SEO copywriting tips voor pakkende headlines

Wat maakt een tekst nu verleidend en doeltreffend? Een interessante vraag die u niet in enkel zinnen kan beantwoorden want schrijven voor web is geen sinecure. U dient in enkele seconden reeds de aandacht van de lezer vast te grijpen anders heb je het verkorven en heeft uw tekst weinig nut. Verzin dus pakkende headlines waarvan de lezer omvergeblazen wordt.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Pakkende headlines schrijven: de 4U-regel

U heeft vast ook al uw tanden stukgebeten op het vinden van de juiste titel. Aantrekkelijke titels schrijven is een vak apart. Neem er nog eens de SEO copywriting erbij en u dient met een aantal extra factoren rekening te houden! Een leuk hulpmiddel bij het bedenken van de goede headline is de 4U-regel, een regel bedacht door de Amerikaanse entrepreneur Michael Masterson.

URGENT

Probeer ‘dringendheid’ in uw headline te verwerken. Hierdoor zullen mensen sneller geneigd zijn om de blog te lezen. Deze regel kan oplossingen aanbieden of mensen middelen geven om hun doelen te bereiken.

UNIQUE

Unieke content is ontzettend belangrijk, dit hebben we al genoeg benadrukt. Dit unieke aspect kan u al in uw titels verwerken. Wanneer men elders al ene blogpost heeft gevonden met dezelfde content, dan zullen zij niet de moeite doen om ook nog eens uw blogpost te lezen. Niet alleen het inhoudelijke aspect moet uniek zijn, ook de schrijfstijl en creativiteit kan dit zijn!

Deze unieke content zal Google een veel hogere waarde toekennen waardoor de kans stijgt dat u hoog eindigt in de zoekresultaten.

USEFUL

Content biedt pas toegevoegde waarde zodra mensen er echt iets aan hebben. Unieke content trekt lezers aan, maar waardevolle content zal hen aansporen om verder te lezen en zelfs uw blog regelmatig te bezoeken. Benadruk voordelen, biedt oplossingen aan, toon uw expertise,…

ULTRA-SPECIFIC

Hoe specifieker uw content, hoe interessanter om te lezen, hoe groter de waarde voor de lezer. Vergeet hierbij niet dat deze content nog steeds moet aansluiten bij uw doelpubliek, anders zullen uw content-inspanningen tot niets leiden.

Werkende headlines in de praktijk

Wat is nu de juiste formule om uw headline te beginnen. Wervende titels doen het! Hieronder vindt u een aantal elementen terug van veel gebruikte formules:

FORMULE  VOORBEELD HEADLINE

Hoe ...

 Hoe u krachtige SEO teksten schrijft

Zo ...

 Zo schrijft u krachtige SEO teksten

Het geheim, X geheimen, De geheimen

 Het geheim achter een goede SEO tekst

X tips, X adviezen

 6 Tips om uw SEO tekst te verbeteren

Gemakkelijk, moeiteloos

 Moeiteloos SEO teksten schrijven
Waarom Waarom goede SEO teksten belangrijk zijn!

 

Meer informatie nodig omtrent copywriting?

Contacteer ons team van copywriters via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Goede webteksten kunnen wonderen doen!


Gerelateerde artikels

Online harde schijf door Google

Online harde schijf door Google

Internetzoekmachine Google biedt gebruikers de mogelijkheid om online data op te slaan op een harde schijf. Google zou deze dienst gratis aanbieden.

Een aantrekkelijke CV

Een aantrekkelijke CV

Een job of stageplaats vinden, is niet altijd zo gemakkelijk. Alles begint bij het opmaken van een CV (curriculum vitae). Deze moet aan een aantal basisvoorwaarden voldoen qua inhoud. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw CV opvalt uit die ene grote stapel?

Een digitale spreekbuis voor alle handelaars

Een digitale spreekbuis voor alle handelaars

Van publiciteit en internet weet Markenaar Tom Staelgraeve (23) aardiag wat af. Daarvan getuigt 'Kortrijk-Shopt', waarmee Tom alle Kortrijkse handelaars wil helpen om zich op digitale wijze kenbaar te maken.