Het Placebo-effect: hoe prijs uw beleving beïnvloedt

Kiezen voor het goedkopere witte merk of het duurdere A-merk? Een vraag waarmee u ongetwijfeld al vaak geconfronteerd werd. Veel mensen kiezen in dit geval voor het duurdere A-merk, in de veronderstelling dat een hogere prijs voor betere kwaliteit staat. Maar is dit wel zo?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.
Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.

Invloed op verwachtingen

De prijs van een product beïnvloedt de verwachtingen van de consument. Mensen veronderstellen dat een hogere prijs betere kwaliteit betekent. Bij een lagere prijs denkt men dan aan mindere kwaliteit.

Voor bedrijven is dit belangrijk om te weten. In tegenstelling tot wat mensen namelijk vaak denken, leidt een lagere prijs niet noodzakelijk tot meer verkoop. Dit komt door het placebo-effect: het is mogelijk dat de verkoopcijfers van goedkopere producten lager liggen omdat mensen die prijs met lagere kwaliteit associëren. Kies dus niet zomaar voor een lagere prijs om hoge verkoopcijfers te halen!

Laat u niet vangen

Pas op dat u als consument niet in de val van duurdere producten loopt. De hogere prijs betekent niet noodzakelijk dat ze ook beter zijn. Denk bijvoorbeeld aan de zogenaamde 'witte geneesmiddelen'. Die bevatten dezelfde samenstelling als de bekende variant, maar kosten veel minder.

Pas op met tijdelijke kortingen

Let op met tijdelijke kortingen

Als bedrijf past u beter op met tijdelijke prijsverlagingen. Wanneer de consument uw product koopt aan deze lagere prijs, bestaat de kans dat de mening van deze consument over het product negatiever is dan wanneer het product aan de normale prijs aangekocht werd. De consument is bijgevolg minder geneigd om het product opnieuw te kopen aan de normale prijs.

Zorgen voor een goede beleving?

Wilt u uw klanten een positieve customer experience bezorgen? Dan helpt communicatiebureau #company# u daarbij! Contacteer ons vrijblijvend op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

USP versus ESP: wat is het verschil?

USP versus ESP: wat is het verschil?

USP of ESP, twee marketingtermen die u kunnen helpen bij het creëren van uw advertenties en campagnes voor uw onderneming. Maar wat is nu het verschil tussen beide concepten en wanneer gebruikt u best welk concept?

 

 

 

 

 

Google advertenties: tijdelijk gratis advertentietegoed

Google advertenties: tijdelijk gratis advertentietegoed

Adverteren op Google werkt ook voor u, want 88% van iedereen die op het internet iets zoekt, doet dat via Google (bron: ComScore Mediametrix, maart 2007).

Vindbaarheid in Google verhogen

Vindbaarheid in Google verhogen

U beschikt reeds over een website maar de vindbaarheid in Google kan hoger?  Doe een beroep op SEO-specialist Publi4U om de positie in Google te verbeteren.