Website

Het profiel van de internetconsument

Het profiel van de internetconsument

Productgerichte bezoekers

Deze bezoekers weten precies wat ze willen. Meestal zijn ze op zoek naar een vervanging van een product dat ze al hadden. Als voorbereidend werk zijn ze het product al in enkele winkels gaan bekijken met als doel om het online te kopen. Doordat ze al zo goed geïnformeerd zijn, willen ze snel het product terugvinden op uw website. Zorg er daarom voor dat er een duidelijke productnaam bijstaat en eventueel een foto. Een productbeschrijving is handig maar wordt door deze soort bezoekers niet gelezen.

Kijkers

Kijkers zijn ontspannen shoppers. Ze bezoeken websites om inspiratie op te doen of als tijdverdrijf. In tegenstelling tot de productgerichte bezoekers gaan zij net het tegenovergestelde doen: zij doen het voorbereidend werk op internet. Ze zijn namelijk op zoek naar de laatste trends en naar toekomstige aankopen.

Deze shoppers worden foutief als overbodig gezien. Nochtans hebben ze interesse in de site en zien deze als een bron van inspiratie en entertainment. Dit is een goede kans om hen van kijkers naar kopers om te toveren. Een positieve klantbeleving vertaalt zich in een ‘top-of-mind-positie’ wanneer ze zover zijn dat ze willen bestellen.

Onderzoekers

Deze shoppers zijn al even doelgericht als de productgerichte bezoekers. Ze willen online kopen maar of dat nu vandaag, morgen, volgende week of binnen 6 maand is maakt hen niet uit. Ze zijn in eerste instantie op zoek naar zoveel mogelijk informatie omtrent het product en de prijs.

Eenmaal ze overtuigd zijn, kopen ze het product. Maar hoe overtuigt u hen nu om het product bij u te kopen? Zorg ervoor dat u betrouwbaarheid uitstraalt. Dit kunt u doen door gedetailleerde productomschrijvingen, beoordelingen van gebruikers, uitleg over de werking van het product...

Koopjesjagers

Koopjesjagers zoeken naar de best mogelijke deal. Ze houden ervan om direct de prijzen bij de producten te zien en om de koopjes op de homepagina terug te vinden.

U overtuigt hen door de oude prijs te doorstrepen en de nieuwe prijs erbij te plaatsen. Kortingen, waardecoupons en gratis verzending zijn voor hen top!

Eenmalige shoppers

Deze bezoekers kunnen productgericht zijn, alleen kijken, op zoek naar een leuke aanbieding of op onderzoek zijn. Vaak zijn het ontvangers van cadeaukaarten of zijn ze op zoek naar een leuk cadeau. Ze hebben geen intentie om de website na de eerste aankoop te blijven bezoeken: het bezoek is voor hen eenmalig. Aangezien ze niet bekend zijn met de site is een duidelijke navigatiestructuur noodzakelijk.

Een webwinkel starten

Wenst u een webwinkel op te starten, neem dan even vrijblijvend contact met ons op per telefoon via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in. Wij staan u graag te woord.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01