Vind de ultieme headline voor uw blog

Consumenten worden overdonderd door heel wat mediaprikkels waardoor het als bedrijf niet zo eenvoudig is om de aandacht te kunnen trekken. Een aantrekkelijke headline is een krachtig middel om op te vallen in deze mediaclutter.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Waarom een goede headline?

Door een krachtige headline te gebruiken maakt u de lezer enthousiast en nieuwsgierig en wordt hij voorbereid op wat er zal komen. Bij het schrijven van een blog of sociale media post is het sterk aangeraden op leuke en veelbelovende headlines te gebruiken.

Goede headlines zijn belangrijk!

Tips en tricks

Surfers lezen enkel de eerste woorden van uw headline en stoppen daarna. Maar wanneer deze woorden hen aanspreken dan zullen zij nieuwsgierig zijn om uw tekst verder lezen. Hou rekening met onderstaande tips bij het schrijven van zo'n headline:

  • Gebruik de zoekwoorden die consumenten ingeven in zoekmachines
     
  • Gebruik 'je' of 'u' in uw headline
     
  • Lead with the need: ga uit van de behoefte van uw klant en niet van wat uw organisatie belangrijk vindt
     
  • Wees duidelijk en geef aan wat de lezer in de rest van de tekst kunnen verwachten
     
  • Wees kort: overdrijf niet met lange headlines! Acht woorden is het maximum!
     
  • Wees correct: maak geen waardeloze beloftes!
     
  • Zoek bijpassende afbeeldingen zodat uw headline versterkt wordt: een beeld zegt meer dan 1000 woorden!
     
  • Probeer uw headline vragen te maken want ons brein wil niets liever dan vragen beantwoord zien 

Extra tip: hou in een file de headlines van anderen bij zodat u deze later kunt herschrijven en gebruiken!

Meer informatie of advies nodig omtrent het schrijven van goede webteksten?

Contacteer vrijblijvend communicatiespecialist via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. Goede webteksten doen uw website scoren bij zowel de lezer als de zoekmachine!


Gerelateerde artikels

Hoog scoren in Google

Hoog scoren in Google

Websites die niet hoog scoren in zoekmachines zoals Google of Bing zijn niet goed geoptimaliseerd. Dit betekent dat er niet is nagedacht over het zoekgedrag van potentiëleklanten. Veranderingen aan de inhoud en structuur van een site kunnen voor een kentering zorgen. Communicatiebureau Publi4U zorgt ervoor dat uw site wel gevonden wordt.

De kracht van een website met een sterke bedrijfsidentiteit

De kracht van een website met een sterke bedrijfsidentiteit

Een sterke bedrijfsidentiteit is van onschatbare waarde voor elk bedrijf of organisatie. De bedrijfsidentiteit of de Corporate Identity gaat over meer dan alleen de merknaam en het logo, het gaat over de vertaling van wie we als bedrijf willen zijn.

Google Analytics verkeersbronnen

Google Analytics verkeersbronnen

Google Analytics biedt de mogelijkheid om de verkeersbronnen van uw website te detecteren en na te gaan. Hoe komen bezoekers nu eigenlijk op mijn website terecht?