Slimme tips voor een goede nieuwsbrief
Om klanten te werven en te houden blijft e-mailmarketing een krachtig manier. Dankzij een nieuwsbrief kan u meer bezoekers naar uw website lokken. Maar niet elke nieuwsbrief zit even goed ineen. Ontdek hieronder een aantal belangrijke tips.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Tip 1 - Schrijf een pakkende header
Een pakkende header is noodzakelijk om de aandacht van de ontvanger te trekken. Deze header is zeer belangrijk omdat e-mailclients als Apple, Outlook en Gmail deze tekst meteen weergeven als onderwerpregel tonen. Ook worden deze headers vaak gebruikt om te verwijzen naar de online versie van de nieuwsbrief.
Mailboxen van ontvangers zitten vaak bomvol waardoor de kans groot is dat uw nieuwsbrief snel in de prullenmand verdwijnt. Dankzij een goede onderwerpregel kan u deze kans sterk verkleinen.
Tip 2 - Creëer een straffe call-to-action
Een call-to-action of CTA is de toegangspoort naar een potentiële download, offerte, meer informatie of sale. U moet via zo'n CTA de klanten lokken om uw uiteindelijk doel te bereiken: conversie.
Maak in de call-to-action duidelijk waarom een ontvanger erop zou moeten klikken. 'Klik hier' is bijvoorbeeld een slecht voorbeeld. De bezoeker wil voordelen weten of tenminste zien op welke pagina hij zal belanden als hij erop klikt. De CTA moet duidelijk en kort zijn waarbij gewerkt wordt met actiewoorden om de bezoeker te triggeren.
Tip 3 - Kies het juiste verzendmoment
Het juiste verzendmoment is zeer belangrijk om de kans te vergroten dat de nieuwsbrief effectief geopend wordt. Wanneer u zich richt op zakelijke ontvangers dan stuurt u best niet op vrijdag, in het weekend of op maandag. Volgens DDMA zou donderdag zelfs de meest populaire dag voor mailings zijn. Het beste tijdstip is rond de lunchpauze of naar het einde van de dag toe.
Als u wekelijks of maandelijks stuurt, probeert u best ook een vast tijdstip aan te houden zodat u structuur creëert.
Tip 4 - Ga voor een aantrekkelijke opmaak
Als de nieuwsbrief niet aantrekkelijk is, zal deze absoluut niet gelezen en snel verwijderd worden. Een winkel met een afschuwelijke etalage zal je toch ook niet zo snel binnenwandelen als een winkel waarbij alles in de etalage mooi uitgestald staat.
Tip 5 - Vergeet de mobiele gebruiker niet
Steeds meer consumenten gebruiken hun mobiele toestellen om het internet te raadplegen. Ook mails worden ook via smartphones en tablets gelezen. De nieuwsbrief moet zich dan ook aanpassen aan een kleiner schermformaat.
Gerelateerde artikels
Zoekmachine promotie website
Hoe beter u site scoort bij de verschillende zoekmachines, des te meer mensen de weg naar uw website vinden. Vroeger konden eenvoudige SEO technieken, al dan niet ethisch verantwoord, goed resultaten opleveren. Vandaag de dag zijn zoekrobots zodanig geëvolueerd dat dergelijk truckjes ongenadig worden afgestraft, met alle negatieve aspecten als gevolg voor uw website.
website optimalisatie software
In de wereld van de zoekmachine optimalisatie worden vaak software pakketten aangeboden die het makkelijker moet maken om uw website te optimaliseren. Deze pakketen beloven vaak uitstekende resultaten die uw website tot een ware marketingbom moeten maken en optimaal aan website optimalisatie te doen voor u.
Hoe schrijft u een goed videomarketing script?
Video marketing is een krachtig marketingtool. Het inzetten van video is eenvoudig en vaak relatief goedkoop. Bovendien is een goede marketingvideo onbeperkt inzetbaar op vrijwel alle kanalen. Maar een video ontwikkelen is niet zo simpel als het lijkt. Een goede voorbereiding zorgt voor de beste resultaten!
Webdesigner Publi4U BV







©2025