Sociale media

Het sneeuwbaleffect van sociale media

Het sneeuwbaleffect van sociale media

Wat is het sneeuwbaleffect?

Virale marketing is een digitale variant van de mond-tot-mondreclame (word-of-mouth). We kunnen ook spreken van buzz marketing. Zo'n marketingcampagne dient geroezemoes te veroorzaken waarbij consumenten bewust aangespoord worden om de boodschap door te geven aan andere consumenten. Kortom: een snelle verspreiding! De situatie zal zichzelf iedere keer versterken.

Concreet toegepast op uw bedrijfswebsite kunnen uw huidige bezoekers er voor zorgen dat nieuwe bezoekers de website raadplegen. Deze nieuwe bezoekers zullen op hun beurt opnieuw anderen aansporen de site te bekijken in die mate dat u zelf geen marketing hoeft te doen.

Het sneeuwbaleffect binnen uw sociale media marketing

Sociale media zijn de communicatiekanalen bij uitstek om een sneeuwbaleffect te creëren! Een video, blog, afbeelding, ... die voldoende aandacht trekt, kan al zeer snel door heel wat mensen gelezen of bekeken worden. Zij zullen dit op hun beurt delen met vrienden binnen hun sociale netwerk. De vrienden die dit zien verschijnen kunnen het op hun beurt opnieuw delen met de vrienden uit hun sociale netwerk.

Een interessante en goedkope manier om aan marketing te doen, als u 't mij vraagt! Maar houd er wel rekening mee dat virale content geen 'piece of cake' is. Slechts een weinig aantal campagnes krijgen een viraal karakter, én dan nog vaak onbewust.

Het sneeuwbaleffect binnen sociale media

Sociaal media advies nodig?

Social media expert en online communicatiespecialist #company# is uw partner! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in. We helpen u met het verwerven van een sterke sociale positie in de online wereld!


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01