Virale marketing: een nieuw luik in de marketingcommunicatie

Het internet zorgt ervoor dat informatie snel verzonden kan worden. Dit heeft ervoor gezorgd dat de marketingcommunicatie hiervan de vruchten plukt. Virale marketing heeft een boost gekregen door de komt van het internet. We laten je kennis maken met virale marketing.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Wat is virale marketing nu eigenlijk?

Virale marketing kan gezien worden als een marketingtechniek die de bekendheid van een merk vergroot door middel van sociale netwerken. Het kan dus simpelweg omschreven worden als het communiceren als een virus. De gebruiker communiceert de boodschap, maar iedereen die de boodschap krijgt kan de boodschap opnieuw verzenden.

Even toelichten met een voorbeeld:

Wanneer je een e-mail verstuurt via je Hotmail, krijgt de ontvanger onderaan het bericht een Hotmail-tekstje. Wanneer de ontvanger deze mail opnieuw verstuurt, verspreid die de boodschap opnieuw.

Voordelen van virale marketingcommunicatie.

  • Je kunt enorm veel mensen bereiken op een goedkope manier.
  • De boodschap wordt snel verstuurd maar kan ook snel aangepast worden.

Nadelen van virale marketingcommunicatie.

  • Je kunt het niet controleren.
  • Je hebt er niet altijd succes mee. Het succes hangt net alleen af van de boodschap maar ook van het moment en van de ontvanger.

Enkele voorbeelden van virale marketing:

  • De e-mail nieuwsbrief. Het is aangewezen om geregeld nieuwsbrieven te versturen. Als mensen die interessant vinden, sturen ze die door naar vrienden of familie.
  • E-mail einde. Voeg automatisch aan iedere uitgaande mail een regel met tekst. Dit kan van alles zijn bv. link naar website, beurs waaraan je deelneemt.
  • Stuur door naar een vriend. Online kan je bezoekers van je site de mogelijkheid geven om een bepaald artikel naar iemand anders te mailen.
  • Enz..

Succesvol communiceren?

Wilt u ook succesvol met uw klanten of potentiële klanten communiceren? Contacteer dan communicatiebureau Publi4U. Wij helpen u en staan u bij met ons professioneel advies. Bel ons op het nummer 056/32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Start met een goed communicatieplan!

Start met een goed communicatieplan!

Er zijn veel bedrijven die een eigen communicatieplan opmaken. Het is een zeer handig hulpmiddel om alle communicatie-activiteiten in goede banen te leiden! Indien u denkt dat zo'n plan niet nodig is, dan heeft u misschien wel ongelijk!

Hoe willen consumenten benaderd worden? De drie mogelijke luiken.

Hoe willen consumenten benaderd worden? De drie mogelijke luiken.

Er zijn drie middelen waarmee de consument het best benaderd kan worden namelijk e-mail, internet en de post. Hoe kunt u ze met gebruik van deze middelen zo effectief mogelijk benaderen?

Google Analytics: bezoekers op de wereldkaart

Google Analytics: bezoekers op de wereldkaart

Uit welke landen zijn bezoekers afkomstig? Beschikt mijn website over voldoende potentieel om de investering te doen mijn website te laten vertalen in verschillende talen?