieuwsbrief, ook wel e-newsletter genoemd, is een instrument die vaak gebruikt wordt om klanten en andere relaties op de hoogte te houden van uw bedrijfsnieuws, uw nieuwste realisaties enz. Hieronder enkele tips die u in acht kunt nemen om een nieuwsbrief of e-newsletter op te stellen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Het onderwerp

Kies een passend onderwerp voor uw nieuwsbrief die duidelijk maakt wat er in uw nieuwsbrief geschreven staat.

Wat staat in de onderwerpregel?

Vele lezer bepalen of ze uw nieuwsbrief zullen lezen aan de hand van de onderwerpregel. Hier is het de bedoeling de lezer aan te zetten om uw nieuwsbrief te lezen. Hier moet u dus echt creatief uit de hoek komen.

Hoe vaak hoef je een nieuwsbrief te versturen?

Dit is voor iedereen anders, probeer zelf een verzendfrequentie te bepalen die haalbaar is. Ook is dit afhankelijk van de relevantie van de zaken die je te melden hebt. Verstuur geen e-newsletter als u niks te vertellen hebt!

Input van je medewerkers

Vraag anderen om hun mening en misschien hebben uw medewerkers ideetjes voor de nieuwsbrief. Probeer vooral de departementen die dicht bij de klanten staan te raadplegen.

Hoe bouw je een nieuwsbrief op?

Kaart een vaste mix van onderwerpen aan. En behoud deze structuur voor volgende nieuwsbrieven.

Link de nieuwsbrief naar je website

Een onderliggend doel van je nieuwsbrief is de lezer naar je website te lokken. Op een website staat vaak meer informatie vermeld. Plaats daarom altijd een link naar uw website in uw nieuwsbrief.

De nieuwsbrief online zetten

Zorg ervoor dat er een online versie van uw nieuwsbrief op uw website staat. Zet dan ook een link in uw nieuwsbrief.

Test je nieuwsbrief

Test eerst altijd uw nieuwsbrief voor u op de verzendknop drukt. Zo kunt u alles nog eens overlopen en herlezen.

Uitschrijf link

Elke nieuwsbrief moet de lezer de mogelijkheid geven om zich te kunnen uitschrijven door een afmeldlink in uw nieuwsbrief te zetten.

Meet de resultaten van je nieuwsbrief

Op deze manier kunt u zien wat uw nieuwsbrief opbrengt en ook zien welke onderwerpen populair zijn bij de lezers en welke niet.

Wenst u een professioneel opgemaakte nieuwsbrief? Contacteer dan communicatiebureau Publi4U per telefoon via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.

Wij zorgen er voor dat u de vruchten plukt van uw nieuwsbrieven of e-newsletters.


Gerelateerde artikels

Veelgemaakte SEO fouten

Veelgemaakte SEO fouten

Elke website wil uiteraard hoge rankings in zoekmachines realiseren. Een straffe zoekmachine optimalisatie of SEO is hierbij essentieel. Helaas worden vaak nog fouten hieromtrent gemaakt. Ontdek ze hieronder en voorkom dat u dezelfde fouten begaat.

Een pakkende reclametekst voor uw bedrijf

Een pakkende reclametekst voor uw bedrijf

Iedereen denkt altijd dat het gemakkelijk is om een goede reclametekst te schrijven, maar niets is minder waar. Deze tips kunnen u helpen bij deze moeilijke taak.

Soorten zoekers

Soorten zoekers

Er bestaan verschillende soorten zoekers. We maken dit onderscheid vooral in de manier waarop men zoektermen gaat formuleren. Dit is een belangrijk gegevens om optimaal aan zoekmachine optimalisatie te kunnen doen.