Internet marketing

De ingrediënten voor een sterke call-to-action

De ingrediënten voor een sterke call-to-action

Wat is een call-to-action of CTA?

'Schrijf u in voor de nieuwsbrief', 'Maak hier uw afspraak' en 'Download nu' zijn waarschijnlijk de meest voorkomende call-to-actions. Wanneer u erop klikt, wordt u doorverwezen naar een specifieke pagina waarop u de gewenste actie kunt uitvoeren.

Een CTA vertelt de bezoeker dus wat u precies van hen verlangt.

Hoe krijgt u de perfecte call-to-action?

Positioneer uw CTA op een zichtbare plaats

Plaats uw CTA's op een goed zichtbare plaats, dus niet helemaal onderaan de pagina want dan mist het z'n doel. Als u in een winkel iets niet ziet staan, dan zal u het toch ook niet in uw winkelmandje plaatsen?

Kies voor een opvallende kleur

Uw call-to-action kan u nog meer doen opvallen door een opvallende kleur te gebruiken (een andere kleur dan uw achtergrondkleur!). Zorg dus voor een sterk contrast zodat uw CTA opvalt en bezoekers geneigd zijn erop te klikken.

Hou het simpel

Mensen willen niet veel nadenken wanneer ze op het internet surfen. Ze willen iets bereiken en liefst zo snel mogelijk. Hoe ingewikkelder uw call-to-action opgesteld is, hoe minder mensen er zullen reageren.

Maak het de moeite waard

Vertel niet enkel wat de sitebezoeker moet doen, maar noem ook welk voordeel hij erbij heeft. Prikkel hiermee z'n behoefte en hij zal sneller de gewenste actie uitvoeren.

Ideale woorden zijn: geheim, succes, tips, korting, bespaar, aanbieding, gratis, eenvoudig,...

Gebruik een testimonial

Mensen zijn kuddebeesten: wanneer een grote groep lovend is over iets, dan zullen anderen snel volgen. Plaats daarom eens een testimonial bij een call-to-action knop zodat uw voorstel geloofwaardig overkomt.

Plaats ze overal

Niet alleen op uw website zijn call-to-actions belangrijk, ook in andere communicatiemiddelen kan u dit verwerken. Neem dus zo'n CTA op in uw e-mails, plaats deze op uw flyers, eindig uw blog ermee, roep op tot actie via sociale media, enzovoort.

Website nodig met krachtige call-to-actions?

Aarzel niet om ons communicatiebureau #company# vrijblijvend te contacteren via 056 32 32 01 of via het contactformulier. We helpen graag.


Contacteer Tom Website / Webshop nodig? Bel Tom voor een vrijblijvende afspraak 056 32 32 01