De kracht van zakelijk bloggen

Een zakelijke blog op uw website kan heel wat voordelen opleveren voor uw onderneming. Toch zijn heel wat bedrijven nog niet gestart met zakelijk bloggen, en dit vaak vanuit een tijdstekort. Geen slimme keuze gezien men hiermee klanten voor zich kan winnen!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.

Een zakelijke blog: wat is dit?

Een zakelijke blog is een stuk tekst waarin u informatie deelt met uw lezers. Deze blogs komen in omgekeerde chronologische volgorde te staan: nl. de recentste steeds bovenaan. Blogs zijn bovendien zeer kosteneffectief omdat het een subtiele vorm van promotie voor uw bedrijf is.  Het is de meest gemakkelijke en aantrekkelijke manier om uw doelgroep aan u te binden.

De voordelen van zo'n bedrijfsblog

Positionering als expert (= image building)

Als professional kan u uw blogbezoekers waardevolle informatie meegeven aangezien u reeds heel wat kennis en ervaring opgedaan heeft in uw vakgebied of branche. Deze informatie zorgen er voor dat de lezers u beschouwen als een expert waardoor de perceptie van betrouwbaarheid zeer groot is.

Let hier wel op dat de berichten op een aantrekkelijke manier voor de lezers geschreven zijn, zonder al te veel moeilijke termen. Zo kunnen uw blogs heel wat tips bevatten, een verslag van een workshop, een uitleg over hoe u uw product kunt gebruiken,...

Deze informatie kan u bovendien op originele en creatieve wijze verspreiden.

Betere Google ranking

Bloggen betekent content creëren. Hierdoor verhoogt uw online visibiliteit en wordt u door Google hoger gerankt dan statische websites. Door deze betere ranking is de kans zeer groot dat u bijgevolg meer traffic naar uw blogsite krijgt.

Informatie vers van de pers

Het onderhouden van een zakelijk blog zorgt er voor dat u continu nieuwe informatie publiceert. Een zeer belangrijk voordeel aangezien content marketing tegenwoordig tot één van de belangrijkste marketing mogelijkheden behoort.

Onderscheiden van de concurrent

Door de verworven expertise en kennis kan u zich onderscheiden van uw grootste concurrenten, én dit op uw eigen specifieke (creatieve) manier.

Onderscheid u van uw concurrenten!

Klanten winnen

Een zakelijke blog kan consumenten overtuigen om voor u te kiezen. Hou er rekening mee dat u hiervoor wel regelmatig blogs dient te schrijven. Het weinig aantal bedrijven die reeds een blog hebben, slaagt hier al niet in!

Nood aan een goede online communicatie?

Online communicatie specialist #company# uit Kortrijk helpt u op weg! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Kies een goede titel voor je e-mail en vergroot de responsgraad.

Kies een goede titel voor je e-mail en vergroot de responsgraad.

Iedereen weet dat de sociale kanalen niet meer weg te denken zijn uit de internetmarketing. Maar ondanks de trend van de sociale kanalen, kun je het succes van een online campagne afmeten. En dit door de effectiviteit van je e-mailmarketingstrategie te analyseren.

Er bestaat echter geen belangrijker ingrediënt dan een titel die aanzet geeft tot het openen van je e-mail. Om je e-mails het gewenste effect te geven, zijn er enkele tips die je kunt toepassen. Deze tips kunnen de ‘open’-rates van je mails verhogen.

Schrijf sterke content voor uw website

Schrijf sterke content voor uw website

Een bekend fenomeen in de internetwereld is de zin 'Content is king!'. Vraag het maar na bij enkele SEO guru's en u zal hetzelfde antwoord krijgen: goede content is bepalend voor de vindbaarheid van uw website in zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo.

E-coaching: advies voor uw online communicatie

E-coaching: advies voor uw online communicatie

Communicatie via internet is een kunst op zich, een vak apart.  Denk maar aan termen zoals e-coaching, internet marketing, internet marketeer,...