Succes van uw Google AdWords-campagne meten

Om te weten of uw Google AdWords-campagnes al dan niet succesvol zijn, kunt u via een aantal manieren ontdekken. Dit succes kunt u nagaan via het gratis AdWords-programma 'conversies bijhouden', maar ook via de AdWords-statistieken en Google Analytics zelf.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

AdWords-statistieken

AdWords-statistieken is de eenvoudgiste manier om het succes van uw campagne te meten. In deze statistieken vindt u de klikfrequentie, zoekwoordstatus, gemiddelde positie en kwaliteitsscore terug.

Klikfrequentie

Via de statistieken kunt u nagaan hoe vaak mensen op uw advertentie klikken nadat ze die te zien hadden gekregen. Dit kunt u bekijken op het tabblad 'Campagnes'. Zowel de klikfrequentie van elk afzonderlijk zoekwoord als van elke advertentie kunt u hierin controleren.

Vuistregel: een klikfrequentie van minder dan 1 % betekent dat uw advertentie niet op een relevante doelgroep gericht is.

Zoekwoordstatus

Wanneer deze status op 'geschikt' staat, betekent dit dat het zoekwoord geschikt is voor het activeren van de advertenties. Bekijk deze status in het tabblad 'Zoekwoorden'.

Gemiddelde positie

De gemiddelde positie van uw advertentie geeft weer waar op de pagina met zoekresultaten uw advertentie zal worden weergegeven. Op een zoekpagina worden maximum 11 advertenties weergegeven. Als uw gemiddelde positie 11 of hoger is, wordt uw advertentie niet op de eerste pagina met zoekresultaten getoond. De gemiddelde positie zal u terugvinden in het tabblad 'Campagnes'.

Kwaliteitsscore

Elk zoekwoord wordt een kwaliteitsscore toegekend. Deze score kunt u bekijken bij zoekwoordstatus in het tabblad 'Zoekwoorden'. Google beloont relevante advertenties met een hogere positie op de zoekpagina is de kwaliteisscore interessant om te weten.

Google Analytics

Google Analytics kunt u gebruiken om meer te weten te komen over uw prestaties. Hiervoor kunt u een account aanmaken op www.google.be/analytics. Het is een gratis hulpprogramma waarmee u kunt nagaan hoe mensen uw site hebben ervaren en welke actie ze op uw site hebben uitgevoerd. Dit is belangrijke informatie om uw ROI (Return of Investment) van uw website te verbeteren en om het aantal conversies te verhogen.

Conversies

Conversies bijhouden is een gratis functie van Google AdWords zelf. Conversie is de term om aan te duiden dat iemand op uw advertentie klikt en het gewenste gebruikersgedrag stelt (vb. registratie, paginaweergave, aankoop,...). Het is een manier om bij te houden hoe sterk uw advertentiecampagnes zijn. Conversie is dus een goede waarde om succes van uw advertentie te meten.

Nog meer overtuigd om een Google AdWords-campagne op te starten?

Publi4u helpt u graag verder met uw Google AdWords-campagne. Neem hiervoor contact op via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Zakelijk e-mailverkeer: Wat te doen en wat niet te doen ?

Zakelijk e-mailverkeer: Wat te doen en wat niet te doen ?

E-mails worden momenteel heel veel gebruikt als communicatiemiddel. Maar in een zakelijke sfeer maakt die ook deel uit van je zakelijk imago zoals je kleren, je handdruk, je begroeting, enz. Om een goede indruk te maken en langdurige zakelijke relaties op te bouwen moet je ook aandacht besteden aan de inhoud en de vorm van je e-mails. Welke tips kun je hanteren om aan goede communicatie te doen via e-mail?

Google Analytics: Benchmarking

Google Analytics: Benchmarking

Om uw website te analyseren kan je via Google Analytics heel wat informatie verkrijgen. Een interessant gegevens is de Benchmarking.

Website ontwerpen: het bouwen van een site en scoren in Google

Website ontwerpen: het bouwen van een site en scoren in Google

Steen voor steen een website bouwen vraagt veel tijd en geduld. Gelukkig beschikt website bouwer #company# uit Marke, Kortrijk over een geavanceerd CMS, Content Management System. Het ontwerpen en bouwen van een website wordt kinderspel en bovendien wordt het rendement van uw site verhoogd.