Conversation Management: een must voor bedrijven
Door de opkomst van sociale media communiceren bedrijven directer met de consument. Conversation management is de laatste jaren dan ook steeds belangrijker geworden. Maar wat is conversation management nu precies?
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Monitor gesprekken
Een conversation manager volgt de gesprekken op sociale media en neemt er ook aan deel. Belangrijk is dat u uw volgers benadert als een persoon. Zo geeft u uw bedrijf een menselijker gezicht. Wees ook klantgericht. Antwoordt op vragen, reageer op positieve commentaren en lok reactie uit door goede content te plaatsen.
Win het vertrouwen
Maar conversation management is meer dan enkel gesprekken volgen. Door uw bedrijf een menselijker gezicht te geven, vertrouwen mensen u sneller. Volgens Steven van Belleghem, auteur van het boek 'The Conversation Manager', is dit net de essentie van conversation management. Mensen die u vertrouwen, identificeren zich met uw merk en zorgen voor positieve mond-tot-mond reclame.
Wees niet bang
Duizenden volgers verzamelen op sociale media maar er dan niets mee doen. Zonde, vindt u niet? Wees dus niet bang om het gesprek met uw volgers aan te gaan. Bedrijven vrezen vaak dat hun volgers negatieve commentaren zullen achterlaten. Dit is natuurlijk mogelijk, maar zolang u op de juiste manier reageert op deze commentaren, is er geen enkel gevaar voor imagoschade.
Creëer content
Reactie komt natuurlijk niet zomaar. Om uw klanten aan te spreken, moet u goede content plaatsen. Maak een content kalender waarin u plant wanneer u welk soort content plaatst. Focus niet op promotie voor uw bedrijf, maar help uw volgers door uw expertise te delen. Zo is er een reden om uw bedrijf te volgen.
Ontwikkel een community
Bij conversation management helpt u niet enkel uw volgers; uw volgers helpen u ook! Respecteer daarom de feedback die ze geven over uw product of dienst. Vraag hun mening wanneer u een nieuw product ontwikkelt en sta open voor hun ideeën. Zo weet u of de klant ook echt nood heeft aan het product dat u ontwikkelt.
Ook conversation manager worden?
#company# staat meer dan paraat om u te helpen een ware conversation manager te worden! Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Vimeo: het alternatief voor YouTube
Vimeo is een platform waarop gebruikers hun eigen video's kunnen plaatsen. Het principe van Vimeo is hetzelfde als dat van YouTube, maar Vimeo heeft enkele voordelen die YouTube niet heeft. U vraagt zich af welke? Dat komt u te weten als u verder leest!
Adverteren op Facebook: gebruik visuals
Een sterke aanwezigheid op sociale media is tegenwoordig een must! Via deze sociale kanalen kunt u bovendien adverteren. Hieronder ontdekt u wat Facebook advertenties zijn en waarom het gebruik van visuals hierbij interessant kan zijn.
Pinterest voor bedrijven
Pinterest, het zoveelste sociale medium naast Facebook, Twitter, Google Plus,... Maar het is toch een sociaal kanaal dat heel wat verschilt van alle andere. Via Pinterest deel je alleen maar foto's, afbeeldingen en filmpjes. Ontdek hier wat Pinterest voor u kan betekenen!
Webdesigner Publi4U BV








©2025