Succes van uw Google AdWords-campagne meten
Om te weten of uw Google AdWords-campagnes al dan niet succesvol zijn, kunt u via een aantal manieren ontdekken. Dit succes kunt u nagaan via het gratis AdWords-programma 'conversies bijhouden', maar ook via de AdWords-statistieken en Google Analytics zelf.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
AdWords-statistieken
AdWords-statistieken is de eenvoudgiste manier om het succes van uw campagne te meten. In deze statistieken vindt u de klikfrequentie, zoekwoordstatus, gemiddelde positie en kwaliteitsscore terug.
Klikfrequentie
Via de statistieken kunt u nagaan hoe vaak mensen op uw advertentie klikken nadat ze die te zien hadden gekregen. Dit kunt u bekijken op het tabblad 'Campagnes'. Zowel de klikfrequentie van elk afzonderlijk zoekwoord als van elke advertentie kunt u hierin controleren.
Vuistregel: een klikfrequentie van minder dan 1 % betekent dat uw advertentie niet op een relevante doelgroep gericht is.
Zoekwoordstatus
Wanneer deze status op 'geschikt' staat, betekent dit dat het zoekwoord geschikt is voor het activeren van de advertenties. Bekijk deze status in het tabblad 'Zoekwoorden'.
Gemiddelde positie
De gemiddelde positie van uw advertentie geeft weer waar op de pagina met zoekresultaten uw advertentie zal worden weergegeven. Op een zoekpagina worden maximum 11 advertenties weergegeven. Als uw gemiddelde positie 11 of hoger is, wordt uw advertentie niet op de eerste pagina met zoekresultaten getoond. De gemiddelde positie zal u terugvinden in het tabblad 'Campagnes'.
Kwaliteitsscore
Elk zoekwoord wordt een kwaliteitsscore toegekend. Deze score kunt u bekijken bij zoekwoordstatus in het tabblad 'Zoekwoorden'. Google beloont relevante advertenties met een hogere positie op de zoekpagina is de kwaliteisscore interessant om te weten.
Google Analytics
Google Analytics kunt u gebruiken om meer te weten te komen over uw prestaties. Hiervoor kunt u een account aanmaken op www.google.be/analytics. Het is een gratis hulpprogramma waarmee u kunt nagaan hoe mensen uw site hebben ervaren en welke actie ze op uw site hebben uitgevoerd. Dit is belangrijke informatie om uw ROI (Return of Investment) van uw website te verbeteren en om het aantal conversies te verhogen.
Conversies
Conversies bijhouden is een gratis functie van Google AdWords zelf. Conversie is de term om aan te duiden dat iemand op uw advertentie klikt en het gewenste gebruikersgedrag stelt (vb. registratie, paginaweergave, aankoop,...). Het is een manier om bij te houden hoe sterk uw advertentiecampagnes zijn. Conversie is dus een goede waarde om succes van uw advertentie te meten.
Nog meer overtuigd om een Google AdWords-campagne op te starten?
Publi4u helpt u graag verder met uw Google AdWords-campagne. Neem hiervoor contact op via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Zakelijk e-mailverkeer: Wat te doen en wat niet te doen ?
E-mails worden momenteel heel veel gebruikt als communicatiemiddel. Maar in een zakelijke sfeer maakt die ook deel uit van je zakelijk imago zoals je kleren, je handdruk, je begroeting, enz. Om een goede indruk te maken en langdurige zakelijke relaties op te bouwen moet je ook aandacht besteden aan de inhoud en de vorm van je e-mails. Welke tips kun je hanteren om aan goede communicatie te doen via e-mail?
Google Analytics: Benchmarking
Om uw website te analyseren kan je via Google Analytics heel wat informatie verkrijgen. Een interessant gegevens is de Benchmarking.
Website ontwerpen: het bouwen van een site en scoren in Google
Steen voor steen een website bouwen vraagt veel tijd en geduld. Gelukkig beschikt website bouwer #company# uit Marke, Kortrijk over een geavanceerd CMS, Content Management System. Het ontwerpen en bouwen van een website wordt kinderspel en bovendien wordt het rendement van uw site verhoogd.
Webdesigner Publi4U BV







©2025