Hoe start ik met een goed logo?

Steeds meer bedrijven en ondernemingen zien het belang van een goed logo in. Terecht, want een logo geeft in één oogopslag weer waarvoor u staat en wat uw bedrijfsimago dus is. Maar hoe begint u hier nu aan? Haal inspiratie bij anderen en ontdek in dit artikel welke soorten logo's u allemaal ineen kan steken.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Letterlogo

Naamlogo

In een naamlogo wordt de naam in een bepaalde, unieke grafische stijl uitgewerkt. Dit kan zowel kaligrafisch (geschreven) als typografisch (volgens een bepaald lettertype) zijn.

Vb. Coca-Cola,  Disney

COca Cola logoDisney-logo

Monogram

Een monogram bestaat uit één letter, verschillende ineengevlochten letters of in elkaar gewerkte letters.

Vb. Louis Vuitton, Albert Hein

Louis Vuitton logoAlbert Hein-logo

Initiaallogo

Een initiaallogo bestaat uit verschillende letters, meestal initialen. Dit wordt vaak gebruikt voor bedrijven die een zeer lange bedrijfsnaam hebben.

Vb. IBM (= International Business Machines)

IBM-logo

 

Picturaal naamlogo

Een picturaal naamlogo bestaat uit de naam - in een opvallend lettertype - die in een eenvoudig vlak weergegeven wordt. Vaak blijft u het logo herkennen als u het woord uit de vorm haalt.

Vb. Ford, Levi's

Levi's-logoFord-logo

Beeldlogo

Via een beeldlogo illustreert men het abstract karakter van het bedrijf.

Symbolisch beeld-logo

In de meeste gevallen bevat dit logo geen bedrijfsnaam. Maar het beeldlogo heeft wel een onmiddellijke associatie met het bedrijf.

Vb. Nike, Apple

Apple-logoNike-logo
 

Logo-personage

Soms gebruikt men een menselijk of dierlijk personage om het logo te visualiseren.

Vb. Lacoste, Uncle Bens, La vache qui rit

Uncle Bens-logoLa vache qui rit-logo

Abstract logo

Heel veel logo's zijn abstract waarbij er geen echte kern van betekenis insteekt. 

Vb. Renault

Renault-logo 

 

De voordelen van een outstanding logo

Heel wat bedrijven gebruiken een combinatie van woord- en beeld-logo. Op die manier wordt het karakter van hun bedrijf versterkt. Maar naast de versterking van het bedrijfskarakter en een eerste indruk bij potentiële klanten, zorgt een logo ook voor andere voordelen:

  • Het vergroot de herkenbaarheid van uw bedrijf
  • Het onderscheidt uw bedrijf van de concurrenten
  • Een professioneel logo straalt vertrouwen uit

Professioneel logo ontwerp nodig?

Grafisch ontwerper #company# is uw ideale partner! Wij creëren professionele en aantrekkelijke logo's die in één oogopslag vertellen waarvoor u staat! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.