De ingrediënten voor een sterke call-to-action

Websites missen vaak een krachtige call-to-action om hun bezoekers naar een bepaalde actie te bewegen. Alleen een formulier om contact op te nemen volstaat niet. Maar hoe zorgt u nu voor CTA's die werkelijk aanslaan?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb

Wat is een call-to-action of CTA?

'Schrijf u in voor de nieuwsbrief', 'Maak hier uw afspraak' en 'Download nu' zijn waarschijnlijk de meest voorkomende call-to-actions. Wanneer u erop klikt, wordt u doorverwezen naar een specifieke pagina waarop u de gewenste actie kunt uitvoeren.

Een CTA vertelt de bezoeker dus wat u precies van hen verlangt.

Hoe krijgt u de perfecte call-to-action?

Positioneer uw CTA op een zichtbare plaats

Plaats uw CTA's op een goed zichtbare plaats, dus niet helemaal onderaan de pagina want dan mist het z'n doel. Als u in een winkel iets niet ziet staan, dan zal u het toch ook niet in uw winkelmandje plaatsen?

Kies voor een opvallende kleur

Uw call-to-action kan u nog meer doen opvallen door een opvallende kleur te gebruiken (een andere kleur dan uw achtergrondkleur!). Zorg dus voor een sterk contrast zodat uw CTA opvalt en bezoekers geneigd zijn erop te klikken.

Hou het simpel

Mensen willen niet veel nadenken wanneer ze op het internet surfen. Ze willen iets bereiken en liefst zo snel mogelijk. Hoe ingewikkelder uw call-to-action opgesteld is, hoe minder mensen er zullen reageren.

Maak het de moeite waard

Vertel niet enkel wat de sitebezoeker moet doen, maar noem ook welk voordeel hij erbij heeft. Prikkel hiermee z'n behoefte en hij zal sneller de gewenste actie uitvoeren.

Ideale woorden zijn: geheim, succes, tips, korting, bespaar, aanbieding, gratis, eenvoudig,...

Gebruik een testimonial

Mensen zijn kuddebeesten: wanneer een grote groep lovend is over iets, dan zullen anderen snel volgen. Plaats daarom eens een testimonial bij een call-to-action knop zodat uw voorstel geloofwaardig overkomt.

Plaats ze overal

Niet alleen op uw website zijn call-to-actions belangrijk, ook in andere communicatiemiddelen kan u dit verwerken. Neem dus zo'n CTA op in uw e-mails, plaats deze op uw flyers, eindig uw blog ermee, roep op tot actie via sociale media, enzovoort.

Website nodig met krachtige call-to-actions?

Aarzel niet om ons communicatiebureau #company# vrijblijvend te contacteren via 056 32 32 01 of via het contactformulier. We helpen graag.


Gerelateerde artikels

Touchpoints waarbij u klantenfeedback kunt vragen

Touchpoints waarbij u klantenfeedback kunt vragen

Als onderneming behoort feedback tot de belangrijkste info die u kunt verkrijgen. Wanneer we dit vanuit het standpunt van de klant bekijken, zijn bijvoorbeeld tevredenheidsenquêtes vaak het laatste waar ze zich mee willen bezighouden. Overrompel hen dus niet met mailtjes maar maak gebruik van enkele cruciale contactmomenten.

Tips om een succesvolle online ondernemer te worden.

Tips om een succesvolle online ondernemer te worden.

De hoofddoelstelling van elke ondernemer is winst maken. Het is een feit dat het internet een winstgevend communicatietool is dat de ondernemers de kans geeft om verder te groeien.

Toch zijn veel ondernemers onwetend over de mogelijkheden van het internet als communicatiemiddel.

Marketingplanning: redenen om aandacht te besteden aan marketingplanning

Marketingplanning: redenen om aandacht te besteden aan marketingplanning

Veel bedrijven denken aan de toekomst. Zo hebben ze verschillende ideeën, plannen en doelstellingen. Helaas worden deze vaak nooit uitgevoerd. Ze worden nooit vertaald naar activiteiten of ze worden nooit gedocumenteerd. Veel bedrijven nemen de tijd niet om een strategisch marketingplan uit te werken. Deze bedrijven richten zich vooral op het operationele deel van de organisatie. Wanneer men geen aandacht geeft aan een strategisch marketingplan kunnen sommige veranderingen in de markt of veranderingen bij de concurrentie niet opgemerkt worden of worden de veranderingen te laat opgemerkt.