Website hoger in Google
Uw website hoger plaatsen in Google? Dat kan gebeuren via zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd. In dit artikel leggen we uit wat u moet doen om uw website hoger in Google te krijgen.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Tips om uw website hoger in Google te krijgen
We gaan er geen doekjes om winden: uw website hoger in Google krijgen is geen gemakkelijke opdracht. Onthoud goed dat iedereen zo hoog mogelijk in Google wil staan met zijn of haar website, van concurrentie gesproken. Er zijn uiteraard een aantal grote lijnen waarmee u rekening dient te houden: de technische uitwerking van uw website, het regelmatig up-daten, interactieve marketing tools op uw site laten plaatsen, linkbuilding,... Zoals het spreekwoord zegt: vele kleintjes maken groot en dat is niet anders bij zoekmachine optimalisatie. Om uw website hoger in Google te krijgen kan u heel wat kleinere zaken uitvoeren. We zetten ze even enkele details waar u moet op letten bij zoekmachine optimalisatie op een rijtje:
Website hoger in Google: Alt
Zoekmachine kunnen geen afbeeldingen lezen, maar je kan ze wel vertellen wat er op de afbeelding staat. Dit kan door het toevoegen van de ALT-tag. ALT is afgeleid van de term alternatieve tekst. U kan eveneens in de bestandsnaam van de afbeelding meegeven wat er op de afbeelding staat afgebeeld. Het is dus beter om uw afbeelding de bestandsnaam website-hoger-in-google.jpg te geven dan product12.jpg.
Website hoger in Google: trefwoorden
Kies zorgvuldig uw trefwoorden als u een tekst opmaakt om op uw site te plaatsen. Zoals in de inleiding gezegd is het belangrijk uw site regelmatig up-to-date te houden. Zoekmachines zijn namelijk dol op nieuwe content. Als u teksten schrijft dient u er voor te zorgen dat uw trefwoorden enkele keren in de tekst voorkomen. Werkt u met verschillende trefwoorden zoals in dit artikel: Website hoger in Google dan kan u deze combinatie van trefwoorden ook in uw tekst gebruiken, in dezelfde volgorde, met een woord er tussen, in samenspraakt met verschillende werkwoorden. Als mensen opzoek gaan naar producten of diensten via het internet, dan gaan ze veelal een combinatie reeks van verschillende trefwoorden ingeven, bijvoorbeeld website bouwen. Enkel website ingeven in Google zegt niet veel.
Website hoger in Google: meta tags
Meta tags geven informatie over de data die terug te vinden is op uw website of op een webpagina van uw site. De meest gekende en belangrijkste meta tags zijn title, keywords, description. De title tag moet duidelijk aangeven waarover de webpagina gaat. Zorg er eveneens voor dat de title-tag mensen er toe aanzet om er op te klikken want de title-tag is hetgeen het meest zal opvallen in de zoekmachine resultaten. Bij de keywords-tag komt het er op neer om er voor te zorgen dat de opgegeven keywords of trefwoorden ook in uw tekst voorkomen. Probeer u steeds te beperken tot een of een combinatie van keywords per tekst die u schrijft. De keywords verschijnen niet in de zoekmachine resultaten. De description-tag is de tekst die veelal in het zwart wordt weergeven in de zoekmachine resultaten. Dit zijn de twee lijntjes die een omschrijving van uw website pagina geven in zoekmachine resultaten. Je mag er van uitgaan dat de description tag een verduidelijking dient te zijn van de title tag.
Gerelateerde artikels
Linkbuilding, hoe je het beter niet doet
Een veel voorkomende term in de SEO wereld is linkbuilding. Dit is het geheel van links 'van' en 'naar' jouw website. Een gouden regel bij linkbuilding is eenvoudig maar efficiënt: "Stel jezelf steeds de vraag wat realistisch is".
Een professionele nieuwsbrief gebruiken om uw klanten te bereiken. Waar op moet u letten?
Een nieuwsbrief, ook wel e-newsletter genoemd, is een instrument die vaak gebruikt wordt om klanten en andere relaties op de hoogte te houden van uw bedrijfsnieuws, uw nieuwste realisaties enz. Hieronder enkele tips die u in acht kunt nemen om een nieuwsbrief of e-newsletter op te stellen.
Social media advies dankzij onze e-coach
Sociale media is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Facebook, Twitter, Linkedin, Google+,... maken deel uit van uw online bedrijfscommunicatie. Maar hoe beheert u nu al die sociale media op een rendabele en efficiënte manier?
Webdesigner Publi4U BV








©2025