Welke informatie moet er op een website te vinden zijn?

Wanneer u besloten heeft van een website op te starten stelt zich meteen de volgende vraag: Wat wenst u precies allemaal op uw website te plaatsen?

Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk

Bart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Bart De MalscheBart De Malsche van bouwbedrijf Qubo
Publi4u leverde ons een snelle, gebruiksvriendelijke site met een mooi design. En dit binnen de afgesproken termijn en budget.
Frank Lagae praat over onze samenwerking
Frank LagaeFrank Lagae praat over onze samenwerking
Publi4u heeft perfect kunnen realiseren wat Immo Lagae verlangde. Zij slaagden erin een professionele en toch klantvriendelijke website te creëren.
Donald DoornaertDetagroup getuigt over de samenwerking
Ik kreeg duidelijke antwoorden op mijn vragen en voelde algauw dat er geen loze beloftes gedaan werden.
Greet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Greet GevaertGreet Gevaert uit Kortrijk getuigt
Ik ervaar de samenwerking als heel goed, er is een snelle opvolging bij de vragen die ik heb en ik krijg alle hulp die ik nodig heb

Starten met een website

Wat u op uw website plaatst is vooral afhankelijk van het type bezoeker dat u op uw website verwelkomt. Uw website moet altijd het doel hebben om zoveel mogelijk in te spelen op de wensen van uw klanten. Zo trekt u het meeste bezoekers en wordt uw website een bron van succes. De inhoud van uw website zegt vaak ook iets over de mate waarin de internettechnologie reeds is geïntegreerd in uw bedrijf.

Wat op uw website plaatsen?

De zaken die op een website kunnen worden geplaatst worden grofweg ingedeeld in vier categorieën:

  • Aanwezigheid en contact: een digitale bedrijfsbrochure is de eenvoudigste en meest voorkomende manier van op het internet aanwezig zijn. U geeft wat algemene informatie in verband met het bedrijf, vertelt wat meer over wat u precies te bieden heeft en wat u meerwaarden zijn tegenover uw concurrenten. U geeft uw bezoekers ook de mogelijkheid om te reageren. In de meest minimale vorm biedt u gewoon een email adres aan waar bezoekers terecht kunnen met al hun vragen.
  • Promotie en reclame: een combinatie van een online website en offline dienstverlening kan alleen maar positief zijn voor uw verkoopcijfers. U kan uw website bijvoorbeeld gebruiken voor de aanprijzing van verschillende goederen en diensten. Klanten die echt geïnteresseerd zijn kan u dan verwijzen naar uw eigenlijke winkel. Via de website kan u reeds een heleboel informatie geven aan uw klanten, en uw klanten voelen niet meteen de hete adem van een verkoper in hun nek.
  • Klantenservice: via uw website kan u ook perfect een Customer Service aanbieden. Zo biedt u uw klanten extra services en nieuwtjes uit uw bedrijf aan. Via een FAQ (Frequently Asked Questions) lijst kan u uw klanten altijd en overal een antwoord geven op een aantal veelvoorkomende standaardvragen. Bovendien krijgen uw werknemers extra tijd. Telefoontjes met bepaalde vragen worden nu perfect via de site afgehandeld.
  • Verkoop: u kan uw klanten ook de mogelijkheid bieden om online producten uit uw productencatalogus te bestellen. Enkele voorbeelden van producten die makkelijk via internet kunnen worden verkocht zijn boeken, cd's, cosmetica, cadeaus, enz.

Gerelateerde artikels

Een user experience design voor uw website bepaalt het succes ervan

Een user experience design voor uw website bepaalt het succes ervan

Heeft u zich al eens afgevraagd of uw websitebezoekers plezier ervaren in het bezoeken van uw website? Het is uiteraard vanzelfsprekend dat een website functioneel, bruikbaar en gebruiksvriendelijk is. Maar sommigen laten hier toch enkele steken vallen.

Webmaster: webdesigner die websites bouwt

Webmaster: webdesigner die websites bouwt

Een webmaster is de persoon die u website bouwt en eventueel ook het onderhoud van uw website voor zijn rekening neemt. Webmaster is een ander woord voor webdesigner, website ontwikkelaar, website bouwer,... Een goede webmaster vinden is niet altijd zo'n gemakkelijker opgave.

Nieuwsbrieven versturen via handige e-mailingmodule

Nieuwsbrieven versturen via handige e-mailingmodule

Ons content management systeem (CMS) biedt de gebruiker de mogelijkheid om op zeer eenvoudige wijze nieuwsbrieven te versturen naar heel wat e-mailadressen. Een interessant marketinginstrument om de consument te benaderen!