Hoe creëert u content die iedereen aanspreekt?

Contentmarketing is een begrip dat intussen al goed ingeburgerd is in de marketingwereld. Bedrijven zetten alles op alles op nuttige content te creëren voor hun klanten. Maar niet iedereen houdt van dezelfde soort content. Hoe creëert u dan content die iedereen aanspreekt?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.

Welke soorten content zijn er?

Blog

Een blog is hét medium om mensen naar uw website te leiden. Door te kiezen voor relevante onderwerpen en de juiste kernwoorden komt u hoger in de Google zoekresultaten terecht. Bovendien genereert een blog ook veel leads. Door een call-to-action aan het einde van uw blog te schrijven, spoort u de mensen namelijk aan om actie te ondernemen.

Met een blog zorgt u ook voor meer autoriteit. U toont de mensen namelijk dat u weet wat er zich afspeelt in uw sector. Een blog is ook ideaal om meer volgers op uw sociale media te krijgen: plaats telkens de link naar de blog op uw sociale media. Zo gaan ze uw pagina volgen om steeds op de hoogte te zijn wanneer u een nieuwe blog geschreven hebt.

Foto

Foto's posten is altijd een goede zet. Ze trekken namelijk sneller de aandacht in de newsfeed van sociale media. Bovendien zien mensen graag foto's. U zal er meer reactie op krijgen en de kans dat foto's gedeeld worden is ook groter.

Neem bijvoorbeeld foto's van uw medewerkers: zo ziet de consument hoe het eraan toe gaat achter de schermen. Bovendien heeft de consument dan het gevoel dat hij met mensen omgaat, niet met een fabriek. Een ander idee is om te tonen hoe u zelf uw producten gebruikt. Zo inspireert u uw klanten om zelf ook zulke foto's te posten.

Video

Video's zijn ideaal het ideale medium om uw klanten hulp te bieden. Maak bijvoorbeeld een instructievideo over hoe ze het best uw product gebruiken. Het is ook nuttig om vragen die uw klanten vaak stellen te beantwoorden via een video. Net als met foto's kunt u de consument met een video een blik achter de schermen gunnen. Toon bijvoorbeeld hoe een doorsnee dag bij uw bedrijf eruit ziet.

Een dag achter de schermen bij #company#

Infographic

Infographics trekken de aandacht. Meestal zijn ze kleurrijk en ontworpen met oog voor design. Op deze manier maakt u moeilijk te verteren informatie toegankelijk. Grafieken en cijfers over trends in uw sector zijn vaak niet aantrekkelijk voor de consument, alhoewel ze wel belangrijk zijn om de consument te overtuigen. Als u ze in dit formaat overbrengt, krijgen ze gegarandeerd meer aandacht. 

Ebook en whitepaper

Ebooks en whitepapers worden ingezet om de consument te begeleiden bij het aankoopproces. Alhoewel ze tot doel hebben de consument te overtuigen om voor u te kiezen, maakt u ze best niet te commercieel. Een ebook en een whitepaper zijn niet volledig hetzelfde: waar een whitepaper een puur informatief instrument is, wordt er bij een ebook toch aandacht besteed aan de layout.

User content

Maak gebruik van de content die uw klanten voor u maken. Filmpjes van hoe ze het product gebruiken, foto's met het product of tips voor andere klanten: ze zijn essentieel in uw contentstrategie. De consument is namelijk eerder geneigd om de mening van andere consumenten te geloven dan om de boodschap van uw promoties te geloven.

Uw klanten gaan niet altijd vanzelf content gaan creëren om uw product te promoten. Spoor hen dus aan om dat te doen. Organiseer bijvoorbeeld een wedstrijd op uw sociale media waarin ze hun eigen filmpjes moeten doorsturen of vraag hen welke van uw producten hun favoriet is en waarom. U krijgt er ongetwijfeld reactie op.

Wilt u ook een sterke contentstrategie?

Schakel dan internet marketingbureau #company# in! Wij staan u bij in de ontwikkeling van een krachtige contentstrategie. Contacteer ons op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!


Gerelateerde artikels

Waarom kopen volwassenen meer online dan jongeren?

Waarom kopen volwassenen meer online dan jongeren?

Het is enorm populair: online shoppen. Veel mensen doen het praktisch dagelijks. Maar we merken toch een verschil tussen jongeren en volwassenen. Een minderheid van de jong volwassenen doen het helemaal niet. Dit is opmerkelijk, maar hoe komt dit?

Website ontwerpen: het bouwen van een site en scoren in Google

Website ontwerpen: het bouwen van een site en scoren in Google

Steen voor steen een website bouwen vraagt veel tijd en geduld. Gelukkig beschikt website bouwer #company# uit Marke, Kortrijk over een geavanceerd CMS, Content Management System. Het ontwerpen en bouwen van een website wordt kinderspel en bovendien wordt het rendement van uw site verhoogd.

Tips voor een sterke e-mailmarketing

Tips voor een sterke e-mailmarketing

Dagelijks wordt u overladen met mails. Veel van deze mails worden niet geopend maar meteen naar de prullenbak verhuisd. Wanneer ze wel geopend worden, worden ze ook weer snel gesloten. Spijtig, want u stopte er namelijk veel werk in. Hoe zorgt u er nu voor dat ze wel gelezen worden? Ontdek hier the way to success!