Waarom tevreden klanten belangrijk zijn

Een tevreden klant is altijd leuk. Ze zijn een van de vele factoren, die de basis vormen van een organisatie. Toch weten veel bedrijven niet hoe belangrijk tevreden klanten wel zijn. 

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Een tevreden klant is altijd leuk. Ze zijn een van de vele factoren, die de basis vormen van een organisatie. Toch weten veel bedrijven niet hoe belangrijk tevreden klanten wel zijn. 

Vandaag de dag is het belangrijk dat de klant iets kan beleven. Het gaat allemaal om de ervaring. Dit noemt men in het Engels: the customer experience.

Waarom is die customer experience nu zo belangrijk?

Op de eerste plaats is het belangrijk voor uw bedrijf. Klanten gaan hun tevredenheid of misnoegen uiten aan familie en vrienden. Dit heet mond-tot-mond reclame en is zeer effectief. Het is opmerkelijk dat negatief nieuws langer bijblijft dan positief nieuws. Probeer dus zoveel mogelijk in het goede daglicht te komen met uw onderneming. Indien er toch negatief nieuws de ronde gaat, probeer er dan professioneel mee om te gaan. Klantenservice staat hier op de eerste plaats.

Klanttevredenheid

Verder is het ook zo dat tevreden klanten, klanten zijn die terug zullen komen. Klanttevredenheid kan dus voor een hogere omzet en groter marktaandeel zorgen. Tevreden klanten zorgen ook lagere kosten. Deze lagere kosten zijn het resultaat van het zoveel mogelijk vermijden van klachten en extra aanpassingen.

Gemotiveerde werknemers

Het heeft ook invloed op de werknemers. Goedgezinde klanten zorgen voor goedgezinde werknemers. Ze worden gemotiveerd om goedlachs naar het werk te komen en leveren betere prestaties af. Het is dan ook de taak van de zaakvoerder om zijn werknemers aan te moedigen, zodat klanten goed bediend worden.

Wees eerlijk

Wat ook zeer belangrijk is: geen misleiding! Wees van bij het begin eerlijk met de klant. De aap komt later toch uit de mouw. Zijn er zaken die niet kunnen voldoen aan de wensen van de klant, dan is dit geen ramp. Ga dan andere mogelijkheden aanbieden, zodat je toch nog tot een overeenkomst kunt komen.

Kwaliteit is belangrijk

Als onderneming biedt je een bepaald product of dienst aan. Het is aan te raden om toch een zekere kwaliteit af te leveren. Je kan altijd feedback vragen aan de klant en daarop inspelen. Wees dus flexibel en luister naar hen. Hun meningen over het product kunnen je helpen om je aanbod kwalitatiever te maken.

Ook op zoek naar een kwalitatieve website?

Wij helpen jou om de customer experience te verbeteren! Contacteer ons voor een babbel via 056 32 32 01 of vul ons contactformulier in. 


Gerelateerde artikels

PC-bouwer HP stapt uit de business

PC-bouwer HP stapt uit de business

Hp laat de pc-business voor wat het is. Zo liet de pc-bouwer weten dat ze hun pc-afdelingen laten vallen. Het is zo dat ze een nieuwe weg willen inslaan met aan het stuur de nieuwe CEO Leo Apotheker. 

Zo willen ze zich focussen op diensten en software. Door deze nieuwe weg in te slaan is het dan ook het einde van het WebOS-platform. Met dit wou HP zich als derde speler vestigen op de mobiele markt, naast Android en IOS. Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met de verkoop van de Touchpad die tegenviel daar deze in weinig landen te verkrijgen is. De 9,8-inch tablet werd dan ook sterk afgeprijsd maar de productie ervan wordt nu ook geschrapt. De Pre3-telefoon zal waarschijnlijk hetzelfde lot tegemoed komen. 

E-reading via tablet of e-reader?

E-reading via tablet of e-reader?

E-reading gebeurt de laatste jaren steeds vaker! Denk maar aan de krant die we naast de papieren versie ook online kunnen raadplegen. Maar via welk toestel leest u nu best zo'n digitale boeken?

Tijdperk Steve Jobs als CEO Apple komt op zijn einde

Tijdperk Steve Jobs als CEO Apple komt op zijn einde

Steve Jobs heeft aangekondigd dat hij opstapt als CEO van Apple. Dat heeft hij meegedeeld in een persverklaring. Steve Jobs nu 56 jaar heeft Apple op de kaart gezet en dit allemaal vanuit zijn garage. Hij liet wel weten dat hij nog altijd voorzitter van de Raad van Bestuur zal blijven.