Waarom e-commerce en m-commerce essentieel zijn

Steeds meer mensen gaan online op zoek naar producten of diensten. Zo moeten ze het huis niet meer uit om iets te kopen. Bovendien gaat een online aankoop vaak ook sneller. E-commerce en m-commerce zijn dus handig voor de consument. Maar hoe belangrijk zijn e-commerce en m-commerce nu voor ondernemers?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Wat zijn e-commerce en m-commerce?

E-commerce is elke vorm van aankopen die via internet gebeurt. M-commerce is een onderdeel van e-commerce. Het is het aankopen van producten via mobiele apparaten zoals smartphone en tablet. Beide vormen hebben als doel het leven van de consument gemakkelijker te maken. De consument moet niet langer naar de fysieke locatie van een winkel om een product of dienst aan te kopen.

Wat zijn de verschillen?

Er zijn enkele belangrijke verschillen tussen e-commerce en m-commerce. Bij e-commerce beslist de consument trager. Een desktop laat namelijk multitasken toe; de consument is dus vaak met meerdere zaken bezig dan enkel de aankoop van een product. Bij m-commerce is de consument minder afgeleid en wordt de beslissing dus sneller genomen.

Een ander verschil is het gebruiksgemak. Op een desktop kan de consument gemakkelijk een formulier invullen; op een mobiel toestel daarentegen gaat het moeizamer om formulieren in te vullen. De internetverbinding is ook stabiel op een desktop. Een mobiel toestel daarentegen vertrouwt op draadloze netwerkverbindingen die vaak onbetrouwbaarder zijn.

Wat opvalt, is dat de consument meer uitgeeft wanneer hij via tablet aankoopt dan wanneer hij via desktop aankoopt. Dit blijkt uit onderzoek van Adobe. Het gemiddelde aankoopbedrag via smartphone ligt dan weer lager dan het gemiddelde aankoopbedrag via desktop.

Een laatste verschil is hetgene dat de consument triggert om online te kopen. Bij e-commerce is de trigger meestal online gesitueerd. Bij m-commerce daarentegen wordt de consument vaker getriggerd door iets offline. Een voorbeeld is bijvoorbeeld een QR Code in een etalage. Als de consument die scant met zijn smartphone, komt hij op de online locatie terecht.

E-commerce of m-commerce: plezier van online shoppen

Waarom moet u aan e-commerce en m-commerce doen?

Het aantal consumenten dat aankopen doet via desktops en mobiele apparaten blijft toenemen. Ook de omzet uit deze verkopen groeit. Als u als onderneming niet deelneemt aan deze vorm van verkopen, mist u een groot deel van uw omzet.

Ook m-commerce wordt steeds belangrijker. eMarketer voorspelt dat in 2014 1,75 miljard mensen een smartphone zullen hebben. Van alle mensen met een mobiele telefoon, dus niet enkel de mensen met een smartphone, zou ongeveer de helft mobiel online gaan. Het potentieel voor m-commerce groeit dus zienderogen.

Wilt u ook aan e-commerce doen?

Wilt u vanaf nu ook uw volle potentieel benutten? Start dan vandaag nog met een webshop! Webbureau #company# ontwerpt een responsive webshop voor u die zowel op desktop als mobiel goed functioneert. Contacteer ons op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!


Gerelateerde artikels

Vernuftige schrijftips om zowel bezoekers als zoekmachines te overtuigen

Vernuftige schrijftips om zowel bezoekers als zoekmachines te overtuigen

U kan boeiende teksten schrijven voor uw website  maar wanneer deze niemand kan vinden heeft dit helaas weinig nut. Omgekeerd kunnen we ook hebben dat teksten zodanig goed geschreven zijn voor zoekmachines, maar dat ze helaas de lezer niet weten te boeien. Het komt er dus neer om beiden te overtuigen, maar hoe doet u dit best?

Communicatiebureau Publi4U: It's our business to talk about yours

Communicatiebureau Publi4U: It's our business to talk about yours

Publi4U is een professioneel marketingbureau en communicatiebureau uit Kortrijk. Sinds 2003 zijn we actief bezig met internet marketing in de brede zin van het woord.  Publi4U heeft zich gespecialiseerd als webdesignbureau in de ontwikkeling van websites, online web-applicaties, zoekmachine optimalisatie, grafische uitwerking van uw bedrijfs-communicatie.

Zoekmachine-marketing weetjes

Zoekmachine-marketing weetjes

Zoekmachine-marketing is voor veel mensen de kip met de gouden eieren, maar wat zijn haar geheimen? Zoekmachine-marketing is een belangrijk onderdeel geworden van de hedendaagse marketingmix.