De e-commerce trends voor 2015

De groei van webwinkels blijft ook in 2015 de stijgende trend volgen! Hierdoor zal de concurrentie tussen deze winkels en de traditionele retailers verder blijven toenemen. Ontdek de trends waaraan we ons in 2015 mogen verwachten op vlak van e-commerce.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.

Trend #1 - Snelheid is nog belangrijker

Trage webshops zorgen er voor dat de conversie uitblijft. Heel wat bezoekers geven aan dat ze de website niet meer raadplegen indien de laadtijd langer dan 4 seconden is. De traagheid zal dus voor de nodige ergernis zorgen waardoor de klantbeleving slecht is. Snelle webshops kunnen die klantbeleving versterken!

Voor Google is de snelheid waarmee uw webshop laadt bovendien een belangrijke factor om te bepalen of een site hoog kan scoren in de zoekresultaten.  Test daarom altijd de laadtijd van uw website en optimaliseer die!

Mogelijke oorzaken van een trage webshop: veel grote productfoto's, traag hostingpakket, geen caching ingeschakeld, te veel producten in categorie overzicht,...

Trend #2 - Mobiel is de grote norm

In eerdere blogs hebben we het al genoeg benadrukt: de mobiele gebruiker wordt steeds belangrijker! Tegenwoordig raadpleegt het merendeel van de consumenten het internet via mobiele toestellen zoals tablets en smartphones. Ook voor het online te shoppen worden steeds meer deze toestellen ingezet!

We kunnen hier spreken van m-commerce!

Trend #3 - Content marketing geldt ook voor webwinkels

Content marketing heeft de laatste jaren aan belang gewonnen. Als bedrijf moet uw website of uw sociale media relevante informatie aanbieden. In 2015 zullen e-retailers ook meer aandacht moeten besteden aan het vertellen van hun verhaal: waarom moet de consument voor hun product kiezen en niet dat van een ander! De retailer moet verkopen zonder verkooppraatjes!

Trend #4 - Doorgedreven personalisatie

Met een webshop kan u heel wat informatie verzamelen van de (potentiële) klanten die uw website bezoeken. Hierdoor kan u producten op maat aanbieden en inspelen op de behoefte van de consument. In 2015 zullen we zien dat klanten op sommige webshops hun eigen dashboard zullen kunnen inrichten waarbij ze de laatst bekeken producten kunnen bijhouden, evenals de product-aanbevelingen. Zo kunnen zij hun online shopping beleving naar eigen smaak inrichten en aanpassen.

Trend #5 - Less is more

De tijd dat u uw webshoppagina vol moest proppen met producten is voorbij. Met de groter wordende computerschermen probeerden webshops ook meer producten weer te geven. Maar in 2015 geldt de leuze 'less is more'! Door de mobiele revolutie is deze ruimte enorm beperkt geworden. Door de ontwikkelingen van responsive webdesign en 'mobile first' is het verkooptraject ook sterk vereenvoudigd!

Trend #6 - Eenvoudig betalingsproces

Vaak haken consumenten af eens ze beland zijn bij het betalingsproces. Dit komt omdat online betalen vaak nog enorm ingewikkeld is, en zeker op smartphones. Simplicifeer dus dit betalingsproces, zo vermijdt u afhakers!

Trend #7 - Retargetting

Bezoekers die producten in het winkelmandje stoppen, maar daarna het winkelmandje verlaten, zullen op andere websites gerichte advertenties te zien krijgen. Hierdoor kan de webshop proberen om de bezoeker te laten terugkeren naar de site om het product uiteindelijk te kopen.

Trend #8 - Social shopping

De trend van social shopping hangt al jaren in de lucht, maar het lijkt er op dat in 2015 social shopping zal waargemaakt worden! Facebook introduceert o.a. de 'buy button'.

Hierbij zullen we van social commerce kunnen spreken.

Een eigen webshop starten?

Contacteer webdesignbureau #company# vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in! We creëren aantrekkelijke en professionele webshops die zullen scoren bij de klant!


Gerelateerde artikels

Is uw website ook toe aan een opfrissing?

Is uw website ook toe aan een opfrissing?

Dertiger of zestiger, hoog of laag opgeleid: het maakt allemaal niet uit, iedereen zit tegenwoordig op het internet. Meer nog, iedereen is tegenwoordig bijna verplicht om zich het wereldwijdeweb eigen te maken. Bovendien kan men tegenwoordig overal en om het even wanneer op het internet. Redenen genoeg dus om ervoor te zorgen dat uw bedrijf of organisatie terug te vinden is op het web.

Website maker Publi4U uw website laten maken

Website maker Publi4U uw website laten maken

Publi4u is een professionele website maker die zorgt dat uw site aanpasbaar is.  Tegelijkertijd wordt uw site gevonden in zoekmachines zoals Google.  Kiezen voor Publi4u is kiezen voor kwaliteit tegen een correcte prijs.

Vijf zaken die bezoekers van je website wegjagen

Vijf zaken die bezoekers van je website wegjagen

Je hebt een eindelijk een website voor je bedrijf. Maar je merkt dat de website niet veel bezoekers heeft. Hoe komt dit?