Verlaag het bouncepercentage van uw website

Elke ondernemer wil z'n website zien renderen dankzij een laag bouncepercentage. Bezoekers die de site onmiddellijk weer verlaten zijn een gemiste kans op rendement. Maar hoe krijgt u nu deze bounce rate naar beneden?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Wat is het bouncepercentage precies?

Een websitebezoeker zal onder het bouncepercentage gerekend worden wanneer hij na het binnenkomen van uw site slechts één pagina bezoekt om daarna weer weg te gaan. Dit percentage wordt berekend door het totale aantal bezoekers te delen door het aantal dat na het bekijken van een pagina de site weer verlaat.

De algemeen geaccepteerde norm voor dit percentage ligt rond 40 %.

Het bouncepercentage op uw website verlagen

Onderstaande tips zullen u helpen om uw bouncepercentage naar beneden te krijgen:

1   Vergaar sterke content

Een website waarop flauwe content staat, zal snel een onprofessionele indruk nalaten. Sterke content is noodzakelijk om bezoekers te overtuigen van uw expertise en om zo hun vertrouwen te winnen.

2   Ga voor duidelijke call-to-actions

Het doel van uw website is om uw bezoekers te bewegen tot een bepaalde actie. Plaats daarom sterke call-to-actions op uw site die het hen gemakkelijk maken om bijvoorbeeld contact op te nemen, een product te bestellen, een offerte aan te vragen,...

Consumenten zijn online zeer ongeduldige wezens. Hoe meer u hen helpt tijdens hun informatiezoektocht, hoe sneller zij geneigd zullen zijn om actie te ondernemen.

3   Optimaliseer voor mobiele toestellen

Consumenten surfen steeds vaker via hun smartphone of tablet waardoor webdesigners websites op een andere manier moeten ontwerpen. U kan het zelf al raden, alle informatie die u op een desktopscherm ziet, kan u niet op zo'n klein smartphone scherm krijgen. Dankzij het responsief ontwerpen van sites wordt enkel de meest essentiële informatie op het kleine scherm getoond. Op die manier hoeven gebruikers niet steeds in te zoomen om de gewenste informatie te raadplegen.

Een responsive webdesign verhoogt de gebruikerservaring waardoor uw sitebezoekers de site minder snel zullen verlaten.

4   Verlaag de laadtijden van uw website

Snelheid is key! Wanneer een pagina er langer dan 10 seconden over doet om te laden, dan zijn de bezoekers wel zeer gedemotiveerd om op de website te blijven. Een gemiddelde laadsnelheid van meer dan 3 of 4 seconden kan al problematisch zijn.

Bovendien is een korte laadtijd ook één van de ranking factoren voor zoekmachines zoals Google.

5   Optimaliseer uw 404-pagina's

Een gepersonaliseerde 404-pagina laat de bezoeker niet in de kou. Het is perfect mogelijk dat de bezoeker een fout URL-adres intikt of via de zoekmachine terechtkomt op een pagina die niet meer bestaat. Door deze pagina te personaliseren kan u de bezoeker helpen door hem duidelijk te maken wat er mis is en hem te verwijzen naar de klantenservice of de homepagina.

Vaak wordt er nog een zoekbalk op deze pagina gezet. Door hier veel aandacht aan te besteden, daalt de kans dat bezoekers de site verlaten na het zien van deze 'page not found'-pagina.

Page not found

Zelf de smaak te pakken om uw online positie te verstevigen met een krachtige website?

Aarzel niet om webdesignbureau #company# uit Marke te contacteren via 056 32 32 01 of om het contactformulier in te vullen. We helpen u graag verder!


Gerelateerde artikels

Hoe start ik een goede webshop?

Hoe start ik een goede webshop?

Webshops, online winkels, webwinkel, e-shop, ... het zijn slechts een aantal termen die het fenomeen van het online shoppen omschrijven. Tegenwoordig kopen steeds meer consumenten producten via het internet. Een goede webshop is dus een slimme zet! Maar hoe begint u hier het best aan?

Content Management Systeem software

Content Management Systeem software

CMS komt van het Engelse ‘content management system’, wat gemakkelijk vertaald kan worden naar ‘inhoudbeheersysteem’. Het is een eenvoudige softwaretoepassing waarmee je als internetgebruiker een eigen website kunt onderhouden en updaten, ook al ken je niets af van ingewikkelde toepassingen en beperkt je computerkennis zich min of meer tot het gebruik van Word en Facebook.

Website analyse: technisch onderzoek van uw website om meer te verkopen

Website analyse: technisch onderzoek van uw website om meer te verkopen

Als bedrijf heeft u een bedrijfswebsite, als particulier beschikt u misschien over een website. Maar is uw huidige website niet eens toe aan een grondige analyse, een technisch onderzoek die er voor kan zorgen dat u via uw website meer verkopen genereert.