Waarom Pinterest belangrijk is binnen uw contentstrategie

Pinterest bestaat sinds 2010 en is een snel groeiende sociale netwerksite! We kunnen het beschrijven als een groot digitaal prikbord waarop u afbeeldingen video's kunt 'pinnen'.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

De zakelijke mogelijkheden voor ondernemers liggen op Pinterest hoog! Als u als ondernemer een eigen prikbord hebt en daar leuke foto's op deelt van uw onderneming of uw producten, tips,... dan zijn er steeds mensen die hierin interesse hebben.

Hiernaast is het ook een ideaal middel om naamsbekendheid te vergroten, om na te gaan wat er leeft binnen uw doelgroep, om in contact te komen met deze doelgroep, om bezoekers naar uw website te krijgen,...

Redenen waarom Pinterest binnen uw contentstrategie thuishoort

1   Visuele storytelling

Vaak denkt men dat Pinterest enkel een nut heeft voor bedrijven met fotogenieke producten. Maar dit is niet waar, Pinterest leent zich voor het creëren van een sterke beleving rond uw product, merk of dienst. Zo kan u een prikbord creëren met foto's van uw producten, maar kan u ook een prikbord opmaken waarop tips te vinden zijn om uw producten te gebruiken.

Ook de bedrijfscultuur kan u via foto's weergeven.

2  Hoge traffic naar uw website of webshop

Net zoals elke sociale netwerksite kan u bezoekers naar uw website of webshop lokken. Bij Pinterest is dit nog sterker! Wanneer u beelden van uw eigen webshop op Pinterest plaatst, dan worden deze toegevoegd aan de beeldbank. Wanneer vervolgens iemand in de zoekresultaten uw afbeeldingen tegenkomt, dan kan hij of zij erop klikken waarnaar onmiddellijk doorgelinkt wordt naar de originele bron, nl. uw webshop.

3   Sterk viraal karakter

Afbeeldingen worden gemakkelijk gedeeld door andere Pinterest-gebruikers die er interesse voor hebben, dit heet 're-pinnen'. Al snel kan deze afbeelding ('pin' genoemd) viraal gaan waardoor heel wat andere Pinterest-gebruikers bereikt worden.

4  Statistieken

Op Pinterest kan u statistieken raadplegen om na te gaan hoe goed uw pins scoren. Deze statistieken bieden u waardevolle informatie!

5   Eenvoudig gebruik

Pinterest staat bekend om haar zeer gebruiksvriendelijke website. Plaatsen van afbeeldingen (pins) is zeer eenvoudig en kost nauwelijks tijd. Let wel op dat u zich focust op pins die interessant zijn voor uw doelgroep.

Meer informatie nodig over zakelijk gebruik van Pinterest?

Pinterest ontwikkelt zich steeds verder tot een volwaardig marketinginstrument! Probeer dit instrument dan ook te benutten! Onze basisopleidingen of opleidingen op maat loodsen u doorheen de Pinterest-wereld. Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in, we helpen u graag verder!


Gerelateerde artikels

Foursquare: dé manier om uw klanten te belonen

Foursquare: dé manier om uw klanten te belonen

Foursquare is een sociaal netwerk waarop aangeven wordt op welke locatie men aanwezig is. Wanneer men dit doen, geeft Foursquare punten. De bedoeling is om meer punten te behalen dan je vrienden. Een leuk spel, maar ook een nuttig platform voor bedrijven. Die kunnen er zichzelf namelijk mee promoten. Maar hoe gebruik je nu Foursquare als promotiemiddel?

Facebook bestaat 10 jaar!

Facebook bestaat 10 jaar!

Vandaag, 4 februari 2014, mag Facebook tien kaarsjes uitblazen. De jongensdroom van Mark Zuckerberg groeide in 10 jaar uit tot een wereldwijd internetfenomeen. Het digitaal smoelenboek richtte hij samen met drie andere medestudenten op binnen de universiteit van Harvard. Twee jaar later was dit sociale netwerk voor iedereen beschikbaar.

Privacy-aanpak bij Facebook aangepast voor Facebookgebruikers

Privacy-aanpak bij Facebook aangepast voor Facebookgebruikers

Facebookgebruikers kunnen vanaf nu hun privacy-instellingen tot in detail gaan aanpassen aan hun persoonlijke wensen. Zo kon je vroeger op Facebook via die instellingen bepalen wie toegang kreeg tot het zien van jouw persoonlijke informatie die je post. Zo had je de keuze uit iedereen of je Facebook-vrienden