Een goed communicatieplan betekent een hogere omzet
Communicatie is van alle eeuwen, van rooksignalen tot sociale media. Maar slecht communiceren is niet meer van deze eeuw. Communicatiebureau Publi4U vermijdt nietszeggende boodschappen en gaat op zoek naar authenticiteit. Back to basics in een wereld die de basis al te vaak uit het oog verliest.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Communiceren
Communicatie is voor iedere onderneming of organisatie de manier om een beleving mee te geven aan de juiste doelgroep. Communicatie helpt bekendheid creëren. Communicatie bevordert de motivatie. Communicatie is overleggen en weerleggen, leren en informeren, van gedachten wisselen en discussiëren. Het vermelden dat een goed communicatieplan voor iedere onderneming of organisatie ontonbeerlijk is, is hier eigenlijk ook overbodig.
Ruis vermijden
Het uitwerken van een goed communicatieplan is prioritair voor het welslagen van een onderneming of organisatie. Communicatiebureau Publi4U begeleidt u op de weg naar het communiceren zonder ruis en dit zowel intern als extern. Een goed communicatieplan bestaat uit verschillende stappen. Maar een goede uitwerking van deze stappen is minstens even belangrijk. Communicatiebureau Publi4U beschikt over heel wat know-how om ervoor te zorgen dat uw boodschap aankomt.
Communicatieplan opstellen
- Doelstellingen: De doelstellingen inzake een communicatieplan moeten voldoen aan specifieke voorwaarden. Ze moeten specifiek, meetbaar, aanvaardbaar, realistisch en tijdsgebonden zijn. Bovendien dit toegespitst kunnen worden op alle doelgroepen.
- Doelgroepen: Het kan belangrijk zijn dat internedoelgroepen eerst in aanraking komen met de communicatiecampagne en akkoord gaan met de gang van zaken. Pas nadien kan de focus gelegd worden op de externedoelgroepen. Belangrijk is dat er een grondige segmentatie wordt doorgevoerd zodat alle gewenste doelgroepen bereikt worden.
- Strategie: Communicatiebureau Publi4U werkt steeds via het KAG-model (Kennis, Attitude, Gedrag). We spelen in op de kennisbehoefte van uw doelgroep(en) en trachten op die manier tot een verandering in zijn/haar awareness te komen.
- Boodschap: Aangezien de doelgroepen moeten worden aangesproken, proberen we steeds te communiceren vanuit het standpunt van de ontvanger. We duiden hier op het belang van zelfretentie, dat wil zeggen dat de boodschap moet aangeven waarom de informatie van belang is voor de doelgroep.
- Communicatiemiddelen: We maken gebruik van een geïntegreerdecommunicatiemix (1+1=3), op die manier ontvangen doelgroepen op verschillende manieren de boodschap en wordt synergie tussen de verschillende communicatiemiddelen bereikt. We kunnen hier de term crossmedia plaatsen: verschillende mediakanalen kunnen chronologisch en simultaan ingezet worden om de verschillende doelgroepen op een efficiënte, krachtige manier te bereiken.
- Tijdsplanning: Als onderneming of organisatie is het belangrijk dat zowel op korte, middellange en lange termijn een concretetijdsplanning wordt opgesteld om het doel te bereiken.
- Evaluatie: een grondige analyse van de campagne wordt dikwijls over het hoofd gezien. Via een bruto-analyse voor en na de campagne kan blijken of de doelstelling bereikt is.
Een succesvol en professioneel communicatieplan laten opstellen?
Communicatiebureau Publi4U begeleidt u doorheen de verschillende stappen en zorgt er samen met u voor dat uw doelstellingen worden bereikt en de boodschap aankomt. Bel ons vandaag op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Hoog ranken in Google dankzij straffe SEO copywriting
Schrijven voor het internet is niet hetzelfde als schrijven voor print. In het online verhaal moet u zowel rekening houden met de lezer als met de zoekmachines die uw webpagina's vindbaar zullen maken. In ons artikel komt u een aantal nuttige SEO technieken te weten.
De laadtijd van uw webpagina's verbeteren om hoger in Google te scoren
De laadtijd van uw webpagina's kan een invloed hebben op uw positie in de zoekmachine resultaten. Hoe langer een zoekmachines er over moet doen om een webpagina van uw site te laden, hoe minder pagina's ze zal indexeren.
Inbound versus outbound marketing
In de marketingwereld spreekt men vaak over inboud en outbound marketing. Maar wat betekenen deze termen precies?
Webdesigner Publi4U BV







©2025