Een bedrijfslogo dat scoort: tips

U krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken. Deze uitspraak heeft u vast al wel gehoord en geldt niet enkel voor u als persoon, maar ook voor het logo van uw bedrijf. Denk daarom goed na over uw logo. Hieronder 3 snelle tips.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

De naam

Wanneer u een klein bedrijf heeft, is het belangrijk om uw bedrijfsnaam in uw logo te verwerken. Grote bedrijven als Apple hoeven dit niet meer te doen. Ze hebben al een enorme naamsbekendheid waardoor ze aan het beeldmerk alleen al herkend worden. Kleinere bedrijven hebben dit niet en kiezen dus best voor de bedrijfsnaam of een combinatie van bedrijfsnaam en beeldmerk.  

Het lettertype

De keuze van het lettertype bepaalt voor een groot deel de uitstraling ervan. Een logo werkt meestal heel goed met een simpel lettertype. Standaard heeft u er al een heleboel op uw computer. Wilt u toch eens iets anders dat beter bij uw type bedrijf past? Er zijn heel wat lettertypes te koop of gratis te downloaden.

De kleur

  • Rood: energiek, sexy
  • Oranje: creatief, vriendelijk, jeugdig
  • Geel: zonnig, inventief, optimistich
  • Groen: groei, organisch, instructief
  • Blauw: professioneel, medisch, betrouwbaar
  • Paars: spiritueel, wijs, fantasierijk
  • Zwart: sterk, geloofwaardig
  • Wit: simpel, puur
  • Roze: plezier, flirterig
  • Bruin: landelijk, historisch, stabiel

Vaak is verstandig om één hoofdkleur te kiezen, mogelijk een tweede en desnoods een derde. Meer dan drie kleuren wordt afgeraden. Hou bij het kiezen van een kleur rekening met uw bedrijf. Een logo van een speelgoedwinkel mag kleurrijk zijn, maar zo'n kleurrijk logo voor een adviesbureau kan dan weer onprofessioneel overkomen.

Op zoek naar een goed logo?

Het ontwerpen van een goed logo is vakwerk. Wenst u ook een professionele uitstraling? Contacteer dan #company# door te bellen naar 056/32 32 01 of vul het contactformulier in.


Gerelateerde artikels

Webdesign: design

Webdesign: design

Webdesign is de algemene term die gebruikt wordt om de kunst om een website te maken of een website te bouwen aan te geven. Het wordt design slaat al te vaak op de grafische vormgeving, de lay-out, het uitzicht van een site. Veelal is het zo dat iemand sterk is op het gebied van "design" (grafische vormgeving), maar niet onmiddellijk beschikt over de technische sterkte die een website nodig heeft om gemakkelijk hanteer baar te zijn.

Huisstijl: de visuele identiteit van uw bedrijf

Huisstijl: de visuele identiteit van uw bedrijf

De huisstijl is een belangrijk element in de communicatie van elke onderneming. Op basis van de huisstijl wordt vaak een eerste indruk gemaakt bij de ontvanger, daarom wordt de huisstijl ook wel de visuele identiteit genoemd. Hoe vaker en coherenter de huisstijl wordt gebruikt, hoe groter de bekendheid.

Een bedrijfslogo dat scoort: tips

Een bedrijfslogo dat scoort: tips

U krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken. Deze uitspraak heeft u vast al wel gehoord en geldt niet enkel voor u als persoon, maar ook voor het logo van uw bedrijf. Denk daarom goed na over uw logo. Hieronder 3 snelle tips.