Lang leven de zoekmachines

Bijna alle Belgische internetgebruikers (98%) maken druk gebruik van zoekmachines. Eén op drie gebruikt zelfs dagelijks een zogenaamde browser. Google blijft de populairste zoekmachine, op afstand gevolgd door Live/MSN Search en Yahoo! Search.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.

Insites ondervraagt Belgen over internetgebruik

Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van IAB (Interactive Advertising Bureau). Insites bevroeg in juli 2007 hiervoor ruim duizend personen tussen 12 en 65 jaar in heel België. Zo’n 86% van de respondenten gebruikt Google meermaals per week. Live/MSN Search en Yahoo! Search volgen met respectievelijk 12 en 10%. Ask.com, Lycos Search, AOL Search en Webmatch worden bijna nooit gebruikt.

De meeste zoekers (86%) gebruiken regelmatig de functie ‘pagina’s uit België’ om meer specifieke zoekresultaten te bekomen. Zoekmachines worden meestal geraadpleegd voor privégebruik. Vooral het vinden van commerciële informatie speelt daarin een grote rol. De meest voorkomende onderwerp zijn: toerisme en reizen, consumptiegoederen, amusement en media.

Surfers zijn over het algemeen heel tevreden met wat ze vinden via zoekmachines: 84% vindt wat hij/zij zoekt en vindt het zelf niet erg om tot de derde pagina door te klikken. Opvallend is dat veel mensen het verschil niet kennen tussen betaalde en onbetaalde resultaten. Bijna één op twee weet niet dat dit onderscheid bestaat. Daarentegen klikt 78% van de groep die het verschil wel kent, regelmatig de gesponsorde links aan.

Bron: Metro van donderdag 18 oktober 2007 bladzijde 11


Gerelateerde artikels

Online strategie bepalen voor uw website

Online strategie bepalen voor uw website

De bedrijfsomgeving is de laatste jaren sterk uitgebreid. Online communiceren maakt een permanent deel uit van de strategie van een onderneming. Het is bijgevolg belangrijk deze strategie meetbaar te maken aan de hand van duidelijke doelstellingen.

Uw bedrijf vermeld in Google!

Uw bedrijf vermeld in Google!

Elke dag gebruiken surfers Google Search en Google Maps om bedrijven en winkels te vinden uit hun eigen regio. Via Google Places Zakelijk kan u gratis een vermelding maken. Wanneer potentiële klanten u zoeken, vinden ze onmiddellijk uw bedrijf met openingstijden, foto's referenties,...

Internet zoekmachine marketing

Internet zoekmachine marketing

Een website bouwen, online plaatsen en wachten op bezoekers? Het kan beter. Via internet marketing worden niet enkel bezoekers naar uw site begeleid, maar worden bezoekers er toe aangezet uw website regelmatig te bezoeken.