Een bedrijfslogo dat scoort: tips

U krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken. Deze uitspraak heeft u vast al wel gehoord en geldt niet enkel voor u als persoon, maar ook voor het logo van uw bedrijf. Denk daarom goed na over uw logo. Hieronder 3 snelle tips.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb
Dranken Pauwels aan het woord
Dominique VanderstraetenDranken Pauwels aan het woord
Hun passie en overtuiging tot het welslagen van de doelstelling waren de grootste redenen om met hen in zee te gaan.

De naam

Wanneer u een klein bedrijf heeft, is het belangrijk om uw bedrijfsnaam in uw logo te verwerken. Grote bedrijven als Apple hoeven dit niet meer te doen. Ze hebben al een enorme naamsbekendheid waardoor ze aan het beeldmerk alleen al herkend worden. Kleinere bedrijven hebben dit niet en kiezen dus best voor de bedrijfsnaam of een combinatie van bedrijfsnaam en beeldmerk.  

Het lettertype

De keuze van het lettertype bepaalt voor een groot deel de uitstraling ervan. Een logo werkt meestal heel goed met een simpel lettertype. Standaard heeft u er al een heleboel op uw computer. Wilt u toch eens iets anders dat beter bij uw type bedrijf past? Er zijn heel wat lettertypes te koop of gratis te downloaden.

De kleur

  • Rood: energiek, sexy
  • Oranje: creatief, vriendelijk, jeugdig
  • Geel: zonnig, inventief, optimistich
  • Groen: groei, organisch, instructief
  • Blauw: professioneel, medisch, betrouwbaar
  • Paars: spiritueel, wijs, fantasierijk
  • Zwart: sterk, geloofwaardig
  • Wit: simpel, puur
  • Roze: plezier, flirterig
  • Bruin: landelijk, historisch, stabiel

Vaak is verstandig om één hoofdkleur te kiezen, mogelijk een tweede en desnoods een derde. Meer dan drie kleuren wordt afgeraden. Hou bij het kiezen van een kleur rekening met uw bedrijf. Een logo van een speelgoedwinkel mag kleurrijk zijn, maar zo'n kleurrijk logo voor een adviesbureau kan dan weer onprofessioneel overkomen.

Op zoek naar een goed logo?

Het ontwerpen van een goed logo is vakwerk. Wenst u ook een professionele uitstraling? Contacteer dan #company# door te bellen naar 056/32 32 01 of vul het contactformulier in.