De QR code, wat kan u ermee?

De QR code is een type tweedimensionale streepjescode die in 1994 ontwikkeld werd door een Japans bedrijf. Oorspronkelijk was deze code bedoeld om auto-onderdelen te identificeren, maar al gauw werd het gebruik veralgemeend.

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Yoeri LefevreYoeri Lefevre van Yuna Wellness uit Marke getuigt!
Creatieve opmaak van stijlvolle websites, kwalitatieve communicatie, snelle respons, ...en dit alles aan een meer dan correcte prijs.
Steven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Steven OpbrouckSteven Opbrouck uit Waregem getuigt!
Geweldige samenwerking en resultaat!Ik ben ontzettend tevreden met de diensten van Publi 4 You Webdesign.
Henk FeysHenk Feys praat over de samenwerking met Publi4u
Trots om samen te werken met Publi4u.  Ze staan altijd klaar voor een woordje uitleg (en een koffie...)
Anne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
Anne VertongenAnne Vertongen van B&B Au Grenier aan het woord
We hebben reeds jarenlange een vlotte samenwerking.  De professionele inbreng van het team die een duidelijke meerwaarde aan de website heeft gegeven.

Wat is een QR code?

QR (Quick Response) is een barcode die o.a. gescand kan worden met een QR code reader app op een smartphone. Deze software registreert automatisch de inhoud van de code waarna de code herkend wordt en direct omgezet al worden in leesbare tekens, meestal een internetadres.

Deze methode helpt de gebruikers om gemakkelijk een website te raadplegen zonder dat ze het volledige internetadres moeten intikken. Deze QR code kan u zo goed als op elk materiaal gebruiken zoals visitekaartjes, T-shirt, spandoek, toegangskaartjes,...

QR codes binnen marketing

Dankzij QR codes kan er een eenvoudige en snelle schakeling ontstaan tussen mediakanalen, vaak van offline naar online. Om deze codes succesvol binnen uw marketing te verwerken is het belangrijk om uw doelgroep goed te begrijpen, duidelijke doelen te stellen en een meerwaarde te bieden.

Voorbeeld van doelen:

  • leads genereren
  • mailingdatabase vergroten
  • aantal bloglezers verhogen
  • ervoor zorgen dat u gevolgd wordt op sociale media

Voorbeelden van (meer)waarde:

  • iets winnen
  • gratis downloaden van bijvoorbeeld een e-book
  • kortingscode bemachtigen
  • extra informatie

Marketinggebruik van QR codes: enkele praktische voorbeelden

1. Als makelaar kan u een QR code plaatsen op de flyer van een woning die te koop is. Bij het inscannen ervan kunnen geïnteresseerden aanvullende informatie terugvinden over de woning op de webpagina van de makelaar.

2. QR code bij een product in de etalage: geïnteresseerden kunnen het product inscannen en direct op de website bestellen. Dit is handig wanneer de winkel bijvoorbeeld reeds gesloten is.

3. QR code op visitekaartje waardoor men onmiddellijk de website kan raadplegen na het scannen.

Wees hierin zo creatief mogelijk!

QR codes scannen

Wenst u zelf zo'n QR code?

Contacteer ons vrijblijvend via 056 32 32 01 of vul het contactformulier in. We helpen u graag verder!


Gerelateerde artikels

Stress op het werk: hoe daarmee omgaan?

Stress op het werk: hoe daarmee omgaan?

Iedereen heeft het wel eens meegemaakt: stress op het werk. Het is iets vervelend en niet altijd gezond. Het kan je hele dag, week of zelfs maand verpesten. Daarbij komt ook nog eens bij dat die stress je hele omgeving gaat beïnvloeden. Kunnen we hiermee omgaan?

Google Chrome webbrowser beschikbaar

Google Chrome webbrowser beschikbaar

Na de meest bezochte zoekrobot "Google" brengt het bedrijf nu ook voor het eerst zijn eigen gratis webbrowser, "Google Chrome" uit. Andere webbrowers op de markt zijn Internet Explorer, Mozilla Firefox, Safari, Opera,...

Bing zoekmachine van Microsoft gaat concurrentie aan met Google

Bing zoekmachine van Microsoft gaat concurrentie aan met Google

De internetwereld is continue aan het evolueren. Tien jaar geleden stond het internet nog in zijn kinderenschoenen. De dag van vandaag is het internet niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Het is dan ook logisch dat er binnen de internetwereld steeds meer concurrentie komt.