E-mailmarketing: tips voor een beter resultaat

E-mailmarketing is en blijft een belangrijk communicatie-instrument om bezoekers naar uw website te krijgen. Ontdek hieronder een aantal interessante tips!

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Auto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
Christ DerieAuto Center Harelbeke praat over onze samenwerking
We hadden slechts 1 afspraak nodig vooraleer ze bij Publi4U aan de slag gingen. Het eerste ontwerp was meteen raak! Een bewijs dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.

E-mailmarketing tips

Relevante content met aantrekkelijk onderwerp

Zorg voor relevante content in de e-mail! Het onderwerp dat aan de e-mail meegegeven werd, zal reeds een invloed hebben op de ontvanger. Bij een saaie titel is het veelal zo dat de e-mail rechtstreeks in de prullenmand verdwijnt. Dankzij een aantrekkelijk mailonderwerp zal u dit kunnen voorkomen.

Steel doelgerichte e-mails op

Wanneer u heel wat mailadressen verzameld heeft, kan u deze adressen gemakkelijk indelen in bepaalde groepen, vb. klanten en potentiële klanten. U kan uw klanten bijvoorbeeld een mail verzenden waarin u hen iets extra's aanbiedt of beloont om hun vertrouwen in uw onderneming.

Zo geeft bijvoorbeeld Zalando af en toe in hun nieuwsbrief een kortingscode mee waarmee reeds bestaande klanten goedkoper kunnen shoppen.

Wees consequent in de frequentie van de nieuwsbrief

Stuur regelmatig een nieuwsbrief. Dit kan wekelijks zijn, tweewekelijks, maandelijks... Belangrijk is dat u zich aan dit schema houdt. Indien u vermeldt dat u tweewekelijks een nieuwsbrief zal krijgen, dan moet u uw belofte nakomen.

Zend mails naar de personen die zich effectief hebben ingeschreven

Ongevraagde e-mails worden beschouwd als spam! Spam versturen zal de reputatie van uw bedrijf veelal schade toebrengen.

Personaliseer de e-mails

Start u e-mail telkens met een persoonlijke aanspreking. U kan bijvoorbeeld ook event-driven-e-mails versturen zoals een verjaardagsmail. Deze mail stuurt u op relevante momenten voor de ontvanger. Hierdoor zal het rendement vaak een groot stuk hoger liggen in vergelijking met de gewone meer algemene nieuwsbrieven.

Gebruik een responsive design

E-mails worden steeds meer via mobiele toestellen zoals de smartphone en tablet geopend. Net daarom is het enorm belangrijk om er voor te zorgen dat de nieuwsbrief ook op die kleine schermpjes mooi weergegeven wordt.

Gebruik een opvallende call-to-action

Zorg er voor dat je call-to-action onmiddellijk in het oog springt! Als de call-to-action helemaal onderaan de nieuwsbrief staat, zullen velen deze CTA zelfs niet ontdekken.

Mailadressen verzamelen

Plaats op uw website een eenvoudig inschrijfformulier voor de nieuwsbrief. Zo maakt u het de bezoeker gemakkelijk om zich in te schrijven!

Mailadressen verzamelen

Test uw mail vooraleer u deze verzendt

Een mail waarvan de lay-out slecht weergegeven wordt, zal het gewenste effect missen. Zorg er daarom voor dat uw mail er perfect uitziet in verschillende mailprogramma's vooraleer u de mail effectief naar al uw klanten stuurt.

Een goede e-mailmarketing opzetten

Heeft u meer advies nodig omtrent het opzetten van een goede e-mailmarketing campagne? Contacteer communicatiespecialist #company# via 056 32 32 01!


Gerelateerde artikels

Tracht de juiste doelgroep te traceren

Tracht de juiste doelgroep te traceren

Effectief communiceren met de consumenten start met het afbakenen van de juiste doelgroep. Dit is een belangrijk onderdeel van elke communicatiestrategie. Dankzij een goede doelgroepbepaling kan u uw communicatie daarop afstemmen!

Verhoog het effect van uw marketingactiviteiten met een goed marketingplan

Verhoog het effect van uw marketingactiviteiten met een goed marketingplan

Marketing is de essentie om jouw product of dienst bij uw klant te krijgen. Het geeft aan hoe uw gestelde doelen te bereiken, op welke termijn en met welke technieken en middelen. Een marketingplan zou ook de drijvende kracht moeten zijn om personeel enthousiast te houden en investeerders over de streep te halen.

Waarom de QR Code nog steeds nuttig is

Waarom de QR Code nog steeds nuttig is

Zo'n vijf jaar geleden was de QR Code hot in marketingland. Marketeers maakten hiervan gretig gebruik en de codes verschenen overal. De QR Code leek echter al snel over zijn hoogtepunt heen te zijn: sommigen hadden het zelfs over de dood van deze code. Maar nu is dit marketingtool terug aan zijn opgang bezig!