QR-code : de hype van de toekomst
Een QR-code die de afkorting is van Quick Response, is een tweedimensionale streepjescode die ontwikkeld werd in het jaar 1994 door Denso-Wave die een dochteronderneming is van het Japanse bedrijf Denso.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Van waar komt die QR-code nu juist ?
De code werd in eerste instantie ontwikkeld om snel decodeerbaar te zijn. Ze werden vroeger gebruikt om auto-onderdelen te identificeren. Maar nu zijn ze in Japan een echte hype en worden ze gebruikt in tijdschriften, op visitekaartjes enz..
Het begon eigenlijk allemaal bij Toyota die eiste dat de onderdelen gemakkelijk te identificeren moesten zijn. Aanvankelijk vond je de codes enkel terug in de auto-industrie maar in Japan beschikte men al vroeger over gsm's met camera's en internettoegang. Zo kwam men op het idee om die te gebruiken voor het aanbieden van een URL. Die wordt gecodeerd tot een QR-code, die dan op zijn beurt wordt afgedrukt in tijdschriften, billlboard, poster of op bepaalde verpakkingen. Met een QR-lezer in de telefoon wordt de QR-code omgezet naar een URL, waarna de webbrowser van de telefoon de website toont die bij de code hoort. Deze manier bespaart de gebruiker tijd omdat hij de URL niet zelf moet intypen.
Qr-code en smartphones
Nu beschikken alle smartphones al over een QR-codescanner. Recente scanners op gsm's (Redlaser op iOS) hoeven niet meer eerst een foto te nemen om die dan te gaan analyseren. Deze scanners kunnen gemakkelijk een QR-code scannen zodat het proces sneller gaat.
Zo kunnen ook e-mailadressen, contactinformatie, afspraken, locaties, teksten, telefoonnummers worden aangeboden. Met één enkele druk op de knop kun je bijvoorbeeld een afspraak in je agenda zetten of kan er genavigeerd worden naar een locatie.
Qr-code integreren in uw communicatie
U wenst mee te zijn met de laatste hype en zo uw concurrenten een stapje voor te blijven, integreer dan de Qr code in uw communicatie. Doe beroep op communicatiebureau #company# en geef uw bedrijf een boost! Bel vandaag nog voor een vrijblijvende samenkomst via 056 32 32 01.

Qr-code aanmaken en inscannen
U kan zelf een Qr-code aanmaken door gebruik te maken van een Qr-code generator: download een gratis Qr-code generator door hier te klikken.
U kan een Qr-code inscannen of lezen door gebruik te maken van een Qr-code reader: download een gratis Qr-code reader door hier te klikken.
Gerelateerde artikels
E-mailmarketing ontwikkelt zich razendsnel
E-mail is nog steeds een enorm belangrijk communicatie-instrument als het om marketing gaat. Uiteraard is het niet voldoende om e-mailadressen te verzamelen en lukraak een mail uit te sturen. Er schuilt veel meer achter deze trend.
Een pakkende reclametekst voor uw bedrijf
Iedereen denkt altijd dat het gemakkelijk is om een goede reclametekst te schrijven, maar niets is minder waar. Deze tips kunnen u helpen bij deze moeilijke taak.
Doelgerichte advertenties opmaken via Google AdWords
Doelgerichte advertenties zijn cruciaal om ervoor te zorgen dat internetgebruikers uw advertentie aanklikken en niet die van de concurrentie. De kans is veel groter dat men op uw advertentie zal klikken wanneer die interessant genoeg is én onderscheidend van de concurrent. Wanneer concurrerende advertenties meer de aandacht trekken zult u mogelijks verkopen mislopen.
Webdesigner Publi4U BV







©2025