Klanten werven via uw website begint hier!
Het ideale middel om klanten aan te trekken is het bouwen van een dynamische website die vindbaar is in zoekmachines zoals Google. U betaalt een eenmalige investering om uw website te laten ontwerpen en of te optimaliseren. Daarna kan u contactaanvragen van potentiële klanten beginnen verzamelen.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Return on Investment van uw website tegenover andere media
U merkt het, de ROI (Return On Investment) van een website ligt pakken hoger dan het adverteren in een krant of ander magazine. Niet enkel de kostprijs van een site ligt lager, u kan er ook veel langer gebruik van maken. Bovendien spreekt u niet enkel potentiële klanten aan uit uw regio, maar iedereen ter wereld die over een internetverbinding beschikt kan op uw website terecht komt.
Nog een groot verschil met andere publiciteitsmedia is dat een bezoeker zelf opzoek gaat naar uw producten of diensten. Waar u anders bijvoorbeeld uw magazine in de hand van uw potentiële klant duwt. Bezoekers die op uw website terecht komen hebben sowieso reeds interesse in uw producten en of diensten. Klanten werven via uw website zou dus in theorie een heel koud kunstje moeten zijn.
Klanten werven begint met zoekmachine optimalisatie
Om klanten via uw site te werven dient u eerst over bezoekers te beschikken. Website bouwer Publi4U ontwikkelt websites die hoog scoren in zoekmachines resultaten. Door bovenaan in zoekmachines terug gevonden te worden trekt u meer bezoekers naar uw site. Uw bestaande website kan eveneens geoptimaliseerd worden.
Zoekmachine optimalisatie gebeurt over het algemeen in verschillende stappen:
- keyword analyse en bepaling
- technische optimalisatie van de website (W3C-normen)
- linkbuilding
- blog opzetten en teksten schrijven
- opvolging en bijsturing
Klanten werven dankzij een goede usability of gebruiksvriendelijkheid
U hebt dagelijks honderden bezoekers op uw site, maar het aantal contactaanvragen blijft bijzonder minim. Hoog tijd om uw website even onder de loep te nemen en kritisch na te denken hoe de conversie verhoogt kan worden.
Ga na of bezoekers wel op uw contactformulier terecht komen. Dit kan je het best doen door in Google Analytics te bekijken hoeveel procent van uw bezoekers de weg naar het contactformulier vindt. Is dit niet het geval, dan dient u te kijken om de link naar het contactformulier duidelijker op te stellen voor de bezoekers.
Merkt u dat een redelijk percentage van de bezoekers het contactformulier bekijkt, stel u dan de vraag of het formulier correct werkt. Het kan eveneens zijn dat u veel te veel velden in uw formulier heeft opgenomen of dat de schikking van de velden een zware indruk maakt. Als het te blokkerige overkomt ontziet de bezoeker zich misschien om zoveel tijd te stoppen in het invullen van uw formulier. U kan hiermee experimenteren door tijdelijk het aantal velden te reduceren bijvoorbeeld en enkel echte essentiële gegevens op te vragen. In principe zou uw contactformulier reeds zo opgebouwd moeten zijn uiteraard.
Vandaag starten met nieuwe klanten werven via uw website
Wenst u vandaag nog nieuwe klanten te werven via uw website, neem dan even contact op met websitebouwer Publi4U. Wij bekijken en behandelen uw website als een actieve online marketingtool om het maximaal rendement uit uw site te halen.
Contacteer ons vrijblijvend voor een afspraak door het contactformulier in te vullen of grijp naar uw telefoon en bel webdesigner Publi4U via 056 32 32 01.
Gerelateerde artikels
Webdesign programma's gebruiken om een site te bouwen of te raadplegen
Welke webdesign programma's worden veel gebruikt bij het bouwen van een website? Welke programma's gebruikt een bezoeker op uw website te raadplegen?
Nuttig advies voor het bouwen van een website
Sterk advies is noodzakelijk vooraleer u start met het bouwen (of laten bouwen) van een website! Door advies in te winnen kan u uw concurrenten voor zijn en kan u heel wat latere kosten besparen.
Webshop laten scoren met cross-selling, up-selling én deep-selling
Er bestaan verschillende verkooptechnieken waarmee de verkoper een grotere winst of omzet probeert te halen uit z'n webshop. Up-selling, cross-selling en deep-selling zijn daar bijvoorbeeld goede voorbeelden van. Maar wat houden deze technieken in?
Webdesigner Publi4U BV







©2025