Herkenbare huisstijl is de visuele identiteit van uw organisatie

Een bedrijf kiest voor een herkenbare huisstijl zodat het voor de ontvanger duidelijk is van wie de communicatie komt. De huisstijl, ook wel corporate identity genoemd, is de visuele identiteit van een organisatie.
Hoe groter de visuele eenheid, hoe makkelijker het verband gelegd wordt tussen de verschillende onderdelen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

De verschillende onderdelen van een huisstijl

  • Naam
  • Logo
  • Kleur
  • Typografie
  • Inrichting

20 tips bij het kiezen van een bedrijfsnaam

  1. Neem rustig de tijd
  2. Verzin eigen woorden
  3. Verzamel veel vergelijkbare woorden
  4. Vertaal woorden naar een andere taal
  5. Zorg dat uw naam duidelijk is
  6. Kies voor een passende naam
  7. Haal inspiratie bij anderen
  8. Zorg dat uw bedrijfsnaam opvalt
  9. Maak uw naam niet te beperkt
  10. Zorg dat uw naam niet té grappig is
  11. Wees origineel
  12. Voorkom verwarring
  13. Kies een naam die kort en bondig is
  14. Controleer de beschikbaarheid
  15. Zorg ervoor dat uw naam niet teveel lijkt op een bestaande naam
  16. Vraag meningen over uw keuze aan vrienden/familie/collega’s
  17. Makkelijk uitspreekbaar
  18. Vlot te schrijven
  19. Goed te herkennen
  20. Makkelijk te onthouden

Hoe herkenbaarder de naam hoe groter de economische waarde.

Logo als herkenningspunt in uw huisstijl

We kunnen logo’s op verschillende manieren vormen. Bij een woordmerk wordt de naam van de organisatie vormgegeven. Bij een beeldmerk vormt de afbeelding de kern. Het logo kan ook een combinatie van beide zijn.

Kijk ook eens of uw logo zijn effect blijft houden als u het kleiner maakt.

Kleurgebruik draagt bij tot uw corporate identity

Het is beter om niet te veel kleuren te gebruiken in de huisstijl van uw onderneming. Dit zorgt voor chaos en is onoverzichtelijk. Kies liever voor een hoofdkleur en een steunkleur. Het is noodzakelijk om goed na te denken welke kleuren u wilt gebruiken voor uw huisstijl. Denk niet alleen aan uzelf maar ook aan de anderen want zij moet tenslotte uw product/dienst kopen. Sta ook even stil bij de gevoelens die u wilt overbrengen aan uw klanten en de uitstraling van uw bedrijf.

Niet alle kleuren blijven hetzelfde als u ze laat drukken. Soms kan een kleur er helemaal anders uitzien dan op uw computer.

Als u uw logo eerst uitprobeert in zwart/wit dan weet u dat uw logo zeker mooi zal uitkomen in kleur.

Typografie legt de nadruk op het geschrevene

Typografie omvat het plaatsen, drukken en de vormgeving van teksten. U gebruikt best een onopvallend lettertype. Doordat u een onopvallend lettertype gebruikt valt het geschrevene meer op en niet de manier waarop de tekst is geschreven. De teksten moeten uiteraard verzorgd blijven. Ze horen bij de uitstraling van uw bedrijf.

Inrichting als non-verbale communicatie met uw klanten

Zorg voor een juiste uitstraling voor uw doelgroep. Let op de vorige onderdelen van de huisstijl bij het inrichten van uw bedrijf. Zorg dat de klant zich meteen thuis voelt in uw onderneming en dat hij meteen de link kan leggen tussen de communicatie en het bedrijf zelf. Eigentijds en toch tijdloos zijn 2 twee pluspunten voor het interieur, uw inrichting.

Uw huisstijl of corporate identity optimaliseren begint hier!

Publi4U helpt u graag verder. Contacteer ons vrijblijvend op het nummer 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Laat ons u helpen met ons professioneel advies.

 


Gerelateerde artikels

Logo specialist Publi4U zorgt voor uw nieuwe huisstijl

Logo specialist Publi4U zorgt voor uw nieuwe huisstijl

Uw huisstijl en logo is een teken van (h)erkenning. Het moet een constante worden in uw communicatiestijl en is het uithangbord van uw onderneming. De huisstijl bepaalt uw imago. Ga dus niet willekeurig te werk, maar voer een grondige analyse uit. Logo specialist en designbureau Publi4U uit Kortrijk kan u bij deze analyse bijstaan en uw huisstijl nieuwleven inblazen.

Het belang van een straffe huisstijl met een krachtig logo

Het belang van een straffe huisstijl met een krachtig logo

Steeds meer bedrijven zijn zich bewust van het belang van een straffe huisstijl en logo. Deze visuele communicatie versterkt het bedrijfsimago en verhoogt de herkenbaarheid.

Ontwerp bureau uit Kortrijk ontwerpt op maat

Ontwerp bureau uit Kortrijk ontwerpt op maat

Ontwerpbureau Publi4u ontwerpt al uw grafische wensen. Voor een uniek logo, een eigen huisstijl, bijpassende flyers, folders en/of een website op uw maat gemaakt, kunt u bij Publi4u terecht.