Hoe willen consumenten benaderd worden? De drie mogelijke luiken.

Er zijn drie middelen waarmee de consument het best benaderd kan worden namelijk e-mail, internet en de post. Hoe kunt u ze met gebruik van deze middelen zo effectief mogelijk benaderen?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Onderzoek wijst uit dat klanten bij voorkeur worden benaderd via e-mail bij bedrijven waar ze al klant zijn. Het is dan ook een gemakkelijk, snel en goedkoop communicatiemiddel.

Op de tweede plaats worden klanten graag gecontacteerd via geadresseerde post beter gezegd de direct mail. Het internet en de websites zijn wel de belangrijkste kanalen in het aankoopproces. Via het internet wordt hoofdzakelijk de informatie over het product opgezocht.

We bekijken de verschillende middelen eens van dichtbij.

E-mail

E-mail is een ideale manier om aan klantenbinding te doen. Op welke zaken moet u dan letten?

  • Persoonlijke aanspreking

 Op deze manier bewijst u als het ware dat u al een bestaande relatie hebt met de ontvanger.

  • Help u klant kiezen

Mensen kunnen moeilijk kiezen en hebben graag veel keuze. Dus is het aangewezen om uw klant als het ware te helpen met zijn keuze. Als klanten een spoor nalaten van kopen, testen of gratis zaken te downloaden, hebt u een beeld van hun interesses. Het beste is dan gratis advies aan te bieden bij hun keuzeproces.

Post

E-mail wordt veelal gebruikt om bestaande klanten te bedienen, maar bij het werven van nieuwe klanten wordt dit medium moeilijker te gebruiken. Mensen krijgen veel e-mails en dit vergroot de kan dat uw boodschap niet wordt gezien.

Door de toename van het e-mailgebruik heeft de klassieke post een zekere meerwaarde gekregen.

  • De envelop

De verpakking van uw boodschap bepaalt of hij wordt gelezen. Wanneer u geen standaardformaat gebruikt valt uw mailing meer op. Bedenk een passende tekst die u ook op de envelop vermeld. Dit vergroot de kans dat de envelop geopend zal worden.

  • Gebruik de juiste aanhef

Vermeld de juiste naam met de juiste aanhef. Vrouwen krijgen niet graag een brief waar ‘geachte heer’ op staat en omgekeerd.

  • Vermeld in de mailing wat van de klant verwacht wordt

Als u vermeldt wat van hen verwacht wordt dan is de kans groter dat er gereageerd zal worden.

Internet

Door de jaren heen is internet een heel sterk communicatiemiddel geworden. Het is ook een belangrijke informatiebron. Bij het gebruik van het medium internet kunt u twee luiken onderscheiden, namelijk uw website en uw webshop.

Uw website: enkele tips

  • Zorg dat uw homepage overzichtelijk is

Plaats uw logo in de linkerbovenhoek. Zorg ook voor een link naar de homepage.

  • Zuinig met informatie

Mensen lezen niet zo graag op een beeldscherm dus zorg ervoor dat er niet teveel tekst op uw pagina staat. Als u meer informatie wilt geven over een bepaald gegeven verwijs dan naar een ander webpagina.

  • Zorg dat er gemakkelijk genavigeerd kan worden.

Uw webshop enkele tips:

  • Zorg voor duidelijke afbeeldingen van uw aanbod

Zorg er voor dat de foto’s vergroot kunnen worden en dat ze snel laden.

  • Houd de weg naar de afrekening niet te lang

Hoe meer een klant hoeft te klikken, hoe sneller hij zal afhaken.

  • Bied meerdere betalingsmogelijkheden aan

Hoe meer betalingsmogelijkheden u aanbiedt, hoe hoger de kans dat de klant zal kopen.

 

Wenst u ook aan klantenbinding te doen door gebruik te maken van één van deze communicatiemiddelen? Contacteer dan communicatiebureau Publi4U op het nummer 056/32 32 01 of vul het contactformulier in. 


Gerelateerde artikels

Marketingtools om klanten te scoren

Marketingtools om klanten te scoren

Elke business, ook al is deze klein of groot, heeft nood aan krachtige marketing om haar omzet te verzekeren. Velen zijn helaas terughoudend om geld in marketing te investeren omdat het te veel kost, maar niets is minder waar! Zij verliezen uit het oog dat deze investeringen zullen opbrengen op lange termijn! Door verschillende marketingtools te hanteren, kan u uw boodschap versterken waardoor de kans vergroot dat u de consument raakt!

 

De customer journey: in de schoenen van uw klant

De customer journey: in de schoenen van uw klant

U heeft het zelf ook wel al gemerkt: een consument maakt een hele reis door vooraleer hij een product aankoopt. Bedrijven doen er dan ook goed aan om ervoor te zorgen dat deze reis zo vlot mogelijk verloopt. Maar hoe creëert u een goede customer journey?

Website bureau die uw website hoger in zoekmachines brengt

Website bureau die uw website hoger in zoekmachines brengt

Publi4U is een website bureau uit Marke, bij Kortrijk in West-Vlaanderen. Als website bouwer zijn wij gespecialiseerd in database gestuurde websites. Dit wil zeggen dat de websites die wij ontwikkelen uitgerust zijn met een CMS. Verder zorgen wij er voor dat uw website hoger in zoekmachines terug te vinden is.