Vind de ultieme headline voor uw blog

Consumenten worden overdonderd door heel wat mediaprikkels waardoor het als bedrijf niet zo eenvoudig is om de aandacht te kunnen trekken. Een aantrekkelijke headline is een krachtig middel om op te vallen in deze mediaclutter.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

testimonial-dominique
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
chris-auto-center
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
testimonial-bart
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
testimonial-frank
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.

Waarom een goede headline?

Door een krachtige headline te gebruiken maakt u de lezer enthousiast en nieuwsgierig en wordt hij voorbereid op wat er zal komen. Bij het schrijven van een blog of sociale media post is het sterk aangeraden op leuke en veelbelovende headlines te gebruiken.

Goede headlines zijn belangrijk!

Tips en tricks

Surfers lezen enkel de eerste woorden van uw headline en stoppen daarna. Maar wanneer deze woorden hen aanspreken dan zullen zij nieuwsgierig zijn om uw tekst verder lezen. Hou rekening met onderstaande tips bij het schrijven van zo'n headline:

  • Gebruik de zoekwoorden die consumenten ingeven in zoekmachines
     
  • Gebruik 'je' of 'u' in uw headline
     
  • Lead with the need: ga uit van de behoefte van uw klant en niet van wat uw organisatie belangrijk vindt
     
  • Wees duidelijk en geef aan wat de lezer in de rest van de tekst kunnen verwachten
     
  • Wees kort: overdrijf niet met lange headlines! Acht woorden is het maximum!
     
  • Wees correct: maak geen waardeloze beloftes!
     
  • Zoek bijpassende afbeeldingen zodat uw headline versterkt wordt: een beeld zegt meer dan 1000 woorden!
     
  • Probeer uw headline vragen te maken want ons brein wil niets liever dan vragen beantwoord zien 

Extra tip: hou in een file de headlines van anderen bij zodat u deze later kunt herschrijven en gebruiken!

Meer informatie of advies nodig omtrent het schrijven van goede webteksten?

Contacteer vrijblijvend communicatiespecialist via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Goede webteksten doen uw website scoren bij zowel de lezer als de zoekmachine!