Zoekmachine optimalisatie en schermresolutie

Wat hebben zoekmachine optimalisatie en schermresolutie met elkaar gemeen? Heel éénvoudig: hoe groter de schermresolutie van uw potentiële klanten binnen uw doelgroep, hoe meer zoekresultaten men te zien krijgt zonder dat men dient te scrollen.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Zoekresultaten aantal bepaald door schermresolutie

Op een schermresolutie van 800 bij 600 pixels zijn alleen de eerste vier zoekresultaten te zien. Op een schermresolutie van 1280 bij 1024 pixels zijn de eerste negen zoekresultaten te zien zonder te scrollen.

Recent Amerikaans onderzoek toont aan dat de voorkeur van de zoeker meer en meer interesse toont voor de bovenste zoekresultaten. Ongeveer 39 procent van de gebruikers bekijkt enkel de eerste tien zoekresultaten. De slechte vindbaarheid van een website wordt door de gebruikers meestal toegekend aan de bedrijven zelf. Het is dus voor het imago van een bedrijf van groot belang om goed in de zoekmachineresultaten van een zoekmachine te scoren.