Publi4U schrijft uw pakkende reclameteksten
Het schrijven van een aansprekende, goede reclametekst is niet zo simpel als men over het algemeen denkt. Uw boodschap moet aankomen en blijven hangen. Communicatiebureau Publi4U zoekt samen met u naar die ene slogan of de perfecte tekst die de essentie van uw marketingstrategie, product of dienst omvatten.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Waarom een slogan?
Een slogan is meer dan een pakkende tekst. Een slogan verwoordt uw bedrijf, dienst of product, zorgt voor herkenning en zorgt voor omzet. Maar een slogan heeft nog andere doelen. Een slogan zorgt ervoor dat men uw bedrijf herkent, dat u in een fractie van een seconde wordt geassocieerd met dat éne zinnetje. Een goede slogan kan gezien worden als de kapstok waarrond uw volledige marketingstrategie kan worden aangehangen. Een visie die de kern van uw onderneming, dienst of product ondersteunt. Niets is immers zo belangrijk als een goede basis om te groeien.
Reclameteksten
Wanneer u beslist om te adverteren, een website op te zetten, een reclamecampagne te maken enz. zijn uw reclameteksten uitermate belangrijk. Uw teksten moeten uw slogan ondersteunen en uw concept duidelijk maken. Hieronder vindt u enkele tips die communicatiebureau Publi4U steeds hanteert om zo uw doelgroep aan te spreken en vast te houden:
- Denk vanuit uw doelgroep: nog eveel te vaak komt het voor dat advertenties worden opgesteld vanuit de adverteerder, terwijl datgene dat jij als adverteerder wil vertellen niet aansluit op wat uw doelgroep wil horen.
- Kop: een goede, pakkende kopregel is ontzettend belangrijk. Het maakt de mensen nieuwsgierig en zet ze als het goed is direct aan tot actie.
- Noem de voordelen: een advertentie waarin kort maar duidelijk het klantvoordeel omschreven staat, is vaak veel effectiever als een advertentie die gebruikt wordt om (zeer uitgebreide) informatie te geven. Zeker in het geval van online advertenties leidt dit potentiële kopers of klanten direct naar uw website.
- Woordgebruik: slim woordgebruik verhoogt de aantrekkelijkheid van je advertentie. Woorden als ‘nu’, ‘nieuw’, ‘gratis’, ‘ tijdelijk’ en ‘eenmalig’ zetten vaak aan tot actie en doen het over het algemeen altijd goed in reclame teksten.
- Korte zinnen: er is niemand die té lange zinnen leest in een reclameboodschap. Korte zinnen doen het daarentegen wel goed.
- Duidelijke slotregel: Sluit een advertentie af met een duidelijke slotregel. Het bevestigt klanten in hun keuze voor uw bedrijf.
- Laat controleren: Laat uw tekst controleren door iemand die hem nog niet gelezen heeft. Deze ziet de eventuele fouten veel eerder. Tevens is het laten controleren van de tekst een goede manier om te controleren of de advertentie aanspreekt.
Een pakkende slogan of reclametekst voor uw bedrijf of organisatie?
Communicatiebureau Publi4U zorgt ervoor dat uw boodschap de doelgroep bereikt en ook blijft hangen. Bel ons vandaag nog op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Tijd voor verandering: communiceer online!
Vastgeroest aan de traditionele reclamevormen zoals print, televisie en radio? Dan is het nu dringend tijd om ook online uw bedrijf of onderneming bekendheid te geven!
Bereik uw doelgroep via mailings
Of u nu een nieuw product hebt ontwikkeld, iets nieuws te melden hebt of nieuwe klanten wilt aantrekken...Een mailing verstuur je met enige regelmaat. Belangrijk is dat u niet zomaar klakkeloos berichten de wereld instuurt, want dat kan snel tot irritatie leiden. Daarom is het van belang dat u beroep doet op een professioneelcommunicatiebureau die u hierbij kan helpen.
Zoekmachine: Hoe Robots de weg wijzen met tekst?
Het eerste waar een spider naar kijkt wanneer hij uw site bezoekt is het robots.txt bestand. Dit is een simpel tekstbestand dat eenvoudig gemaakt kan worden met het programma Kladblok (Notepad) of een willekeurige andere tekstverwerker. Let erop dat de naam van het robots.txt bestand geheel in kleine letters moet zijn (geen hoofdletter dus).
Webdesigner Publi4U BV







©2025