Internet marketing

Content marketing, de fouten die u best vermijdt

Content marketing, de fouten die u best vermijdt

Content marketing is van deze tijd en daarom ontzettend belangrijk om te gebruiken! Met een slimme strategie kan uw content beter scoren in Google, krijgt u meer bezoekers naar uw website en kan u meer leads genereren. Een goede content strategie komt er niet vanzelf. Onderstaande zaken dient u best in rekening te brengen wanneer u fouten wilt vermijden.

Fout 1 – Geen stappenplan

Zorg voor een duidelijk stappenplan vooraleer u aan de slag gaat. Redeneer van doel naar acties zodat u de gepaste acties kan bedenken. Zomaar in het wilde weg content publiceren is niet slim. Probeer daarom te werken met een contentkalender die u een goed overzicht geeft van wanneer u welke content moet posten én via welke kanalen.
Doe alles dus planmatig!

Fout 2 – Me, myself and I

Alleen over jezelf vertellen is uit den boze. Vooral beginners maken deze fout snel. U vertelt volop verhalen over uw bedrijf, over uzelf, over hoe goed u wel bent,… Dit vinden lezers zeer vervelend! Uzelf verplaatsen in de doelgroep, daar draait het om! Probeer content te bieden die zij belangrijk vinden. Pas dan kan u hun aandacht vastgrijpen en hen weten te boeien.

Fout 3 – Communicatie zonder duidelijke CTA

Elke communicatie-uiting kent een doel. Probeer daarom telkens een duidelijke call-to-action te verwerken in uw teksten zodat u de lezer gemakkelijk kan aansporen een gewenste actie uit te voeren.
Mogelijke call-to-actions: neem contact op, download brochure, schrijf in voor de nieuwsbrief,…

Fout 4 – Inspiratieloos schrijven

Na een tijdje kan de inspiratie zoek zijn. Hierdoor wordt er regelmatig inhoud gepost waar niet over nagedacht is. Deze content zal veelal slecht scoren waardoor lezers u niet meer zullen volgen. Content marketing gaat over kwaliteit die u kan bekomen met een duidelijk plan. Kwaliteit staat boven kwantiteit!

Fout 5 – Meten is weten

Heel wat bedrijven posten berichten waarmee ze niets doen. Hoeveel keer het gelezen is, hoeveel likes het krijgt, hoeveel keer het gedeeld werd,… het zijn allemaal onbekende factoren voor hen. Nochtans is dit zeer belangrijk om na te gaan welke content het best scoort op al deze factoren.
Stel dat u een actie doet omtrent de Ronde van Vlaanderen, en het loopt voor geen meter, dan weet u dat u het andere jaar geen actie moet doen ofwel de actie anders moet aanpakken.

Meten is weten, content marketing

Fout 6 – SEO, wat is dat?

SEO of zoekmachineoptimalisatie aan de kant schuiven, is een ander veelvoorkomende fout. Wanneer u mooie content maakt, moet u ook nadenken over hoe mensen deze content kunnen ontdekken. Besteed dan ook voldoende tijd aan het optimaliseren van uw SEO-strategieën.

Fout 7 – Sociale media zijn afwezig

Binnen uw contentmarketing mogen sociale media absoluut niet ontbreken! Het zijn handige communicatiekanalen om een groot bereik te krijgen en een achterban van trouwe fans te creëren. Bied daarom uw content aan via verschillende sociale media kanalen.

Fout 8 – Te veel informatie willen geven

Eén van de grootste fouten van content marketing is veel te veel informatie willen geven. Hiermee schrikt u de lezer af waardoor ze snel zullen wegklikken en niet meer zullen terugkomen.

Meer advies nodig over content marketing?

Contacteer communicatiepsecialist #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. We helpen u graag op weg!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01