8 tips voor een optimale Facebook bedrijfspagina
Heel wat bedrijven hebben tegenwoordig een bedrijfspagina op Facebook. Slim gezien van hen want het grootste deel van hun doelpubliek is ook actief op deze sociale netwerksite. Dit negeren zou dus zonde zijn! Benieuwd hoe u de bedrijfspagina effectief kunt inzetten? Lees dan zeker verder.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
1. Kies een geschikte profiel- en omslagfoto
De profiel- en de omslagfoto zijn de belangrijkste elementen van uw bedrijfspagina omdat het snel een eerste indruk bij de bezoeker nalaat. Vanzelfsprekend moet die indruk fantastisch zijn indien u al vanaf het begin wilt scoren.
2. Wees creatief
Post niet elke dag exact hetzelfde. Dit gaat snel vervelen waardoor u fans zal verliezen. Wissel eens af qua type content: een blog, een afbeelding, een extern nieuwsartikel, een video, enzovoort.
3. Stimuleer conversaties
Sociale netwerken draaien rond conversaties. Stel vragen aan uw volgers en reageer op hun reacties. Hiermee toont u een stere betrokkenheid én creëert u deze.
4. Publiceer regelmatig
Niet alle berichten die u op uw bedrijfspagina post, zullen door iedereen gelezen worden. Probeer daarom regelmatig te posten om een zo groot mogelijk bereik te creëren.
Hierbij kan u gebruik maken van een overzichtelijke contentkalender waarbij u bijhoudt wanneer er welke items moeten gepost worden.
5. Overdaad schaadt
Zorg dat u consistent en met regelmaat updates plaatst, maar doe dit met mate! Word geen spam king of queen, hierdoor zullen uw fans snel afhaken.
6. Toon uw gezicht
Sociale media kennen een menselijk karakter. Geef uw bedrijfspagina dan ook een gezicht. Zowel bij grote als kleine ondernemingen is het belangrijk om te tonen wie u bent. Hierdoor zal u een sterkere band krijgen met uw fans waardoor zij sneller geneigd zullen zijn uw Facebook bedrijfspagina opnieuw te bezoeken. Hoe meer ze deze pagina bezoeken, hoe hogere de kans op interactie.
7. Plan uw berichten
Post op één dag geen 10 updates en dan een week helemaal niets. Facebook biedt haar gebruikers de mogelijkheid om updates op te slaan als concepten of deze vooruit te plannen zodat deze automatisch verschijnen mij het aanvangen van de startdatum.
Deze functionaliteit is ontzettend handig indien u bijvoorbeeld een drukke week voor de boeg heeft.
.jpg)
8. Deel updates op andere sociale netwerksites
Veel ondernemingen zijn aanwezig op meerdere sociale netwerksites omdat hun doelpubliek op deze site verspreid zijn. Net om die reden is het belangrijk om statusupdates op Facebook ook op andere kanalen zoals Twitter, Pinterest, Google Plus, ... te delen.
Hiernaast gebruikt u best ook uw offline communicatiekanalen: plaats de URL of het icoontje op uw visitekaartje, flyers, affiches, website, e-mailhandtekening, enzovoort.
LET OP: doe geen copy paste van de ene sociale netwerksite naar de andere, want elk kanaal kent z'n eigen kenmerken. Zo kunnen updates op Twitter slechts 140 karakters hebben terwijl dit op Facebook onbeperkt is.
Sociale media gebruiken?
Bent u van plan om sociale media in te zetten in uw marketingstrategie? Social media expert #company# helpt u graag met een goed geïntegreerde aanpak waarbij zowel de online als de offline wereld op elkaar afgestemd zijn. Aarzel niet om ons vrijblijvend te contacteren via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Social media beleid voor uw werknemers
Facebook, Twitter, Pinterest, LinkedIn... op het werk of enkel voorbehouden voor thuis? Het is een veelgestelde vraag waar veel bedrijven mee worstelen. Eén ding staat vast, een social media beleid of policy is geen overbodige luxe.
Google+ de nieuwe Facebook ?
Google wil concurreren met Facebook en om dit mogelijk te maken willen ze een nieuwe sociaalnetwerksite lanceren. Die zal vergelijkbaar zijn met Facebook en zal de naam Google+ dragen. Volgens het management bij Google is Google+ beter afgestemd op het gedrag dat mensen in het echt vertonen.
Het wordt namelijk gemakkelijker om inhoud te delen met zelfbepaalde groepen. Zo kun je iedereen indelen in groepen die je zelf bepaald en niet enkel de groep 'vrienden'.
Steeds meer marketingbudget gaat naar social media advertising
Dat social media onmisbaar is, hoeven we u niet meer te vertellen. De mogelijkheden zijn talrijk en het gebruik ervan neemt steeds toe. Ook marketeers zien sociale media als een belangrijk kanaal om hun boodschap te verspreiden. Steeds meer budget wordt dan ook uitgegeven aan social media advertising.
Webdesigner Publi4U BV







©2025