Waarom tevreden klanten belangrijk zijn

Een tevreden klant is altijd leuk. Ze zijn een van de vele factoren, die de basis vormen van een organisatie. Toch weten veel bedrijven niet hoe belangrijk tevreden klanten wel zijn. 

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

testimonial-bart
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
testimonial-frank
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
testimonial-greet
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb

Een tevreden klant is altijd leuk. Ze zijn een van de vele factoren, die de basis vormen van een organisatie. Toch weten veel bedrijven niet hoe belangrijk tevreden klanten wel zijn. 

Vandaag de dag is het belangrijk dat de klant iets kan beleven. Het gaat allemaal om de ervaring. Dit noemt men in het Engels: the customer experience.

Waarom is die customer experience nu zo belangrijk?

Op de eerste plaats is het belangrijk voor uw bedrijf. Klanten gaan hun tevredenheid of misnoegen uiten aan familie en vrienden. Dit heet mond-tot-mond reclame en is zeer effectief. Het is opmerkelijk dat negatief nieuws langer bijblijft dan positief nieuws. Probeer dus zoveel mogelijk in het goede daglicht te komen met uw onderneming. Indien er toch negatief nieuws de ronde gaat, probeer er dan professioneel mee om te gaan. Klantenservice staat hier op de eerste plaats.

Klanttevredenheid

Verder is het ook zo dat tevreden klanten, klanten zijn die terug zullen komen. Klanttevredenheid kan dus voor een hogere omzet en groter marktaandeel zorgen. Tevreden klanten zorgen ook lagere kosten. Deze lagere kosten zijn het resultaat van het zoveel mogelijk vermijden van klachten en extra aanpassingen.

Gemotiveerde werknemers

Het heeft ook invloed op de werknemers. Goedgezinde klanten zorgen voor goedgezinde werknemers. Ze worden gemotiveerd om goedlachs naar het werk te komen en leveren betere prestaties af. Het is dan ook de taak van de zaakvoerder om zijn werknemers aan te moedigen, zodat klanten goed bediend worden.

Wees eerlijk

Wat ook zeer belangrijk is: geen misleiding! Wees van bij het begin eerlijk met de klant. De aap komt later toch uit de mouw. Zijn er zaken die niet kunnen voldoen aan de wensen van de klant, dan is dit geen ramp. Ga dan andere mogelijkheden aanbieden, zodat je toch nog tot een overeenkomst kunt komen.

Kwaliteit is belangrijk

Als onderneming biedt je een bepaald product of dienst aan. Het is aan te raden om toch een zekere kwaliteit af te leveren. Je kan altijd feedback vragen aan de klant en daarop inspelen. Wees dus flexibel en luister naar hen. Hun meningen over het product kunnen je helpen om je aanbod kwalitatiever te maken.

Ook op zoek naar een kwalitatieve website?

Wij helpen jou om de customer experience te verbeteren! Contacteer ons voor een babbel via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in.