Zoekmachine vriendelijk
Indien u met uw website wenst te scoren bij een bepaalde doelgroep moet de site aan een bepaald aantal vereisten voldoen. Eén van de belangrijkste vereisten is dat website zo zoekmachine vriendelijk als mogelijk is opgebouwd. Enkel zo kan de website makkelijker worden opgenomen door de verschillende zoekmachines en zullen ook meer mensen de weg naar uw website vinden. Het zoekmachine vriendelijk maken van een website is natuurlijk een langdurig en complex proces
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Tips om uw website zoekmachine vriendelijk te maken of te bouwen
- goed leesbare url’s: een url die op een consequente manier is opgebouwd is niet alleen voor bezoekers van uw website duidelijk, ook zoekmachines zullen deze ul’s beter opnemen en begrijpen.
- titel tags: title tags zijn de tags die verschijnen bovenaan in het venster van de browser. Deze title tags zijn niet alleen interessant voor de gebruiker maar ook voor de zoekmachines. Zoekmachines kunnen hier namelijk kernwoorden uit filteren en zo te weten komen wat de content van deze pagina inhoud.
- alt tags: alt tags zijn stukken alternatieve tekst die worden meegegeven aan een afbeelding. Deze teksten worden dan weergegeven wanneer de afbeelding zelf niet kan worden geladen of wanneer de gebruiker met zijn muis over de afbeelding beweegt. In deze stukken tekst kan je dus ook extra kernwoorden opnemen.
- meta tags: meta tags zijn stukken broncode die niet zichtbaar zijn voor de bezoeker van de website, maar waar extra informatie in verband met een pagina kan worden opgeslagen. Deze extra informatie kan dan bijvoorbeeld belangrijk zijn wanneer een zoekmachine langs jouw website passeert en zich een beeld probeert te vormen van bepaalde pagina’s. Een meta tag kan bijvoorbeeld de beschrijving zijn van de pagina of een aantal kernwoorden die te maken hebben met de pagina.
- scheiden van style en content: wanneer een zoekmachine jouw website probeert te indexeren is het belangrijk dat ze zoveel mogelijk interessante en relevante informatie tegenkomt. Laat daarom enkel de content in een pagina staan en geef daarna met bijvoorbeeld css een bepaalde lay-out aan deze content. Zo zit alle overtollige lay-out code niet langer in het bronbestand van de pagina.
- sitemap: als een bezoeker langskomt op uw website heeft deze graag een eenduidige structuur waar hij snel zijn weg in terugvindt. Voor een zoekmachine is het net zo. Biedt als het ware een inhoudsopgave aan uw bezoekers en de zoekmachines aan. Zo moeten ze niet zelf op zoek naar een bepaalde pagina, maar wordt deze hen als het ware op een schoteltje aangereikt.
Gerelateerde artikels
Niche websites opzetten en concentreren op een bepaald trefwoord
Stel je hebt een webshop die reeds voldoet aan alle voorwaarden om hoog te scoren in Google of andere zoekmachines. De verkoop loopt als een trein maar je voelt dat er nog veel meer uit te halen valt. Dan kan je het overwegen om niche websites op te zetten.
Hoog in Google dankzij straffe SEO copywriting
Een sterke online zichtbaarheid is noodzakelijk om uw concurrenten voor te zijn! Door kwaliteitsvolle, relevante en overtuigende webteksten te schrijven kan u hoog scoren in zoekmachines. Maar hoe kan u nu aan straffe SEO copywriting doen?
Het belang van de juiste zoekwoorden in Google AdWords
Het kiezen van de zoekwoorden in uw Google AdWords-campagne is de belangrijkste stap. Juiste zoekwoorden zullen leiden tot een effectief resultaat. Alle advertentiegroepen moeten zoekwoorden rond één bepaald thema bevatten. Om goede zoekwoorden te vinden kijkt u naar de doelgroep, uw bedrijf, de regio waarop u zicht richt en de campagne die u wilt opstarten.
Webdesigner Publi4U BV









©2025