Een bedrijfslogo dat scoort: tips
U krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken. Deze uitspraak heeft u vast al wel gehoord en geldt niet enkel voor u als persoon, maar ook voor het logo van uw bedrijf. Denk daarom goed na over uw logo. Hieronder 3 snelle tips.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
De naam
Wanneer u een klein bedrijf heeft, is het belangrijk om uw bedrijfsnaam in uw logo te verwerken. Grote bedrijven als Apple hoeven dit niet meer te doen. Ze hebben al een enorme naamsbekendheid waardoor ze aan het beeldmerk alleen al herkend worden. Kleinere bedrijven hebben dit niet en kiezen dus best voor de bedrijfsnaam of een combinatie van bedrijfsnaam en beeldmerk.
Het lettertype
De keuze van het lettertype bepaalt voor een groot deel de uitstraling ervan. Een logo werkt meestal heel goed met een simpel lettertype. Standaard heeft u er al een heleboel op uw computer. Wilt u toch eens iets anders dat beter bij uw type bedrijf past? Er zijn heel wat lettertypes te koop of gratis te downloaden.
De kleur

- Rood: energiek, sexy
- Oranje: creatief, vriendelijk, jeugdig
- Geel: zonnig, inventief, optimistich
- Groen: groei, organisch, instructief
- Blauw: professioneel, medisch, betrouwbaar
- Paars: spiritueel, wijs, fantasierijk
- Zwart: sterk, geloofwaardig
- Wit: simpel, puur
- Roze: plezier, flirterig
- Bruin: landelijk, historisch, stabiel
Vaak is verstandig om één hoofdkleur te kiezen, mogelijk een tweede en desnoods een derde. Meer dan drie kleuren wordt afgeraden. Hou bij het kiezen van een kleur rekening met uw bedrijf. Een logo van een speelgoedwinkel mag kleurrijk zijn, maar zo'n kleurrijk logo voor een adviesbureau kan dan weer onprofessioneel overkomen.
Op zoek naar een goed logo?
Het ontwerpen van een goed logo is vakwerk. Wenst u ook een professionele uitstraling? Contacteer dan #company# door te bellen naar 056/32 32 01 of vul het contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Herkenbare huisstijl is de visuele identiteit van uw organisatie
Een bedrijf kiest voor een herkenbare huisstijl zodat het voor de ontvanger duidelijk is van wie de communicatie komt. De huisstijl, ook wel corporate identity genoemd, is de visuele identiteit van een organisatie.
Hoe groter de visuele eenheid, hoe makkelijker het verband gelegd wordt tussen de verschillende onderdelen.
De 3 soorten papier op basis van de herkomst van de pulp
Er bestaan verschillende soorten papier, maar wat zijn nu juist de verschillen? Het onderscheid wordt reeds gemaakt bij het maken van de pulp. Hieronder vindt u de drie verschillende manieren waardoor men de vezels kan bekomen.
Website ontwerpen: een professionele website laten bouwen
Voor uw bedrijf, vereninging of voor uzelf wenst u een website te laten ontwerpen, dan bent u aan het goede adres. Uw website ontwerpen is onze hoofdactiviteit. Website ontwerper Publi4U uit Marke, Kortrijk, West-Vlaanderen is gespecialiseerd in het ontwerpen van websites die bovenaan te vinden zijn in zoekmachines zoals Google.
Webdesigner Publi4U BV







©2025