Grafisch ontwerp website

Het grafisch ontwerp van uw website geeft een eerste indruk aan uw bezoekers. Het grafisch ontwerp van een website wordt ook wel eens de lay-out genoemd of grafisch design. Het grafisch ontwerp van uw website dient te voldoen an een aantal basisregels om het aangenaam te maken voor bezoekers om uw website te ontdekken.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Grafisch ontwerp: kleuren

Bij het woord grafisch ontwerp denkt men natuurlijk in de eerste plaats aan het gebruik van kleuren. Kleuren fleuren uw website op en kunnen een bepaalde indruk geven aan de bezoeker. Je hebt warme en koude kleuren. Het spreekt voor zich dat het kleurgebruik dient aan te leunen bij uw product of dienst. Een saunacenter zal werken met warme kleuren, een ijspiste met koude kleuren.

Grafisch ontwerp: lay-out

De lay-out of het design van uw website is naast het kleurgebruik ook de positie die de verschillende elementen van uw webpagina's bevatten. Plaatst u de navigatiestructuur links, rechts of bovenaan? Werkt u met een topbanner en een footer? Hoe laat u het geheel in elkaar overvloeien?

Grafich ontwerp: huisstijl

Het spreekt voor zich dat u als bedrijf moet zorgen dat het grafisch ontwerp van uw naamkaartjes, bedrijfsfolder, website, vlaggen,... in dezelfde stijl liggen. Het kan niet zijn dat u voor naamkaartjes met een rode kleur werkt en voor uw website met een blauwe kleur. Deze rechtlijnige grafisch stijl noemt men de huisstijl van een bedrijf.


Gerelateerde artikels

Drukwerk vs Online Media

Drukwerk vs Online Media

Vaak wordt gedacht dat de opkomst van de digitale media het drukwerk volledig zal doen verdwijnen. Is dit wel zo? Wat zijn de voor- en nadelen van elk medium?

Het visitekaartje: uw professioneel paspoort

Het visitekaartje: uw professioneel paspoort

Visitekaartjes worden al sinds jaar en dag gebruikt. Ze worden vaak tijdens gesprekken met elkaar uitgewisseld en bijgehouden. Daarom is het van uiterst belang dat deze er zowel grafisch als textueel goed uitzien.

Het belang van een straffe huisstijl met een krachtig logo

Het belang van een straffe huisstijl met een krachtig logo

Steeds meer bedrijven zijn zich bewust van het belang van een straffe huisstijl en logo. Deze visuele communicatie versterkt het bedrijfsimago en verhoogt de herkenbaarheid.