Een creatieve huisstijl bepaalt de bedrijfsidentiteit

Een beginnende onderneming dient na te denken over hoe hij zich wil profileren. Aan de hand van een aantrekkelijke huisstijl kan hij zijn bedrijfsidentiteit beginnen vorm te geven. Ontdek hieronder welke elementen onder de huisstijl kunnen vallen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
testimonial-greet
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
testimonial-dominique
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
chris-auto-center
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Het belang van een goede huisstijl

De huisstijl van een organisatie is de visuele presentatie naar buiten toe die tot doel heeft om zo consistent mogelijk de identiteit weer te geven. Het zorgt voor herkenbaarheid in alle communicatie-activiteiten. Het is dus belangrijk om deze huisstijl consequent door te trekken in alle communicatie-uitingen, gaande van website en sociale media tot visitekaartjes, inrichting van de winkel,.... Hoe consequenter, hoe sneller men bij het zien van de huisstijlelementen de link zal leggen met de onderneming.

Eenheid in de visuele presentatie draagt dus bij aan een consistente visuele uitstraling!

Elementen van de huisstijl

Logo

Het belangrijkste onderdeel van de huisstijl is het logo. Beiden zijn verweven met elkaar. Dit logo dient voor te komen bij elke communicatie-uiting. Logo's bestaan er in allerlei maten en vormen. Zo bestaan er initiaallogo's, woordlogo's, beeldlogo's,...  

Typografie

De typografie is een ander onderdeel van de huisstijl en staat voor het lettertype dat gebruikt wordt. Het is belangrijk om steeds hetzelfde lettertype te gebruiken en dezelfde lettergrootte aan te houden.

Kleurgebruik

Men dient eveneens goed na te denken over het kleurgebruik binnen de huisstijl. Kleuren roepen echter emoties op, zowel positieve als negatieve. Rood wordt bijvoorbeeld geassocieerd met passie en liefde, maar kan ook woede oproepen. Oranje straalt vertrouwen uit, groen de kracht van de natuur, ... Zorg er dus voor dat de gekozen kleuren onmiddellijk een link leggen met hetgeen waarvoor uw bedrijf staat. Interessant om weten is dat slechts een beperkt aantal kleuren dezelfde weergave hebben in druk als digitaal. Houd hier dus zeker rekening mee!

Kleurgebruik binnen de huisstijl

Nood aan een nieuwe huisstijl?

Een sterke visuele identiteit is een sterk middel om uw bedrijf te positioneren op de markt. Contacteer grafisch ontwerper #company# voor het ontwerpen van een profesisonele en tegelijk aantrekkelijke huisstijl via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.