Online reclame advertenties in België groeien verder

De omzet van online reclame nadert de kaap van honderd miljoen euro in 2008 voor België. Dit betekent een stijging van maar liefst 24,5 procent tegenover 2007.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Groei van de online reclamemarkt

De totale reclamemarkt boekte in 2008 maar 1,4 procent groei. Het grote verschil in groei tussen de totale reclamemarkt en de online reclamemarkt heeft waarschijnlijk te maken met de huidige economische crisis. Online reclame advertenties zoals Adwords van Google zijn relatief goedkoop omdat je maar dient te betalen als iemand ook effectief op de advertentie doorklikt. Het voordeel hiervan is dat je meer kans hebt om een potentiële klant naar uw website te trekken omdat hij er zelf voor kiest om te klikken op uw online advertentie. Bijkomend voordeel van Google Adwords is het feit dat u vooraf uw budget bepaald. Is het budget bijna op kan u er voor kiezen het aan te zuiveren. U weet dus vooraf heel goed wat u uitgeeft.

Populaire online advertentie vormen

De populairste online advertenties op het internet zijn banners op websites, display advertising. Display advertising nam in 2008 71,4 procent in van de totale online reclamemarkt, goed voor zo een 70 miljoen euro. Deze cijfers zijn afkomstig uit de AdEx-studie, Online Advertising Expenditure, van het IAB of Interactive Advertising Bureau.


Gerelateerde artikels

Zorgt selfiemarketing voor meer conversie?

Zorgt selfiemarketing voor meer conversie?

Een selfie hier, een selfie daar, ... Sociale media staan er vol van! Dit woord werd zelfs opgenomen in de Dikke Van Dale! Niet vreemd dat bedrijven selfies inzetten als een onderdeel van hun marketing strategie.

Vloggen: wat en hoe?

Vloggen: wat en hoe?

Naast bloggen bestaat er ook zoiets als vloggen. In dit artikel wordt duidelijk wat vloggen precies is en hoe je dit kunt gebruiken.

E-commerce website: een extra verkoopskanaal met veel voordelen

E-commerce website: een extra verkoopskanaal met veel voordelen

De online handel kent in België een sterke groei. Een e-commerce website draait om de distributie, verkoop en marketing van producten en diensten via het internet. Het wordt aanzien als een extra verkoopskanaal dat een grote afzetmarkt bereikt. Vaak groeien deze webwinkels bijgevolg uit tot echte cash cows.