Online rekruteren biedt interessante voordelen
Online rekruteren is een interessante manier om via het internet efficiënt nieuwe medewerkers aan te werven. Tegenwoordig kennen bedrijven een sterke online activiteit, dus waarom ook via het internet geen nieuwe medewerkers aantrekken? Lees in dit artikel alles over de grote voordelen van deze manier van werken!
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
E-rekruteren: de voordelen
Meer duidelijkheid en persoonlijke aanpak
Een vacature die via de klassieke manier - kranten en magazines - verspreid wordt, is meestal beperkt in het aantal woorden die men mag gebruiken. Werkzoekenden zullen hierdoor misschien de vacature fout interpreteren waardoor ze sneller afhaken. Het internet kent deze beperkingen niet waardoor uw online vacature zoveel info kan bevatten als nodig is. De werkzoekende zal onmiddellijk weten waaraan hij zich mag verwachten.
Aangezien de vacature gedetailleerde gegevens bevat omtrent functieomschrijving, kan men veel gerichter en persoonlijker potentiële werknemers bereiken.
Groter bereik
Wanneer u een vacature online plaatst, bereikt u in een mum van tijd heel wat potentiële medewerkers. Hierdoor kan het aanwervingsproces versneld worden.
Lagere rekruteringskosten
Aangezien de online vacatures veel gedetailleerdere informatie bevat dan de vacatures via klassieke media, kan men gerichter werken. In dit opzicht zullen de rekruteringskosten lager zijn aangezien men veel minder sollicitanten over de vloer zal krijgen die niet beantwoorden aan de functieomschrijving.
Versnelling van het sollicitatieproces zorgt voor tijd
Naast de lage rekruteringskosten kan men door online rekruteren ook besparen op tijd en energie zowel voor de kandidaat als voor de werkgever. Net zoals een productadvertentie de consument wil aanzetten tot snelle actie, wil een jobadvertentie dat een sollicitant snel reageert. Door op uw website een vacature te plaatsen met de call-to-action button 'Solliciteer nu!' zal de sollicitant veel vlugger geneigd zijn om te solliciteren. In zo'n gevallen wordt men onmiddellijk doorverwezen naar het sollicitatieformulier.
Positieve invloed op imago
Bedrijven die online medewerkers willen werven, worden vaak bestempeld als innovatief en flexibel, kortom: een moderne organisatie!
Rekruteren via de eigen bedrijfswebsite: inzicht in de bedrijfscultuur
Bedrijfswebsites bieden de sollicitant een eerste indruk over het bedrijf. Dit is zeer belangrijk voor de intenties van de kandidaat om effectief te solliciteren. De kandidaat kan zich via de website een beeld vormen van de bedrijfscultuur waardoor hij of zij zal beslissen of deze cultuur passend is voor hem of haar. Zo zal u opnieuw als bedrijf veel gerichter kandidaten kunnen aantrekken.
Rekruteren via sociale media
Via sociale media kan u eenvoudig de openstaande vacature delen. Uw volgers en vrienden kunnen u helpen indien ze deze vacture verder delen. Ook kan het zijn dat zij mensen kennen die beantwoorden aan de functieomschrijving waardoor u snel geholpen wordt in het vinden van een gepaste kandidaat. Het sociale media platform bij uitstek om vacatures te plaatsen is LinkedIn of Facebook. Dit zakelijk sociaal mediakanaal geeft u onmiddellijk toegang tot heel wat professionele gebruikers.
.jpg)
#company# helpt u om snel sollicitanten te werven!
Wilt u ook op uw website een job-module met een goed en duidelijk sollicitatieformulier? Neem vrijblijvend contact op met webdesigner #company# via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!
Gerelateerde artikels
Firefox wordt door meer dan 125 miljoen surfers gebruikt
De webbrowser Firefox heeft al meer dan 125 miljoen gebruikers volgens een schatting van Mozilla topman John Lilly. In vergelijking met een jaar geleden is het aantal gebruikers van de Firefox webbrowser verdubbeld meldt de Telegraaf.
Duurzaamheid op het werk: wat en hoe?
We worden er dagelijks mee geconfronteerd: het milieu. In de media zijn er talloze artikels hierover terug te vinden. De particulier kan verschillende handelingen uitvoeren die hierbij een steentje kunnen bijdragen. Maar hoe kunnen bedrijven dit aanpakken?
Waarom tevreden klanten belangrijk zijn
Een tevreden klant is altijd leuk. Ze zijn een van de vele factoren, die de basis vormen van een organisatie. Toch weten veel bedrijven niet hoe belangrijk tevreden klanten wel zijn.
Webdesigner Publi4U BV







©2025