Internet marketing

Het nut van nieuwsbrieven

Het nut van nieuwsbrieven

E-mailmarketing zeer geschikt voor het bedrijfsleven

Veel ondernemingen maken uitsluitend gebruik van sociale media en hun website om met hun doelpubliek te communiceren. Maar wanneer het aankomt op het uitbouwen van relaties, communiceren van partners, klanten en prospects, wordt vaak gekozen voor een ander medium, namelijk de e-mail.

Via e-mails of nieuwsbrieven kan u persoonlijk communiceren met (toekomstige) klanten. Bovendien kunnen de ontvangers zelf bepalen waar en wanneer ze de e-mail zullen lezen en kunnen ze zich op eender welk moment uitschrijven voor die nieuwsbrief.

Waarom e-mailmarketing?

Relatie opbouwen met zowel klanten als potentiële klanten

Nieuwsbrieven maken het mogelijk om persoonlijk in contact te komen met uw doelpubliek. Niet alleen kunnen de ontvangers persoonlijk aangesproken worden bij de aanhef van de nieuwsbrief, ook de aanspreekvorm, de inhoud en frequentie van de ontvanger kunnen aangepast worden.

Door op vaste tijdstippen een nieuwsbrief te sturen, kan u uw klanten op de hoogte houden van allerlei zaken. 

Expertstatus laten tonen

Via de nieuwsbrief kan u uw expertise delen met de ontvanger. Door dit te doen zullen ontvangers snel vertrouwen krijgen in uw onderneming.

Naamsbekendheid opbouwen

Wanneer u nieuwsbrieven verstuurd kan u uw naamsbekendheid uitbouwen en versterken.

Door op regelmatige basis een nieuwsbrief te versturen zal u een top-of-mind-awareness krijgen! De ontvangers zullen u niet vergeten wanneer u regelmatig een nieuwsbrief zendt.

Gemakkelijk op te stellen en snel te versturen

Dankzij een gebruiksvriendelijke e-mailingmodule kan u heel wat tijd besparen tijdens het opmaken van de nieuwsbrief. Bovendien kan deze nieuwsbrief in een mum van tijd naar duizenden mailadressen verstuurd worden.

Resultaten zijn meetbaar

De resultaten van een e-mailcampagne kan u gemakkelijk achterhalen. Zo kan u nagaan wat de open ratio is (open klikken van mails), wat de click-throughs zijn (doorklikken in de nieuwsbrief), hoeveel extra nieuwsbriefaanmeldingen en -afmeldingen er zijn, enzovoort.

Segmenteren is perfect mogelijk

Indien u werkt met een goed mailingprogramma kan u e-mailadressen onderbrengen in verscheidene groepen zoals bijvoorbeeld leveranciers, partners, klanten, prospects, enzovoort.

Op die manier kan u eens een nieuwsbrief opmaken en deze naar een specifieke groep doormailen. Door een gerichte e-mailmarketing te voeren kan u efficiënter en effectiever de juiste personen bereiken.

Starten met e-mailcampagnes?

Twijfel niet en contacteer onze online communicatiespecialist via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in. Dankzij onze gebruiksvriendelijke e-mailingmodule kan u perfect e-mails opstellen en resultaten meten.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01