Een bedrijfslogo dat scoort: tips
U krijgt nooit een tweede kans om een eerste indruk te maken. Deze uitspraak heeft u vast al wel gehoord en geldt niet enkel voor u als persoon, maar ook voor het logo van uw bedrijf. Denk daarom goed na over uw logo. Hieronder 3 snelle tips.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
De naam
Wanneer u een klein bedrijf heeft, is het belangrijk om uw bedrijfsnaam in uw logo te verwerken. Grote bedrijven als Apple hoeven dit niet meer te doen. Ze hebben al een enorme naamsbekendheid waardoor ze aan het beeldmerk alleen al herkend worden. Kleinere bedrijven hebben dit niet en kiezen dus best voor de bedrijfsnaam of een combinatie van bedrijfsnaam en beeldmerk.
Het lettertype
De keuze van het lettertype bepaalt voor een groot deel de uitstraling ervan. Een logo werkt meestal heel goed met een simpel lettertype. Standaard heeft u er al een heleboel op uw computer. Wilt u toch eens iets anders dat beter bij uw type bedrijf past? Er zijn heel wat lettertypes te koop of gratis te downloaden.
De kleur

- Rood: energiek, sexy
- Oranje: creatief, vriendelijk, jeugdig
- Geel: zonnig, inventief, optimistich
- Groen: groei, organisch, instructief
- Blauw: professioneel, medisch, betrouwbaar
- Paars: spiritueel, wijs, fantasierijk
- Zwart: sterk, geloofwaardig
- Wit: simpel, puur
- Roze: plezier, flirterig
- Bruin: landelijk, historisch, stabiel
Vaak is verstandig om één hoofdkleur te kiezen, mogelijk een tweede en desnoods een derde. Meer dan drie kleuren wordt afgeraden. Hou bij het kiezen van een kleur rekening met uw bedrijf. Een logo van een speelgoedwinkel mag kleurrijk zijn, maar zo'n kleurrijk logo voor een adviesbureau kan dan weer onprofessioneel overkomen.
Op zoek naar een goed logo?
Het ontwerpen van een goed logo is vakwerk. Wenst u ook een professionele uitstraling? Contacteer dan #company# door te bellen naar 056/32 32 01 of vul het contactformulier in.
Gerelateerde artikels
Het visitekaartje: uw professioneel paspoort
Visitekaartjes worden al sinds jaar en dag gebruikt. Ze worden vaak tijdens gesprekken met elkaar uitgewisseld en bijgehouden. Daarom is het van uiterst belang dat deze er zowel grafisch als textueel goed uitzien.
Huisstijl: de visuele identiteit van uw bedrijf
De huisstijl is een belangrijk element in de communicatie van elke onderneming. Op basis van de huisstijl wordt vaak een eerste indruk gemaakt bij de ontvanger, daarom wordt de huisstijl ook wel de visuele identiteit genoemd. Hoe vaker en coherenter de huisstijl wordt gebruikt, hoe groter de bekendheid.
De beste websitekleuren dankzij de kleurentheorie
Kleuren op een website zijn zeer belangrijk om een bepaald gevoel bij de bezoeker te creëren. Bovendien kunnen meerdere kleuren gecombineerd worden, maar hierbij is het zeer belangrijk dat er geen kakofonie aan kleuren gecreëerd wordt waar de bezoeker van afknapt!
Webdesigner Publi4U BV







©2025