Grafisch ontwerp website

Het grafisch ontwerp van uw website geeft een eerste indruk aan uw bezoekers. Het grafisch ontwerp van een website wordt ook wel eens de lay-out genoemd of grafisch design. Het grafisch ontwerp van uw website dient te voldoen an een aantal basisregels om het aangenaam te maken voor bezoekers om uw website te ontdekken.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

testimonial-dominique
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
chris-auto-center
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
testimonial-bart
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
testimonial-frank
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.

Grafisch ontwerp: kleuren

Bij het woord grafisch ontwerp denkt men natuurlijk in de eerste plaats aan het gebruik van kleuren. Kleuren fleuren uw website op en kunnen een bepaalde indruk geven aan de bezoeker. Je hebt warme en koude kleuren. Het spreekt voor zich dat het kleurgebruik dient aan te leunen bij uw product of dienst. Een saunacenter zal werken met warme kleuren, een ijspiste met koude kleuren.

Grafisch ontwerp: lay-out

De lay-out of het design van uw website is naast het kleurgebruik ook de positie die de verschillende elementen van uw webpagina's bevatten. Plaatst u de navigatiestructuur links, rechts of bovenaan? Werkt u met een topbanner en een footer? Hoe laat u het geheel in elkaar overvloeien?

Grafich ontwerp: huisstijl

Het spreekt voor zich dat u als bedrijf moet zorgen dat het grafisch ontwerp van uw naamkaartjes, bedrijfsfolder, website, vlaggen,... in dezelfde stijl liggen. Het kan niet zijn dat u voor naamkaartjes met een rode kleur werkt en voor uw website met een blauwe kleur. Deze rechtlijnige grafisch stijl noemt men de huisstijl van een bedrijf.