De ingrediënten voor een sterke call-to-action

Websites missen vaak een krachtige call-to-action om hun bezoekers naar een bepaalde actie te bewegen. Alleen een formulier om contact op te nemen volstaat niet. Maar hoe zorgt u nu voor CTA's die werkelijk aanslaan?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Wat is een call-to-action of CTA?

'Schrijf u in voor de nieuwsbrief', 'Maak hier uw afspraak' en 'Download nu' zijn waarschijnlijk de meest voorkomende call-to-actions. Wanneer u erop klikt, wordt u doorverwezen naar een specifieke pagina waarop u de gewenste actie kunt uitvoeren.

Een CTA vertelt de bezoeker dus wat u precies van hen verlangt.

Hoe krijgt u de perfecte call-to-action?

Positioneer uw CTA op een zichtbare plaats

Plaats uw CTA's op een goed zichtbare plaats, dus niet helemaal onderaan de pagina want dan mist het z'n doel. Als u in een winkel iets niet ziet staan, dan zal u het toch ook niet in uw winkelmandje plaatsen?

Kies voor een opvallende kleur

Uw call-to-action kan u nog meer doen opvallen door een opvallende kleur te gebruiken (een andere kleur dan uw achtergrondkleur!). Zorg dus voor een sterk contrast zodat uw CTA opvalt en bezoekers geneigd zijn erop te klikken.

Hou het simpel

Mensen willen niet veel nadenken wanneer ze op het internet surfen. Ze willen iets bereiken en liefst zo snel mogelijk. Hoe ingewikkelder uw call-to-action opgesteld is, hoe minder mensen er zullen reageren.

Maak het de moeite waard

Vertel niet enkel wat de sitebezoeker moet doen, maar noem ook welk voordeel hij erbij heeft. Prikkel hiermee z'n behoefte en hij zal sneller de gewenste actie uitvoeren.

Ideale woorden zijn: geheim, succes, tips, korting, bespaar, aanbieding, gratis, eenvoudig,...

Gebruik een testimonial

Mensen zijn kuddebeesten: wanneer een grote groep lovend is over iets, dan zullen anderen snel volgen. Plaats daarom eens een testimonial bij een call-to-action knop zodat uw voorstel geloofwaardig overkomt.

Plaats ze overal

Niet alleen op uw website zijn call-to-actions belangrijk, ook in andere communicatiemiddelen kan u dit verwerken. Neem dus zo'n CTA op in uw e-mails, plaats deze op uw flyers, eindig uw blog ermee, roep op tot actie via sociale media, enzovoort.

Website nodig met krachtige call-to-actions?

Aarzel niet om ons communicatiebureau #company# vrijblijvend te contacteren via 056 32 32 01 of via het contactformulier. We helpen graag.


Gerelateerde artikels

Een professionele nieuwsbrief gebruiken om uw klanten te bereiken. Waar op moet u letten?

Een professionele nieuwsbrief gebruiken om uw klanten te bereiken. Waar op moet u letten?

Een nieuwsbrief, ook wel e-newsletter genoemd, is een instrument die vaak gebruikt wordt om klanten en andere relaties op de hoogte te houden van uw bedrijfsnieuws, uw nieuwste realisaties enz. Hieronder enkele tips die u in acht kunt nemen om een nieuwsbrief of e-newsletter op te stellen.

Zoekmachine optimalisatie: Google Adwords

Zoekmachine optimalisatie: Google Adwords

Met Google AdWords richt u uw advertenties op mensen die actief op zoek zijn naar uw producten en diensten.

Uw bedrijf vermeld in Google!

Uw bedrijf vermeld in Google!

Elke dag gebruiken surfers Google Search en Google Maps om bedrijven en winkels te vinden uit hun eigen regio. Via Google Places Zakelijk kan u gratis een vermelding maken. Wanneer potentiële klanten u zoeken, vinden ze onmiddellijk uw bedrijf met openingstijden, foto's referenties,...