Sociale bewijskracht: testimonials overtuigen potentiële klanten
Reviews of recensies op zich bestaan al zeer lang: kranten, tijdschriften en televisieprogramma's besteden vele aandacht aan diverse zaken en geven deze een beoordeling. Ook marketeers kunnen gebruik maken van recensies om zo sociale bewijskracht in te zetten als effectieve beïnvloedingstechniek.
Wat klanten te vertellen hebben over webdesigner Publi4u uit Kortrijk
Wat is een testimonial?
Een klantentestimonial is een verhaal (kan geschreven tekst zijn maar ook een audio- of videoboodschap) van een tevreden klant over uw product of uw dienst. In deze testimonial worden positieve ervaringen toegelicht die andere potentiële klanten zullen overtuigen om ook het dienst of het product uit te testen.
Waarom werken testimonials en reviews?
Sociale bewijskracht
"The intelligent man learns from his own experience, the wise man learns from the experience of others"
Een interessant spreekwoord waarin veel waarheid steekt. Men leert veel vanuit ervaring, maar u kan niet overal ervaring mee hebben. Daarom gaan heel wat consumenten af op ervaringen van anderen. En iedereen doet het: we vragen vrienden en familie naar hun ervaringen met bepaalde ondernemingen, winkels, ... Als we een positief verhaal horen, zullen we het zelf ook eens proberen.
Als iedereen het doet, zal het wel goed zijn. Sociale druk als beïnvloedingsmiddelen is één van de sterkste manieren om bezoekers te overtuigen.
Consumenten aan de macht
Voornamelijk door de komst van het internet kunnen consumenten hun meningen en ervaringen gemakkelijker verspreiden. Iedereen heeft een stem gekregen en elke stem bepaalt of een potentiële klant contact zal opnemen.
Producten kunnen dus gemaakt of gekraakt worden via klantenreviews.
Vertrouwen scheppen
Een testimonial schept heel wat vertrouwen bij consumenten die helemaal nog geen ervaring met de onderneming hebben. Het is een zeer sterk communicatiemiddel omdat het geen verkooppraatje van het bedrijf zelf is, maar een geloofwaardig, oprechte mening van een tevreden klant.
Klantentestimonials op uw site verwerken
Aarzel niet om ons vrijblijvend te contacteren via 056 32 32 01 of via ons contactformulier. We helpen u graag!
Gerelateerde artikels
Scoren met een gebruiksvriendelijke website
Een gebruiksvriendelijke website is ontzettend belangrijk indien u bij uw doelgroep wilt scoren. Sites waarbij de bezoeker hindernissen ervaart tijdens z'n zoektocht naar informatie zullen snel weggeklikt worden. Volg onderstaande tips en scoor!
Een website laten maken door professioneel website maker Publi4U
Een professional zorgt er voor dat uw website volledig beheerbaar is via een gemakkelijk beheersysteem. Een website laten maken voor uw bedrijf, winkel, restaurant, kmo of vereniging door professioneel website maker #company# is kiezen voor gemak, eenvoud en rentabiliteit.
Een nieuwsbrief: de manier om uw klanten snel en eenvoudig te bereiken
Een nieuwsbrief is een sterk communicatiemiddel die een waaier aan mogelijkheden biedt. Het opmaken van een nieuwsbrief is één zaak maar het versturen een ander. Daarom is het aangewezen om over een beheersysteem te beschikken waar u met enkele muisklikken uw volledige nieuwsbrief kunt beheren, aanpassen en versturen.
Webdesigner Publi4U BV







©2025