Wat is de juiste marketing timing?
Worstelt u ook vaak met de vraag wat de juiste timing voor marketing is? Geen wonder, want er zijn geen eenduidige regels over wat nu het beste moment is om uw klanten te benaderen.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Hoe weet u wat het juiste moment is?
Het juiste moment voor marketing is afhankelijk van het kanaal dat u gebruikt. Het moment waarop uw klanten online zijn op Facebook of Twitter is niet noodzakelijk hetzelfde als het moment waarop ze hun e-mails checken. U moet dus per kanaal gaan bepalen wat het juiste moment is om actief te zijn.
U moet dus zelf gaan bepalen wat voor uw klanten het juiste moment is om te posten. Tegenwoordig bestaan hiervoor al verschillende hulpmiddelen. Om te weten wanneer uw klanten actief zijn op sociale media, kunt u gebruik maken van de analytics die de kanalen aanbieden. Zo bieden Facebook, Twitter en YouTube statistieken aan die informatie geven over wanneer uw klanten online zijn. Bovendien geven ze ook demografische informatie en gegevens over de interesses van uw klanten. Zo weet u welke content hen interesseert.

Wanneer u wil weten wat het beste moment is om e-mails te versturen, kunt u gebruik maken van Google Analytics. Als u gebruik maakt van een mailingprogramma om e-mails te versturen, zoals MailChimp, kunt u ook de statistieken van dit programma gebruiken. U ziet dan hoeveel keer de mail geopend werd en op welk moment.
Waarom is het juiste moment zo belangrijk?
Het is belangrijk om op het juiste moment te posten of te mailen omdat u op deze manier het grootste publiek bereikt. Hoe meer mensen online zijn op het moment dat u een status post of een e-mail verstuurt, hoe meer mensen die dan ook daadwerkelijk zien.
Volgens Bitly is een tweet slechts gedurende 2,8 uur relevant. Daarna wordt de tweet bijna niet meer gelezen. Het is dus belangrijk om een tweet te posten op het moment dat de meeste mensen op Twitter zitten. Als u de tweet in een doods moment post, is de kans klein dat de tweet nog gelezen wordt op een later moment.
Wat ook blijkt, is dat de meeste e-mails binnen het uur gelezen worden. Na een uur verkleint de kans dat mensen de e-mail nog lezen. Ook hier geldt weer hetzelfde: als u de e-mail tijdens een doods moment verstuurt, verkleint de kans dat de mail later nog gelezen wordt.
Is het juiste moment ook voor u belangrijk?
Wilt u weten wat voor u de juiste marketing timing is? Dan helpt communicatiebureau u daarbij! Wij zoeken uit wanneer uw klanten online het actiefst zijn en helpen u bovendien om de juiste content te posten. Contacteer ons nu op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!
Gerelateerde artikels
Wat is Google shopping?
Vooraleer men een product online koopt, zal men eerst het internet afzoeken om tussen de producten te kunnen vergelijken. Dit is niet zo evident met het internet waar ontzettend veel webshops floreren. Dankzij Google Shopping is dit probleem van de baan!
Haal voordeel uit het internet
U zou zichzelf kunnen afvragen wat internet voor u zou kunnen doen? Want u bent toch maar één van de velen in het ongelooflijke kluwen van het wereldwijde web. Verkeerd gedacht dus. Onderschat nooit de kracht van de virtuelewereld. Communicatiebureau Publi4U kan u de voordelen van het gebruik van internet laten zien en u begeleiden op gebied van internetmarketing.
Nieuwe website nodig? Onderzoek eerst uw doelgroep
Even stilstaan bij de noden van uw doelgroep vooraleer u een nieuwe website laat bouwen kan u veel tijd en moeite besparen. Om online succesvol te zijn dient u te denken en te handelen zoals uw doelgroep.
Webdesigner Publi4U BV








©2025