De kracht van up-selling en cross-selling

In een webshop kan u uw producten promoten op verschillende manieren, namelijk cross-selling of up-selling. Beide marketingtechnieken kunnen er voor zorgen dat uw omzet sterk stijgt!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.

Up-selling, wat is het?

Wanneer een klant een product op de webshop bekijkt, worden up-sells getoond die de klant kan kopen in plaats van het zopas bekeken product. Dit zijn producten die een betere kwaliteit hebben, duurder of populairder zijn etc.

Deze producten worden gepromoot op de detailpagina van het product zelf.

Cross-selling stimuleert impuls aankopen

Cross-selling gebeurt op het niveau van het winkelmandje, net voordat er betaald wordt. Cross-sells worden gezien als toevoeging aan de producten die reeds in het mandje steken. We kunnen deze manier van promoten vergelijken met impuls aankopen in de winkel, zoals de snoepjes aan de kasse.

Cross-selling kan er voor zorgen dat uw klant meer zal kopen dan oorspronkelijk gedacht. Zo kan u deels in de hand werken dat ook de accessoires en andere bijpassende artikels gekocht worden.

Voorbeelden van deze extra verkoopstimulansen

Webshop die aan cross- en/of up-selling doet, krijgen over het algemeen meer te maken met een hogere omzet. Let wel op dat dit niet onmiddellijk het geval is bij een beginnende webshop. Het bezoekersaantal moet relatief groot zijn vooraleer u er een investering uit kan halen.

Voorbeeld van up-selling:

Als je op Allibertstore.be zoekt op opbergbox, ziet u bij het product zelf duurdere alternatieven.

Up-selling

Voorbeeld van cross-selling:

Wanneer u zoekt op Ipad op Bol.com dan ziet u bij het detail van het product heel wat toebehoren bij de gekozen Ipad. 

Cross-selling

Voorbeeld van up- én cross-selling:

Wanneer u op Bol.com zoekt op Ipad, krijgt u zowel duurdere varianten van de Ipad te zien, als extra toebehoren.

Cross- en up-selling ineen

 

Nood aan een rendabele webshop?

Contacteer webdesigner #company# uit Kortrijk via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in! We zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van rendabele én aantrekkelijke webwinkels!


Gerelateerde artikels

Zaak of bedrijf opstarten: domeinnaam registratie

Zaak of bedrijf opstarten: domeinnaam registratie

U bent van plan een bedrijf of zaak op te starten, proficiat! Heeft u al een "to do" lijstje gemaakt, goed zo. Maar heeft u bij de naambepaling van uw bedrijf gedacht aan de domeinnaam registratie? Is de domeinnaam die de naam van uw zaak bevat nog vrij voor registratie?

Een website laten bouwen op maat?  Publi4U is de specialist!

Een website laten bouwen op maat? Publi4U is de specialist!

U wenst als kleine zelfstandige uw producten online te plaatsen of zelfs te verkopen via een webshop? U wenst als bedrijf meer contactaanvragen binnen te krijgen via uw website? U wenst als particulier een website online te plaatsen?

Webwinkel beginnen met professionele webwinkel software

Webwinkel beginnen met professionele webwinkel software

U bent van plan een webwinkel te beginnen, een webshop opstarten zoals men dat ook eens zegt. Het lijkt gemakkelijk, je verzamelt foto's en gegevens van producten, plaatst deze in een database en hop online met die webwinkel. Het lijkt allemaal heel simpel, maar dat is het niet.