5 tips voor uw landingspagina om uw conversieratio te verhogen

Een goed SEO-budget en enorme pay-per-click kan heel wat internet verkeer naar uw website lokken. Helaas is dit weggesmeten geld wanneer uw landingspagina's slecht geoptimaliseerd zijn. 

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Wanneer u wilt dat uw verkeer converteert tot leads, verkopen en omzet dan moet uw landingspagina's volgende elementen hebben:

De headline van uw landingspagina trekt de aandacht

Wanneer de headline van uw landingspagina niet onmiddellijk de aandacht van de lezer trekt, loopt u het risico om heel wat potentiële klanten te verliezen. Een goede headline geeft de bezoeker een vluchtig overzicht van uw aanbod en spoort hem aan de pagina niet te verlaten.

Zorg ervoor dat uw kop helder is en de aandacht trekt.

Sterk visueel ontwerp dat de surfer aantrekt

Een landingspagina laat snel een eerste indruk bij de surfer na. Een website die 'snel bijeen werd gegooid' zal nauwelijks vertrouwen en geloofwaardigheid opwekken. Probeer u designmatig te onderscheiden van uw concurrenten.

Een creatief grafisch webdesign kan al snel het verschil maken zodat men met u in zee wilt gaan en niet met de concurrentie.

Een krachtige call-to-action

Een effectieve call-to-action (of CTA) grijpt de aandacht van de bezoeker en spoort hem aan om een bepaalde actie uit te voeren. Zo'n CTA kan bijvoorbeeld een nieuwsbriefinschrijving zijn, een offerte aanvraag, een document downloaden, enz. Om uw conversieratio te verhogen heeft u zeker effectieve CTA's nodig!

Bied waardevolle en voor uw doelgroep relevante content

Wanneer de bezoekers op uw site terechtkomen, zullen ze snel de pagina scannen om te kijken of u hen wel de informatie kunt bieden die ze wensen. Wanneer uw landingspagina niet getuigt van interessante kwaliteit zal u bezoekers - en dus potentiële klanten - verliezen.

Duidelijke navigatie

Zorg ervoor dat de navigatie op uw website overzichtelijk en duidelijk is. Elke bezoeker moet in maximaal 3 muisklikken de gewenste informatie kunnen vinden. 

Probeer ook met breadcrumbs te werken zodat de bezoeker ten allen tijde weet waar ergens hij zich op de site bevindt.

Een professionele website nodig die de conversieratio's verhoogt?

Contacteer ons webdesignbureau vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in. Wij helpen u graag verder in het ontwikkelen van een sterke website!


Gerelateerde artikels

Content Management Systeem: CMS op maat

Content Management Systeem: CMS op maat

CMS staat voor Content Management Systeem en is afkomst van het Engelse content management system. Deze web-applicatie laat toe om, zonder enige technische kennis, gegevens op het internet te publiceren. De web-applicatie staat online op een server zodat er op de computer van de gebruiker geen extra software dient te worden geïnstalleerd.

Klanten werven via uw website begint hier!

Klanten werven via uw website begint hier!

Het ideale middel om klanten aan te trekken is het bouwen van een dynamische website die vindbaar is in zoekmachines zoals Google. U betaalt een eenmalige investering om uw website te laten ontwerpen en of te optimaliseren. Daarna kan u contactaanvragen van potentiële klanten beginnen verzamelen.

Tips voor een gebruiksvriendelijke website

Tips voor een gebruiksvriendelijke website

Tegenwoordig heeft elk bedrijf een eigen website om met haar (toekomstige) klanten te communiceren, maar vindt uw klant gemakkelijk de informatie waarnaar hij op zoek is? Wanneer een website niet de nodige gebruiksvriendelijkheid voor ogen houdt, zullen heel wat bezoekers afhaken. Ontdek hieronder een aantal tips om de website usability te verbeteren.