Marketing, uw bedrijf vaart er wel bij

De verkoop van uw producten of diensten is essentieel voor het voortbestaan van uw onderneming. Met een goed marketingplan trekt u meer klanten aan en verhoogt u uw verkoop. Het rendement van uw onderneming hangt af van uw marketinginspanningen. Marketing is essentieelvoor ondernemers.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Wat is marketing?

Marketing heeft vele definities. De oorsprong van het woord marketing legt misschien wel het best uit waarvoor de term staat. Marketing is het verkrijgen van de markt door in te spelen op de behoeftes van de (potentiële) klanten. Het is een samentrekking van de Amerikaanse begrippen: market & getting.

Hoe aan marketing doen?

Uit de definitie kunnen we afleiden dat marketing uw klant helpt om voor u te kiezen. Hoe past u dit nu precies toe?

Eerst en vooral moet u uw markt onderzoeken, daarbij denkt u na over zaken die uw ondernemingsactiviteit kunnen beïnvloeden: hoe ziet uw doelgroep eruit, welke doelstelling streeft u na, wie zijn uw belangrijkste concurrenten, ... ? Op basis van de bevindingen uit het marktonderzoek maakt u een marketingplan op. Het marketingplan omvat alle acties die u wenst te ondernemen om een groter marktaandeel te verkrijgen. In het marketingplan bepaalt u dus via welke strategie u uw marketingmix wil aanprijzen. De marketingmix bestaat uit: prijs, promotie, product, plaats, personeel (dienstensector) en presentatie (retial/detailhandel).

Trek bijvoorbeeld de aandacht van potentiële klanten met een uitzonderlijke korting en communiceer dit naar uw doelgroep toe. Om goed te communiceren, selecteert u de kanalen waarmee u uw doelgroep optimaal kan bereiken. Één van de meest gebruikte marketing-kanalen is sinds een aantal jaren het internet. Via websites, nieuwsbrieven, e-mails, ... kan u uw (potentiële) klanten snel en op een efficiënte manier bereiken.

Waarom internet marketing?

Uit onderzoek blijkt dat internet een steeds belangrijker wordend marketing-kanaal is voor ondernemingen. De groei van internet als communicatie-instrument is het gevolg van de vele voordelen die internet marketing biedt.

Internet marketing heeft vele voordelen:

  • Goedkoop en flexibel
  • Groter doelpubliek bereik
  • Altijd toegankelijk, 24 uur per dag en 7 op 7
  • Gemakkelijk om mee te werken
  • Creeërt vertrouwen
  • Op korte termijn klanten op de hoogte brengen van promotie,...
  • Bron van informatie van uw klanten
  • ...

Internet marketing houdt echter meer in dan het hebben van een website of versturen van een e-mail. Een mooie website zonder bezoekers is nutteloos. Een e-mail versturen naar mensen die geen interesse hebben in uw aanbod levert irritatie op. Probeer snel gevonden te worden in zoekmachines door aan SEO (search engine optimization) te doen. Stuur e-mails naar mensen die reeds interesse hebben getoond in het onderwerp van uw e-mail aan de hand van bijvoorbeeld reeds gedane aankopen, nieuwsbriefinschrijvingen, ...

Internet marketing vraagt ervaring

Bereik uw klanten via het belangrijkste marketing-kanaal en zorg dat uw online aanwezigheid opvalt en professioneel overkomt. Doe beroep op experts en contacteer #company#, een communicatiebureau met jarenlange ervaring in het bouwen van websites, online webapplicaties en zoekmachine optimalisatie. Neem vrijblijvend contact op door te bellen naar 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Internetmarketing in 2014: wat staat ons te wachten?

Internetmarketing in 2014: wat staat ons te wachten?

Eind 2013 werd al heel wat geschreven over voorspellingen omtrent internet marketing voor het nieuwe jaar. Hieronder een samenvatting van de vier grootste trends die zich zullen voordoen in 2014.

De online marketing trends voor 2015

De online marketing trends voor 2015

2015, het jaar waarin de reeds bestaande online marketingtrends zich nog verder gaan uitspelen. Algemeen kunnen we vooraf stellen dat er een verschuiving van kwantiteit naar kwaliteit plaatsvindt. We zullen bovendien ook een verdere integratie van online en offline waarnemen!

Doelgerichte advertenties opmaken via Google AdWords

Doelgerichte advertenties opmaken via Google AdWords

Doelgerichte advertenties zijn cruciaal om ervoor te zorgen dat internetgebruikers uw advertentie aanklikken en niet die van de concurrentie. De kans is veel groter dat men op uw advertentie zal klikken wanneer die interessant genoeg is én onderscheidend van de concurrent. Wanneer concurrerende advertenties meer de aandacht trekken zult u mogelijks verkopen mislopen.