Google Analytics: uw beste vriend bij online marketing

Wie bezoekt uw website, waar wonen ze en waarnaar zijn ze op zoek? Belangrijke vragen waarop u ongetwijfeld een antwoord wilt! Met Google Analytics komt u dit eenvoudig te weten. Maar wat kunt u nog meer met Google Analytics?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

Google Analytics in een notendop

Wie zijn uw bezoekers?

Met Google Analytics ziet u waar uw bezoekers vandaan komen, welke taal ze spreken, hoe oud ze zijn en wat hun geslacht is. Google geeft u wel geen gegevens van bezoekers die jonger dan 18 jaar zijn. Google Analytics toont u ook de interesses van uw bezoekers. Zo weet u in welk soort content uw bezoekers geïnteresseerd zijn en welke producten ze graag kopen.

U komt ook te weten welke bezoekers het hoogste conversiepercentage opleveren. Op basis hiervan bepaalt u welke advertenties het best werken voor deze doelgroepen. Het is bijvoorbeeld mogelijk dat een bepaalde doelgroep belangrijk is voor u, maar dat die niet op uw website terechtkomt. U doet er dan goed aan uw advertenties aan te passen aan deze doelgroep.

Hoe komen uw bezoekers op uw website?

Google Analytics toont u via welke kanalen bezoekers op uw website terechtkomen. U komt er te weten welke kanalen de meeste bezoekers opleveren en welke kanalen bezoekers opleveren die uw content effectief benutten. U ontdekt er ook welke kanalen voor het hoogste conversiepercentage zorgen. Deze kanalen zorgen voor een hoog aantal klanten of bezoekers die zich inschrijven voor uw updates  via e-mail.

Met de 'Sociale Rapporten' van Google Analytics heeft u specifieke informatie over uw sociale media kanalen. Hier komt u te weten welke sociale media het grootste aantal bezoekers naar uw website leiden.

Wat doen uw bezoekers?

Google Analytics geeft u gegevens over het gedrag van bezoekers op uw website. U ziet er het totaal aantal bezoekers op de website en het totaal aantal pagina's dat werd weergegeven sinds het begin van de meting. Ook gegevens over de gemiddelde tijd die een bezoeker op uw website doorbrengt en het aantal pagina's dat gemiddeld bekeken werd tijdens een bezoek zijn beschikbaar. Het bouncepercentage, dit is het gemiddeld aantal bezoekers dat al na één pagina de website verlaat, vindt u er ook terug.

Met de In-Page Analyse ziet u bovendien op welke website-links uw bezoekers klikten. Zo komt u te weten of uw bezoekers de juiste content zien, of uw call-to-actions duidelijk zijn en of uw gebruikers vinden wat ze zoeken op uw website.

Keren uw bezoekers terug?

Met Google Analytics komt u eveneens te weten hoeveel keer bezoekers binnen een bepaalde periode terugkeren naar uw website. U ziet er ook de tijd die tussen twee bezoeken zit. Het programma toont u ook in welke mate bezoekers gestimuleerd worden om terug te komen en of deze terugkerende bezoekers meer transacties opleveren dan nieuwe bezoekers.

Wat werkt bij uw bezoekers?

Uit al deze gegevens kunt u afleiden wat u moet doen om de juiste doelgroep te bereiken. Als blijkt dat u de juiste doelgroep bereikt en dat uw bezoekers geregeld terugkeren naar uw website, dan hoeft u uw online strategie niet te veranderen. Wanneer u echter merkt dat u niet de juiste doelgroep bereikt, dat bezoekers niet vaak terugkeren naar uw website of dat het bouncepercentage te hoog ligt, doet u er goed aan uw website aan te passen.

Nieuwsgierig naar uw bezoekers?

Wilt u dit alles ook te weten komen, maar heeft u  toch liever wat hulp bij het opzetten van het programma? Contacteer dan #company# op 056 32 32 01 of vul het contactformulier in!


Gerelateerde artikels

Website optimaliseren voor zoekmachines

Website optimaliseren voor zoekmachines

U heeft een website online staan, maar het aantal bezoekers valt wat tegen?  Seo expert Publi4u kan u helpen om uw website te optimaliseren voor zoekmachines.  Wij zorgen dat uw website beter gevonden wordt en hoog scoort in zoekmachines!

Tips om een succesvolle online ondernemer te worden.

Tips om een succesvolle online ondernemer te worden.

De hoofddoelstelling van elke ondernemer is winst maken. Het is een feit dat het internet een winstgevend communicatietool is dat de ondernemers de kans geeft om verder te groeien.

Toch zijn veel ondernemers onwetend over de mogelijkheden van het internet als communicatiemiddel.

Website positie in Google verbeteren

Website positie in Google verbeteren

De positie van uw website in de index van Google valt te verbeteren.  Zeker als je even nagaat dat zoekers niet veel verder dan de eerste twee pagina's van de zoekresultaten in Google bekijken.  Maar hoe kan u nu de positie van uw website in zoekmachines verbeteren?